• SILMÄASEMA/

Silmäasema-ketjun yhdistyminen jatkuu pääkaupunkiseudulla - Silmäasema Fennica Oy:n liikevaihto pääkaupunkiseudulla kaksinkertaistuu

Silmäasema-ketjun jalansija pääkaupunkiseudun optiikka-markkinoilla paranee, kun Silmäasema Fennica Oy (SAF) vahvistuu seitsemällä optikkoliikkeellä. SAF ja silmälääkäri Arto Juusela ovat 22.6.2005 sopineet yritysjärjestelystä, jossa Juusela myy yhtiölle omistamansa Silmäasema-optikkoliikkeet. Kaupan kohteina olevien myymälöiden yhteenlaskettu liikevaihto on yli 3 miljoona euroa.

Arto Juuselasta tulee kaupan myötä SAF:n osakas. Juuselan myymät seitsemän optikkoliikettä sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Keravalla ja Järvenpäässä. Silmäasema-ketjulla on erittäin vahva asema pääkaupunkiseudun ulkopuolella – ketju on markkinajohtaja muun muassa Turussa, Kuopiossa, Joensuussa, Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa. Yritysjärjestelyn ansiosta Silmäaseman toimintaedellytykset paranevat merkittävästi myös pääkaupunkiseudulla. – Lähitulevaisuudessa SAF kehittää toimintaansa erityisesti pääkaupunkiseudun markkinoilla. Etsimme aktiivisesti hyvillä liikepaikoilla olevia myymälöitä. Arto Juuselan omistamien liikkeiden sijainti tarjosi strategiamme mukaisen tilaisuuden laajentua, toteaa SAF:n toimitusjohtaja Timo Munukka. – Halusin löytää liikkeilleni ostajan, joka pystyy parhaiten tuomaan merkittävää lisäarvoa kuluttajalle sekä kehittämään myymälöitä jatkuvasti kovenevassa kilpailussa, sanoo Arto Juusela. - Yritysjärjestelyn seurauksena Silmäasema-konsepti kiteytyy entisestään ja takaa tulevaisuudessakin kuluttajille laadukkaita tuotteita ja kokonaisvaltaisia näönhuoltopalveluja kilpailukykyiseen hintaan. Erityisen tärkeänä pidän silmälääkärin palveluiden hyvää saatavuutta kaikilla Silmäasemilla lähellä kuluttajaa, lisää Juusela. – Ketjun suurimpana yrityksenä vastuullamme on sitoutua Silmäasema-ketjun markkinaosuus tavoitteen saavuttamiseen ja asiakaslähtöisten palvelukokonaisuuksien kehittämiseen. Suuremman yrityskoon ansiosta meillä on nyt entistä paremmat mahdollisuudet jatkaa kasvua ja kehittää Silmäaseman kilpailukykyä, Munukka toteaa. Lisätietoja asiasta: Timo Munukka toimitusjohtaja Silmäasema Fennica Oy GSM 0400 627 502 e-mail timo.munukka@silmaasema.fi Arto Juusela omistaja, silmälääkäri Vantaan Silmälaboratorio Oy GSM 040 504 4816 e-mail arto.juusela@icon.fi