Golden Capin uutuuspullon idea on sharing

Suomen ostetuin siideri Golden Cap tuo marraskuun alussa markkinoille 0,85 litran kierrätysmuovipullon. Profiilipullossa on tarjolla kaksi makua: syksyn uutuus, kevytsiideri Golden Cap Viinirypäle Light ja tuttu klassikko Golden Cap Classic.

”Suomalaiset nauttivat siideriä useissa erilaisissa tilanteissa. Me mietimme uutta pakkauskokoa kehittäessämme sharing-teemaa eli niitä tilanteita, joissa siideriä halutaan maistella yhdessä - kun laitetaan ruokaa kotona ystävien kanssa, lähdetään juhlimaan, piknikille tai festareille, tai kun istahdetaan kotisohvalle nauttimaan elokuvaillasta puolison kanssa. Samppanjapullo avataan, jos tilanne on jollain tavalla erityinen tai juhlallinen. Isompi siideripullo toimii laajemmin eri tilanteissa, mutta ajatus on taustalla sama; nautitaan samaa juomaa yhdessä samaan aikaan. Uskon, että yhteisen juoman idealla on paljon myönteistä annettavaa suomalaiseen alkoholikulttuuriin”, markkinointipäällikkö Robin Lybeck toteaa.

Uutuussiideri maistuu viinirypäleeltä

Uutuussiideri Golden Cap Viinirypäle Light kasvattaa Sinebrychoffin kevytsiidereiden valikoimaa. Se on puolimakea omenapohjainen siideri, jossa maistuu selvästi viinirypäle. Jälkimaku on raikas.

”Maistatimme siideriä keväällä kuluttajilla. Testitulokset osoittivat, että se on parhaimpia koskaan testauttamiamme siidereitä”, Lybeck toteaa.

Golden Cap Viinirypäle on myynnissä vain 0,85 litran kierrätysmuovipullossa. Golden Cap Classicia saa 0,85 litran pakkauksen lisäksi edelleen kaikissa entisissä pakkauksissa. Uudet isot kierrätysmuovipullot löytyvät päivittäistavarakauppojen hyllyiltä marraskuun alussa.

Ensimmäinen suomalainen siideri

Suomalaisen siiderin historian lasketaan alkavan vuonna 1962, jolloin Golden Cap -omenasiideri tuli Alkon myyntiin. Golden Cap ehti ensimmäiseksi myös hanoihin, sitä on saanut tuopissa keväästä 1993. Siiderimarkkinat lähtivät voimakkaaseen kasvuun vuoden 1995 alussa, kun juoma pääsi uuden alkoholilain myötä vähittäiskauppojen ja kioskien hyllyille. Tänä päivänä irlantilaiset nauttivat eniten siideriä maailmassa. Suomalaisten hallussa on siiderinkulutuksen kakkossija.
Sinebrychoffille Golden Capin myynti ja jakelu siirtyi Marlilta vuonna 1992, valmistus viisi vuotta myöhemmin.

Golden Cap Viinirypäle Light No Sugar
Ainekset: Vesi, hedelmäviini, omenamehu, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), makeutusaineet (aspartaami E951 ja asesulfaami K E950), väri (sokerikulööri E150). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.

Alkoholi 4,7 til-%
100 ml sisältää:
Energia 30 kcal/120 kJ
Proteiini 0 g
Hiilihydraatit 0,8 g
josta sokeria < 0,5 g
Rasva 0 g

Pakkaus 0,85 l kierrätysmuovipullo
Pantti 20 snt

Jakelu päivittäistavarakauppoihin alkaa 27.10.

Markkinointipäällikkö Robin Lybeck, puh. (09) 2949 9067, gsm 040 735 2464, robin.lybeck@koff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, puh (09) 2949 9411, gsm 040 747 5687, terttu.niutanen@koff.fi

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.koff.fi