Karhumainen uutuuspakkaus on litran tölkki

Karhu tulee tammikuun alussa myyntiin litran tölkissä. Karhumainen pakkaus on lajinsa ainoa Suomessa.

Karhu on aiemminkin monipuolistanut suomalaista oluttarjontaa tuomalla ensimmäisenä uusi pakkauksia Suomen markkinoille. Tällainen oli esimerkiksi 0,568 litran pintti, joka lanseerattiin vuonna 2002 ja joka on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan. Sama linja jatkuu; vuorossa on pakkauskoko, jota ei aiemmin ole nähty kaupan hyllyllä Suomessa. ”Olemme huomanneet, että suomalaiset valitsevat mielellään erilaisia pakkauksia eri kulutustilanteisiin. Myös Karhun 1,25 litran kierrätysmuovipullo myi hyvin, mutta ei materiaaliominaisuuksiensa vuoksi soveltunut kierrätysjärjestelmään toivotulla tavalla. Uudessa tölkissä kulminoituu mielestämme mainiosti Karhun brändilupaus ’Täyttä olutta’. Litran Karhu kiinnostaa varmasti laajemminkin oluen ystäviä – ei pelkästään Karhun kuluttajia”, markkinointipäällikkö Jori Manninen toteaa. Kuten kaikki muutkin Karhu-pakkaukset, myös uusi litran Karhu-tölkki sisältää Keravalla valmistettua Karhu-olutta. Tölkitys tapahtuu Carlsbergin Saku-panimolla, joka on Sinebrychoffin sisarpanimo. Uutuuspakkaus löytyy tammikuun alussa myymälöistä, huoltamoilta ja kioskeista sekä joistakin ravintoloista. Kierrätettävästä tölkistä maksetaan 15 sentin pantti. Kenen seinälle Karhu-ryijy Karhun nettisivuilla www.karhu.fi on meneillään kampanja, jonka voittona on Wetterhoff Studiokutomon Vappu Oravalan kutoma ryijy. Oravala on suunnitellut mallin Karhu-logon pohjalta. Kampanja on voimassa loppuvuoden ja voitto heltiää sille, joka sanoin, kuvin tai muulla tavalla parhaiten perustelee, miksi juuri hän on paras henkilö ryijyn omistajaksi. ”Karhun nettisivuille on jo muutaman viikon aikana kertynyt joukoittain toinen toistaan omaperäisempiä perusteluja. Näistä päätellen Karhun ryijy on monen suomalaisen, varsinkin monen suomalaisen miehen, toiveuni”, Manninen hymyilee. Jacobsenin tumma ale on tammi-huhtikuun hanaolut Tammikuun hanaolutuutuus on Carlsbergin tanskalaisen Jacobsen-panimon Brown Ale. Sinebrychoffin House of Beer –valikoimaan kuuluva olut on yli sadan suomalaisen olutravintolan valikoimassa tammikuun alusta huhtikuun loppuun. Jacobsen Brown Alen 6,0 til-% valmistuksessa on kunnioitettu englantilaisen alen perinteitä. Tumman mahongin värinen olut saa täyteläisen ja makean arominsa englantilaisista maltaista ja karamellimaltaista. Suklaamaltaat tuovat olueen herkullisen tumman suklaan vivahteen. Uusiseelantilainen Nelson Sauvin -humala antaa oluelle hienostunutta katkeruutta. Jacobsen Brown Ale on täyteläinen ale-olut, jonka maussa voi aistia voimakkaasti myös hedelmäisyyttä. Olut maistuu pataruokien, makkaroiden, porsaanliharuokien ja vahvojen juustojen kanssa. Sopii myös nautittavaksi aterian jälkeen. Parasta 6-8-asteisena. Jacobsen Brown Ale Ainesosat vesi, ohramallas, glukoosisiirappi, humala Oluttyyppi Brown Ale Alkoholi 6,0 til-% Kantavierre 15,3 %Plato Väri 54 EBC Katkerot 23 EBU 100 ml sisältää Energia 59 kcal/244 kJ Proteiini 0,4 g Hiilihydraatit 6,4 g Rasva 0 g _____________________________________________________________________ Lisätiedot Markkinointipäällikkö Jori Manninen, 0400 826 628, jori.manninen@sff.fi Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi ______________________________________________________________ 190-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2008 oli 365 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi