Silmäasema-ketju mukaan piilolasien nettikauppaan

Silmäasema-ketju on lanseerannut piilolasien käyttäjille uuden palvelukonseptin, Piilolasikontaktin. Konsepti hyödyntää myymälän ohella vaihtoehtoisina palvelukanavina internetiä ja postia. Asiakas voi tilata piilolasinsa joko myymälästä tai internetistä, ja toimitus voidaan hoitaa postitse kotiin saakka. Palvelukonseptin tarkoitus on helpottaa piilolasien saatavuutta ja palvella asiakkaita entistä paremmin.

Piilolasien internetkauppaa on harjoitettu kansainvälisesti jo vuosia. Internetkaupan riskinä on ollut, että asiakas jättää tekemättä säännöllisen silmiensä tarkastuksen. Lisäksi internetkaupassa myytyjen piilolasien laadusta ei ole ollut takuuta. Piilolasikontaktissa riskit vältetään, sillä piilolasien ostoon oikeuttavia tunnuksia ei saa ilman säännöllistä optikon tai silmälääkärin tekemää piilolasitarkastusta. ”Eroamme perinteisestä nettikaupasta muun muassa siinä, että teemme aina asiakkaalle piilolasitarkastuksen ennen ostoon oikeuttavien tunnuksien myöntämistä. Jos tarkastuksessa ei ilmene esteitä piilolasien käytölle, kirjoitamme reseptin ja asiakkaan saamat käyttäjätunnukset nettikauppaan toimivat reseptin voimassaoloajan. Asiakas voi ostaa internetistä vain reseptin mukaisia, itselleen soveltuvia piilolaseja”, tarkentaa Silmäasema-ketjun toimitusjohtaja Petri Hämäläinen. Piilolasikontakti-palvelukonseptia voi hyödyntää myös ilman internetiä. Konseptiin kuuluva Piilolasikontakti Easy on kuukausimaksulla toimiva palvelu, jossa piilolasit toimitetaan kotiin sovituin ajanjaksoin. Asiakas voi halutessaan noutaa linssit myös myymälästä entiseen tapaan. Asiakkaan resepti on voimassa puolesta kahteen vuoteen. Kun resepti on menossa vanhaksi, asiakas saa siitä ilmoituksen. ”Lähtökohtana on turvallisuus. Kun piilolaseja käytetään ohjeen mukaan, ne ovat mukavat käyttää ja turvalliset. Väärinkäytöksistä aiheutuvat haitat ovat salakavalia, ja siksi suosittelemme kaikille säännöllisiä silmien tarkastuksia”, Hämäläinen toteaa.