Battery Vitamin Energy – luonnollisempi energiajuoma

Vähemmän sokeria + B- ja C-vitamiinit + kivennäisaineet + luontainen kofeiini + uusi maku = Battery Vitamin Energy.

Uusi BATTERY VITAMIN ENERGY on luonnollisempi energiajuoma, joka sisältää luontaista kofeiinia sekä enemmän vitamiineja ja kivennäisaineita. Uutuusjuomissa on kaksi raikasta makua: Citrus & White Tea ja Lemon & Mint.

Viime vuonna lanseeratut kalorittomat Battery –energiajuomauutuudet Battery No Calories ja Battery No Calories Lime houkuttelivat uusia kuluttajia energiajuomien pariin erityisesti niistä suomalaisista, jotka harvemmin tarttuvat energiajuomiin. Battery No Calories -makuja myydään jatkossa myös Baltiassa ja Norjassa. Myös Battery Vitamin Energy -juomat puhuttelevat kuluttajia, joita kiinnostaa luonnollisempi piristyminen. Hyvinvointitrendi jatkaa kasvuaan niin Suomessa kuin maailmallakin.

”Kaikki uudet Battery-maut on kehitetty meillä Sinebrychoffilla perustuen suomalaisten kuluttajien toiveisiin ja tarpeisiin. Teemme paljon kuluttajatutkimuksia, ja tällaiselle juomalle oli selkeä tilaus. Vaikka alkuperäisen Batteryn maku on ollut aina pidetty, rinnalle tarvitaan vaihtoehtoja eri käyttötilanteisiin”, kertoo Laura Niskanen, Batteryn tuotepäällikkö.

Battery Vitamin Energyn kofeiini on uutettu kahvipavuista. Kofeiinia yhdessä Vitamin Energy –tölkissä on 83 mg, mikä vastaa pientä kupillista kahvia. Sokeria on noin 40 % vähemmän kuin Battery Originalissa, yhdessä tölkissä vain 97 kilokalorin verran. Muita makeutusaineita ei ole käytetty. Toisin kuin alkuperäisessä Batteryssä, Battery Vitamin Energy –juomissa ei ole tauriinia.

Kuluttajatutkimuksessa satunnaiset energiajuomien käyttäjät vastasivat spontaanisti tuotteen kiinnostavan enemmän kuin tavalliset energiajuomat*. Maku on isoin syy ostaa Batterya. Myös Vitamin Energy -uutuuksissa makuja pidettiin hyvinä ja raikkaina. Tuotteet koettiin uusiksi ja erilaisiksi.**

Battery on Suomen ensimmäinen energiajuoma, joka tuli markkinoille 1997. Sinebrychoffin kehittämää Batteryä viedään 20 maahan, suurin vientimaa on Norja. Battery piristää eksoottisissakin paikoissa, kuten Chilessä ja Venezuelassa, viimeisimpänä vientimaana joukkoon on tämän vuoden alusta tullut Japani. Battery-tuoteperheessä on uutuuksien lisäksi tällä hetkellä Battery Energy Drink, Battery No Calories, Battery No Calories Lime sekä Battery Jungled.

Jakelu alkaa 7.3.2016 – R-Kioskeilla ennakkolanseeraus jo helmikuun puolivälissä.

Lähteet:
* Kopla 2015
** TNS Energiajuoma Tracker 2015, Research Insight 2015

TUOTETIEDOT

Battery Vitamin Energy Citrus & White Tea

Ainesosat: Vesi, sokeri, luontaiset aromit, hiilidioksidi, magnesiumsulfaatti, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontainen kofeiini (250 mg/l), säilöntäaine kaliumsorbaatti, C-vitamiini, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo), karamellisokerisiirappi.

Ravintosisältö per 100 ml:

• energia 118 kJ/29 kcal
• rasva 0 g, josta tyydyttynyttä 0 g
• hiilihydraatit 7,0 g, josta sokereita 7,0 g
• proteiini 0 g
• suola 0 g

• Vitamiini C 15,0 mg
• Niasiini 8,0 mg

• Vitamiini B6 0,3 mg
• Vitamiini B12 1,0 μg

• Pantoteenihappo 2,0 mg
• Magnesium 28,1 mg

Battery Vitamin Energy Lemon & Mint

Ainesosat: Vesi, sokeri, luontaiset aromit, hiilidioksidi, trikaliumsitraatti, sitrusuutekonsentraatti, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontainen kofeiini (250 mg/l), säilöntäaine kaliumsorbaatti, C-vitamiini, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo).

Ravintosisältö per 100 ml:

• energia 117 kJ/29 kcal • rasva 0 g, josta tyydyttynyttä 0 g
• hiilihydraatit 6,9 g, josta sokereita 6,9 g
•proteiini 0 g
• suola 0 g
• Vitamiini C 15,0 mg
• Niasiini 8,0 mg

• Vitamiini B6 0,3 mg
• Vitamiini B12 1,0 μg

• Pantoteenihappo 2,0 mg
• Kalium 150 mg

Yhteiset tiedot:
Varoitus: Vältettävä juomasta ennen

nukkumaanmenoa.

Käyttösuositus enintään 4 tölkkiä päivässä.

Pakkaus: 33 cl tlk

Korkea kofeiinipitoisuus (25 mg/100 ml).

Ei suositella lapsille eikä

raskaana oleville tai imettäville.

_______________________________________________________________________________________________________

Tuotepäällikkö Laura Niskanen, 050 3050 182, laura.niskanen@sff.fi

Viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, 040 830 7176, timo.mikkola@sff.fi

www.batterydrink.com – facebook.com/batterydrink – youtube.com/batterydrinkcom