Golden Cap vuodesta 1962

Kaikilla tuotteilla on edelläkävijänsä. Suomalaisilla siidereillä se on kiistatta Golden Cap. Tänä vuonna Golden Cap juhlistaa 50 vuoden markkinajohtajuuttaan esittelemällä kaksi uutta siideripakkausta sekä kesäisen uutuusmaun.

Profiililasipullon suosio on kasvussa. Varsinkin nuoret aikuiset arvostavat tutkimusten mukaan alkoholijuomapakkausta, joka viestii brändistä ja erottuu joukosta. Lähes puolet siidereistä ostetaan kuitenkin edelleen tölkissä.

Juhlavuoden kunniaksi sekä Golden Capin klassikkomaku että kesän uutuus nähdäänkin sekä trendikkäässä profiililasipullossa että näyttävässä puolen litran tölkissä.

Uutuusmaku Golden Cap Wicked on makea siideri, jossa maistuvat eksoottiset trooppiset hedelmät. Päämakuna on makea curuba-hedelmä, jolle lisäsäväystä antavat marula-, yam yam-, babaco- ja pitahaya-hedelmät.

Suomalaisen siiderin historian lasketaan alkavan vuonna 1962…

…kun Marli lanseerasi Alkon myyntiin Cider-nimisen omenasiiderin, joka sai vuonna 1969 nimen Golden Cap. Alkoholipitoisuus vaihteli alkuvuosina, korkeimmillaan se oli jopa 8. Golden Cap ehti ensimmäisenä siiderinä myös ravintolahanoihin, tämä tapahtui keväällä 1993. Markkinat lähtivät voimakkaaseen kasvuun vuoden 1995 alussa, kun juoma pääsi uuden alkoholilain myötä vähittäiskauppojen ja kioskien hyllyille. Sinebrychoff aloitti Golden Capin myynnin ja jakelun 1992, ja vuonna 1997 tuotanto käynnistyi Keravan panimolla.

TUOTETIEDOT

Golden Cap Classic

Ainesosat: vesi, hedelmäviini (lasipullossa: omenaviini), sokeri, omenamehutiiviste, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumdisulfiitti), väri (sokerikulööri).

Alkoholi 4,7 til-%
100 ml sisältää
Energia
tölkissä 200 kJ / 50 kcal
lasipullossa 210 kJ / 50 kcal
Proteiini 0 g
Hiilihydraatit
tölkissä 5,5 g
lasipullossa 5,8 g
Rasva 0 g
Pakkaukset 33 cl lasipullo + 6-pack avokori, 50 cl tölkki

Golden Cap Wicked

Ainesosat: vesi, hedelmäviini (lasipullossa: omenaviini), sokeri, omenamehutiiviste, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumdisulfiitti), väri (karmiinit).

Alkoholi 4,7 til-%
100 ml sisältää
Energia
tölkissä 260 kJ / 65 kcal