Harrastestipendit keravalaisille nuorille jaettu

Paikallisena toimijana Sinebrychoff tukee tänä keväänä lähes 31 000 eurolla keravalaisnuorten harrastuksia.  Hakijoita määräaikaan mennessä tuli yhteensä 145, joista 135:lle myönnettiin stipendi. Keskimääräinen tukisumma on noin 230 euroa.

Tämä on jo kolmas vuosi, jolloin Sinebrychoff jakaa stipendejä. Vuoden 2010 alussa jaettiin stipendeinä yli 18 000 euroa. Tällöin hakijoita oli 117, joista 91 sai stipendin. Vuonna 2011 summa oli kasvanut 21 000 euroon ja hakijoiden määrä 126:een, joista 101 sai stipendin.

Tänä vuonna hakijoita oli 145, joista 135:lle myönnettiin stipendi. Keskimääräinen tukisumma oli noin 230 euroa ja kaikkiaan tukea jaettiin lähes 31 000 euroa. Stipendien saajat valittiin Keravan kaupungin esityksestä. Valintaperusteina olivat mm. lapsen ja perheen elämäntilanne ja taloudelliset resurssit.

Harrastestipendit on tarkoitettu 7 - 17-vuotiaille keravalaisille nuorille esimerkiksi musiikki-, taide- tai liikuntaharrastukseen. Stipendi on tarkoitettu ohjattuun harrastetoimintaan urheiluseurassa, kansalaisopistossa tai taiteen perusopetusta antavassa oppilaitoksessa, esimerkiksi musiikkiopistossa, sana- tai kuvataiteen oppilaitoksessa tai tanssiopistossa. Stipendi myönnetään vain osallistumis- tai lukukausimaksuun, ei välinehankintoihin.

”Haluamme osaltamme ehkäistä nuorten syrjäytymistä ja uskomme, että ryhmätoiminta ja harrastukset auttavat tässä. Myönteiset oppimiskokemukset, onnistuminen ja osallisuuden tunne ovat innostavia tekijöitä nuoren elämässä. Pidämme tärkeänä, että jokaisella heistä olisi mahdollisuus kehittää itseään jonkin harrastuksen parissa”, sanoo viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström.

”Yritysten yhteiskuntavastuuta tarvitaan. Sinebrychoff on oiva esimerkki paikallisesta yhteistyöstä. Stipendit ovat merkittävä kädenojennus varsinkin monilapsisille perheille, joissa rahasta on tiukkaa”, selvittää Keravan vapaa-aikaviraston päällikkö Pertti Rantanen.

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström, p. 040 727 6730, Sinebrychoff
Virastopäällikkö Pertti Rantanen, p. 040 318 2055, Keravan kaupunki/Vapaa-aikavirasto

192-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2010 oli 362 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi