Jukka Leskisestä Sinebrychoffin päivittäistavarakaupan vetäjä

Sinebrychoffin vientijohtaja Jukka Leskinen (44) on aloittanut yhtiön uutena päivittäistavarakaupasta vastaavana kanavajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Kanavajohtajan tehtävä tuli avoimeksi Kimmo Ranniston ilmoitettua siirtymisestään jääkiekon SM-liigan toimitusjohtajaksi.

Leskinen on Helsingin yliopistosta 1997 valmistunut valtiotieteen maisteri, jolla on myös kansainvälisen kaupan tutkinto. Sinebrychoffilla hän on ollut vuodesta 2001, ensin vientipäällikkönä ja vuodesta 2008 vientijohtajana vastaten yhtiön viennistä sekä matkustajaliikenne- ja satamakauppamyynnistä.  Ennen Sinebrychoffia Leskinen työskenteli neljä vuotta yhtiössä, joka nykyisin tunnetaan Altia Oyj:nä.

Sinebrychoffin markkinaosuus panimo- ja virvoitusjuomissa oli viime vuonna 48 %. Juomien kokonaismyynti on viimeiset kaksi vuotta ollut laskussa. Tästä huolimatta kotimaan päivittäistavarakauppa on kasvanut, anniskelusektorin kärsiessä lisääntyvästä matkustajatuonnista. Sinebrychoffin markkina-asema on vahvistunut vahvojen tuotemerkkien ja yhdessä asiakkaiden kanssa toteutettujen kuluttajatoimenpiteiden ansiosta. Yleinen taloustilanne ja erityisesti hallituksen aikomukset alkoholi- ja virvoitusjuomaverojen nostamiseksi luovat kuitenkin alalle jatkuvasti haasteita.

Viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström, puh. 040 727 6730, marja-liisa.weckstrom@sff.fi

Lokakuussa 194 vuotta täyttävä Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2012 oli 369 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruokawww.facebook.com/koffinpuistowww.kohtuullisesti.fi