Karhu Tuplahumala — tuplasti humaloitu

Karhu Tuplahumala tarjoaa Karhun poikkeuksellisen lojaaleille kuluttajille jotain uutta, helposti lähestyttävällä ja karhumaisella tavalla. Tuplahumalointi antaa Karhulle hieman rotevamman mutta samalla raikkaan maun.

Karhu Tuplahumala 4,6 %
on reilummin humaloitu versio tutusta Karhu-oluesta. Sen katkeropitoisuus on korkeampi, ja sen valmistuksessa on käytetty kahta eri aromihumalalajiketta: keiton loppuvaiheen perinteisen Saazer-humaloinnin täydentää englantilaisella East Kent Golding -aromihumalalla tehty jälkihumalointi.

Karhu Tuplahumala lanseerattiin anniskelussa 33 cl:n lasipullossa tammikuun alussa. Jakelu 56,8 cl:n pinttitölkissä kioskeihin, huoltamoille ja tukkuihin alkaa 4.3. ja päivittäistavarakauppoihin 18.3.

Pari faktaa humalasta

Yli 99 % maapallolla kasvatetusta humalasta käytetään oluen valmistamiseen. Humala antaa oluen makuun katkeruutta ja kullekin humalalajikkeelle tyypillisen flavorin. Katkeran maun oluelle antavat alfa-hapot, jota sijaitsevat humalakäpyjen lupuliinijyväsissä. Humala on myös oluen luonnollinen säilöntäaine, joka kirkastaa olutta.

Karhu on Suomen pidetyin olutmerkki*

Karhu on vahvin kaikilla brändimittareilla mitattuna. Olutmerkkiä kysyttäessä 25 prosentille vastanneista tuli ensimmäiseksi mieleen Karhu. Kun kysyttiin mielimerkkiä, 15 prosenttia vastasi samoin. Karhulla on myös selvästi enemmän lojaaleja kuluttajia (13 %) kuin muilla olutmerkeillä (Millward Brown Brand Tracking, viikot 1-36/2012, oluen juojat).

*”Brand preference” - Millward brown brand tracker 2007-2012.

Karhu & sauna

Suomalaiset nauttivat 17 prosenttia oluestaan saunassa. Siksi Karhukin viihtyy kesällä siellä. Saunateema tarttuu kesän ajaksi myös miehekkäimpään Karhu-pakkaukseen, litran tölkkiin.

Karhun mainonta on keskittynyt johdonmukaisesti saunateemaan joka kesä vuodesta 2007 alkaen. Saunateemaista ulko-, printti-, radio- ja nettimainontaa nähdään tänäkin kesänä, samoin myös sauna-aiheinen kuluttajakilpailu ja näyttäviä esittelyjä myymälöissä.

TUOTETIEDOT

Karhu Tuplahumala
Ainesosat: vesi, ohramallas, ohratärkkelys, humala.
Oluttyyppi          lager
Alkoholi                4,6 til-%
Kantavierre          10,5 %Plato
Väri                      13,5 EBC