Silmäasema ja Radio Nova tekevät lapset näkyviksi liikenteessä

Silmäasema-ketju ja Radio Nova kampanjoivat elokuussa näkyvästi lasten turvallisen tiellä liikkumisen puolesta lahjoittamalla huomioliivejä päiväkoteihin ja kouluihin. Liivejä on jaossa tänä vuonna ennätysmäärä, lähes 8 500, joista reilut 7 000 arvotaan Silmäasema-myymälöissä.

Elokuussa autoilijoiden on jälleen syytä olla valppaina, kun pienet koululaiset ja päiväkotilapset tulevat liikenteeseen. Huomioliivit auttavat lasta näkymään ja antavat autoilijalle lisää aikaa reagoida. Myös autoilijoiden kannattaa syksyn hämärien koittaessa tarkistuttaa optikolla oma liikennenäkönsä. Silmäasema ja Radio Nova muistuttavat tärkeästä asiasta ja aktivoivat radionkuuntelijoita kertomaan, missä päiväkodissa tai koulussa huomioliivejä erityisesti tarvittaisiin. Parhaiten perustellut ehdotukset ja tarinat palkitaan viikoittain 50 huomioliivillä per koulu tai päiväkoti. Vinkkejä ja tarinoita voi lähettää Radio Novan verkkosivuille, www.radionova.fi Tempaukselle antaa pontta se, että Radio Novalla on viikoittain noin 1,6 miljoonaa kuulijaa. Kampanja tavoittaa autoilijat aamun ja iltapäivän työmatkaliikenteessä. Silmäasema-ketju on Suomen suurin täysin kotimainen optikkoliikeketju, joka toimii kaikkialla Suomessa. Liikkeitä on yhteensä 85 paikkakunnalla. Aiheeseen liittyviä kuvia toimitusten käyttöön löytyy S-ryhmän Mediapalvelusta, osoitteesta http://www.s-kanava.fi/valtakunnallinen/mediapalvelu, hakusana huomioliivi.