Golden Cap vie yön tunnelmaan

Golden Cap Black ja Red viestivät yön tunnelmaa mystisellä tavalla. Makusiidereiden tuttuja ja selkeitä makuja arvostavia ilahduttaa kevyt kesäsiideri Golden Cap Vadelma. Kevään lonkerouutuus on Kurko Turbo Karpalo, joka virittää terassit kesäasentoon jo huhtikuussa.

Makukeskeisyys on jo vuosia leimannut vahvasti siiderimarkkinaa. Makuviestit ovat usein nousseet kiinnostavammiksi kuin itse brändi.

”Uusi konsepti ravistelee makuviesteihin jämähtänyttä siiderimarkkinaa. Golden Cap Blackin ja Redin markkinointi ei puhu tuotteen mausta, vaan maalaa intensiivisen yön tunnelman. Tavoitteena on herättää huomiota ja saada tunteita aikaan. Tämä konsepti haastaa vastaanottajansa käyttäen voimakasta graafista asua ja viestejä, jotka jättävät mielikuvitukselle tilaa. Perinteisen mainonnan lisäksi viemme konseptin maaliskuun alussa käyttäjien keskuuteen, ravintoloiden yöelämään ja tapahtumiin”, markkinointipäällikkö Teemu Tommila kertoo.

Black ja Red ovat markkinoiden ainoat siiderit, jotka myydään 0,33 litran pikkutölkissä yksittäispakkauksena. Mustanpuhuva tölkki erottuu selkeästi Golden Capin muusta valikoimasta ja myös muista siideripakkauksista.

Golden Cap Red on hedelmäinen maustettu omenasiideri. Granaattiomenan raikas maku yhdistettynä inkiväärin puraisuun saa aikaan runsaan suutuntuman, jonka aidon sokerin makeus viimeistelee. Golden Cap Blackin erilainen makuyhdistelmä syntyy karhunvatukasta ja yuzusta. Siiderissä on runsaasti makua, mutta se on silti suomalaiseen makuun sopivan raikas.

Maaliskuun alussa ravintoloissa ja huhtikuun alussa päivittäistavarakaupoissa.

Mikä yuzu?
Yuzu on greippiä muistuttava sitrushedelmä, jonka pinta on epätasainen. Maku on kirpeän hapan, muistuttaa greipin maku, mukana häivähdys mandariinia. Koko vaihtelee 5,5 sentistä ison greipin kokoon. Väri on kypsyysasteen mukaan vihreä tai keltainen. Hedelmä on peräisin Kiinasta ja levisi Tang-dynastian (618-907) aikana Japaniin ja Koreaan, missä sitä nykyisin yleisimmin kasvatetaan. Yuzu kasvaa myös villinä Keski-Kiinassa ja Tiibetissä.

Kesän makuinen Golden Cap Vadelma

Golden Cap Vadelma Light No Sugar on makea omenapohjainen kevytsiideri, joka viilentää kuuman kesäpäivän ja -illan. Hyväntuoksuinen marjaisa siideri ei sisällä sokeria, joten kaloreita on vain 30 kcal/100 ml. Maistuu parhaalta jäiden kanssa. Pakkaus: 0,45 litran kierrätysmuovipullo.

Kurko Turbo Karpalo — viritetty maku terassikäyttöön

Kurko Turbo Karpalo ei ole vain marjaisa ja täyteläinen lonkerouutuus, vaan loppuun asti viritetty makunautinto. Se on Kurko-miehen tapa mennä marjaan, vaikka rennosti kotisohvalla istuen.

Lonkerokategoriassa karpalo on toistaiseksi melko vähän käytetty maku, jolla kuitenkin on tutkitusti kaupallisia mahdollisuuksia1). Karpalo on suomalaisille maistuva marja, joka sopii erityisen hyvin juuri lonkeroihin. Uutta turboviritettyä karpalolonkeroa maisteli elokuussa testiryhmä, jonka mielestä tuote oli raikas, jännittävä ja täyteläinen sekä hyväntuoksuinen ja -värinen2).

Päivittäistavarakaupassa lonkeroiden kasvuvauhti on jatkunut huikeana. Tammi-lokakuussa 2008 käymisteitse valmistettuja lonkeroita myytiin jopa 27 % enemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajanjaksona. Lonkerot olivat päivittäistavarakaupan ainoa kasvava alkoholituoteryhmä.3)

1) Perustutkimus 2008, TNS Radar Research Consulting Oy
2) Research International, elokuu 2008
3) STTV 1-10/08 vs. 1-10/07, volyymikehitys

TUOTETIEDOT

Golden Cap Red — Granaattiomena & Inkivääri
Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, omenamehu, sokeri, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), väri (hedelmämehutiiviste), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), makeutusaineet (aspartaami E951 ja asesulfaami K E950). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.
Energia 45 kcal/180 kJ
Hiilihydraatit 4,5 g
Pakkaus 33 cl tölkki

Golden Cap Black — Karhunvatukka & Yuzu
Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, omenamehu, sokeri, väri (kasviuute), happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), aromit, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), makeutusaineet (aspartaami E951 ja asesulfaami K E950). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.
Energia 45 kcal/180 kJ
Hiilihydraatit 4,5 g
Pakkaus 33 cl tölkki

Golden Cap Vadelma Light No Sugar
Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, omenamehu, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), aromit, värit (hedelmämehutiiviste ja sokerikulööri E150c, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), makeutusaineet (aspartaami E951 ja asesulfaami K E950). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.
Energia 30 kcal/120 kJ
Hiilihydraatit 0,8 g
josta sokeria < 0,5 g
Pakkaus 45 cl kierrätysmuovipullo

Kurko Turbo Karpalo
Ainesosat: Ainekset: Vesi, glukoosisiirappi, sokeri, hiilidioksidi, aromit (karpalo, greippi, gin), appelsiini- ja sitruunamehutiiviste, happamuudensäätöaine sitruunahappo, väri kasviuute, säilöntäaineet kaliumsorbaatti ja natriumbentsoaatti, makeutusaineet aspartaami ja asesulfaami K, stabilointiaine arabikumi. Sisältää sokeria, makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.
Energia 40 kcal/170 kJ
Hiilihydraatit 3,5 g
Pakkaukset 0,33 litran tölkki-6-pack
_____________________________________________________________________

Markkinointipäällikkö Teemu Tommila, gsm 040 587 0755, teemu.tommila@sff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, puh (09) 2949 9411, gsm 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi
_____________________________________________________________________

190-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on noin 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. Sinebrychoff on Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys.
www.sinebrychoff.fi