Juomalla on vaikutusta

Yhä useampi suomalainen tekee kaupassa valintoja terveyden ja hyvinvoinnin puolesta. Terveystietoisuus on kehittymässä asenteesta elämäntavaksi – mukavuudesta ja nautinnosta tinkimättä. Juomavalinnat vaikuttavat vireyteen ja toimintakykyyn. Kevyet hyvinvointijuomat täydentävät terveellistä ruokavaliota ja auttavat jaksamaan myös kuntoa koettelevan talven yli.

Joka neljäs suomalainen juo ainakin silloin tällöin hyvinvointijuomia. Niiden euromääräinen myynti päivittäistavarakaupassa on kuluneen vuoden aikana kasvanut 25 % edellisvuoteen verrattuna (AC Nielsen Scan*Track tammi-marraskuu 2006).

Hyvää Päivää -hyvinvointijuomat keventävät, virkistävät ja voimistavat oloa aamusta iltaan luonnollisella tavalla. Niiden mehupitoisuus on moninkertainen esimerkiksi virvoitusjuomiin verrattuna. Kierrekorkillinen puolen litran muovipullo kulkee kätevästi mukana vaikka repussa tai urheilukassissa.

Kaikki Hyvää Päivää -juomat ovat vuorollaan päässeet Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailussa kärkijoukkoon. Voimistava Hyvää Päivää -marjajuoma valittiin Vuoden Tähtituotteeksi 2006 vähittäiskauppatuotteiden sarjassa ‘Juomat’.

Hyvää Päivää -pullojen ilme uudistuu vuodenvaihteessa. Uudet etiketit viestivät entistä selkeämmin juomien keveydestä, terveellisyydestä ja raikkaasta mausta. Loppiaisen jälkeen osoitteessa www.hyvaapaivaa.net kello käy hyvän olon aikaa. Se kertoo, mitä Hyvää Päivää -juomaa kannattaa nauttia juuri nyt ja miksi.

Vatsa kaipaa aamulla kuituja ja vitamiineja

Ravintokuidut edistävät vatsan ja suoliston toimintaa. Kuitupitoinen, laktoositon Hyvää Päivää -hedelmäjuoma sisältää runsaasti elimistölle tarpeellista liukoista ravintokuitua (1,0 g/100 ml). Se on kehitetty aamu- ja välipalajuomaksi yhdessä VTT:n asiantuntijoiden kanssa.

Pullollinen kuitupitoista Hyvää Päivää -hedelmäjuomaa sisältää kalsiumia kolmanneksen päivän saantisuosituksesta sekä A-, C- ja E-vitamiineja, jotka riittävät tyydyttämään koko päivän vitamiinitarpeen. Kalsium auttaa pitämään luuston ja hampaat kunnossa. Hedelmäsokerilla makeutettu laktoositon juoma sopii kalsiuminlähteeksi myös maitoallergisille. Desissä on energiaa 40 kcal.

Välipalan voi myös juoda

Lounaan ja päivällisen väliin jää usein liian pitkä aika. Pieni napostelu pitkin päivää tekee ärtyisäksi ja häiritsee keskittymiskykyä. Kun vatsa ei tule kylläiseksi, se komentaa aivot etsimään ruokaa yhä uudelleen. Keventävä Hyvää Päivää –hedelmäjuoma tarjoaa kevyen, mutta kuitenkin hiukan energiaa antavan vaihtoehdon runsasenergiselle välipalalle tai herkulle. Juoman maku syntyy raikkaista karpaloista, ja sitä pehmentävät omena ja appelsiini.

Juoma on makeutettu sekä hitaasti energiaa luovuttavalla fruktoosilla että keveyden mahdollistavilla makeutusaineilla. Mehumainen Hyvää Päivää sopii kevyeksi välipalaksi työpaikalle, eväsjuomaksi ja kuntoiluun janonsammuttajaksi. Energiaa 10 kcal/100 ml.

Voimaa päivään!

Rauta ja magnesium ovat fyysiselle suorituskyvylle elintärkeitä, voimistavia kivennäisaineita. Ne osallistuvat kehon hapenkuljetukseen ja energia-aineenvaihduntaan. Voimistava Hyvää Päivää -marjajuoma sisältää rautaa (0,84 mg/100 ml) ja magnesiumia (18 mg/100 ml). Molempia kivennäisaineita on yhdessä annoksessa eli puolessa pullollisessa (250 ml) 15 % päivän saantisuosituksesta. Juoman herkullinen maku syntyy mustikoista ja vadelmista. Hapokkuutta antavat omena-, seljanmarja- ja sitruunamehut. Voimistava Hyvää Päivää on makeutettu hedelmäsokerilla. Energiaa 35 kcal/100 ml.

Voimistava marjajuoma ei sisällä gluteenia eikä laktoosia. Lisättyjen kivennäisaineiden vuoksi juomaa suositellaan nautittavaksi korkeintaan 1-2 annosta päivässä eli enintään yhden pullollisen verran. Rautalisäyksen vuoksi juomaa ei suositella alle 12-vuotiaille lapsille.

Luonnollista virkistystä paineiseen arkeen

Terveelliset elämäntavat ja riittävä lepo luovat pohjan jaksamiselle, mutta arjen kiireissä keho ja mieli kaipaavat välillä virkistystä. Kevyt Hyvää Päivää -sitrusjuoma maistuu ja tuoksuu raikkaasti aidoilta sitrushedelmiltä: appelsiinilta, mandariinilta, greipiltä ja sitruunalta. Virkistävä vaikutus syntyy tarkoin valikoiduista Frantsilan luomuyrteistä, kahvipavuista uutetusta luonnollisesta kofeiinista sekä suojaavasta C-vitamiinista. Juoma sisältää vahvistavaa ruusujuurta, virkistävää väinönputkea, raikasta ja työvireyttä kohottavaa piparminttua sekä puhtia antavaa ja muistia vahvistavaa nokkosta.

Juoma ei sisällä laktoosia eikä gluteenia. Se sopii nautittavaksi pitkin päivää janonsammuttajana, välipalana ja kahvikupillisen vaihtoehtona. Energiaa desissä vain 10 kcal.

Teksti: www.koff.fi - Ajankohtaista
Kuvat: www.koff.fi/media
______________________________________________________________________

Kysy lisää!
Tuotepäällikkö Katri Kervinen, puh (09) 2949 9399 tai 050 5551524
Tutkimuspäällikkö Hanna TalviOja, puh (09) 2949 9508 tai 040 5939508
Sinebrychoffin viestintä, puh (09) 294 991
_______________________________________________________________________

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön vuosituotanto on noin 400 miljoonaa litraa. Laadukkaat juomat syntyvät osaavien ammattilaisten käsissä, lähes 200 vuoden kokemuksella ja jatkuvan kehitystyön tuloksena.
Juomavalikoima monipuolistuu kuluttajien tarpeiden ja uusien makusuuntausten mukaan. Oluiden rinnalle ovat tulleet siiderit ja long drink -juomasekoitukset, energia- ja hyvinvointijuomat sekä laatikkoviinit. Yhtiö valmistaa myös Coca-Cola-tuotteet: maailman suosituimmat virvoitusjuomat, kivennäisvedet ja urheilujuomat. Kansainvälisesti tunnetut Schweppes-mikserit sekä Evian-kivennäisvesi täydentävät valikoimaa.
Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg Breweries A/S -panimokonsernia.

www.koff.net — www.karhu.fi — www.carlsberg.com — www.goldencap.fi — www.kurko.net — www.hyvaapaivaa.net — www.batterydrink.com — www.coca-cola.fi — www.houseofbeer.fi