Copenhagen  —  virkistävän erilainen olut

Copenhagen on virkistävän erilainen olut. Sen maku on raikkaan pehmeä ilman katkeraa jälkimakua. Tyylitietoisen kuluttajan silmää miellyttää profiilipullo, joka edustaa pelkistettyä pohjoismaista muotoilua.

Copenhagen on nimensä mukaisesti suunniteltu Carlsbergin panimon synnyinsijoilla Kööpenhaminassa. Tuotteen nimessä esiintyvä 56oN (astetta pohjoista leveyttä) viittaa Tanskan pääkaupungin sijaintiin.

Copenhagen on kevyt ja tasapainoinen olut, jonka valmistuksessa on käytetty vehnä- ja ohramaltaan lisäksi riisiä. Sen maussa on hennosti makeutta ja hedelmäisyyttä, mutta ei oluelle tyypillistä vahvaa maltaisuutta ja katkeraa jälkimakua. Katkeropitoisuus jääkin alle 2 EBUn, kun se keskioluissa on yleensä reippaasti korkeampi.

Carlsberg teetti helmikuussa 2011 Norjassa makutestin. Testiin osallistuneista norjalaisista viininjuojista 38 % oli sitä mieltä, että Copenhagen on olut, jonka he voisivat valita viinin sijasta.

”Uskomme, että Copenhagen on todellinen vaihtoehto niille kuluttajille, jotka ovat tottuneet valitsemaan juomakseen valkoviinin, siiderin tai samppanjan. Se on tyylikäs ja hyvänmakuinen olut, joka istuu niin miehen kuin naisenkin käteen ja sopii tilanteisiin, joissa olutta ei ennen ole nähty. Ajaton ja tyylikäs muotoilu puhuttelee varmasti myös designista ja muodista kiinnostuneita. Copenhagen näkyikin vahvasti Copenhagen Fashion Week -tapahtumassa Designers Remix -näytöksissä”, markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen toteaa.

Carlsberg toi Copenhagenin Tanskan ja Norjan markkinoille toukokuussa 2011. Maaliskuussa 2012 on Suomen vuoro. Pian sen jälkeen tuote lanseerataan myös Ruotsissa ja Iso-Britanniassa.

Profiilipullo 33 cl myydään neljän pullon avokorissa.

TUOTETIEDOT

Copenhagen 56oN

Ainesosat:
vesi, vehnämallas 50 %, riisi 30 %, ohramallas 20 %, luontainen humala-aromi.

Oluttyyppi lager
Alkoholi 4,5 til-%
Kantavierre 9,7 %Plato
Väri 4,5 EBC