KOFF American Pale Ale on vuoden 2016 olutlanseeraus

Rakkaudella valmistettu KOFF American Pale Ale on vuoden 2016 olutlanseeraus. Uusi KOFF APA jatkaa KOFF-brändin vauhdikasta alkuvuotta.

Vuosi 2016 on ollut KOFF-brändille vauhdikas: KOFF-brändi uudistui, ja uusi, selkeämpi brändi on saanut hyvän vastaanoton. Logo- ja pakkausuudistuksessa on nostettu panimohevosia entistä näyttävämpään rooliin, samalla säilyttäen ikonisen olutmerkin tunnettuus ja korostaen raikkautta KOFFin vahvuutena. Maaliskuun alusta KOFF jatkaa uudistumistaan ja saa tuoteperheeseensä ensimmäisen pintahiivaoluen: KOFF American Pale Alen.

Koffimaiseen tapaan oluen panemisessa ei ole tehty kompromisseja: se on kehitetty rakkaudesta olueen

”KOFF APA on raikas American Pale Ale -olut, jossa amerikkalaiset humalat ovat suuressa roolissa. KOFF APA onkin humaloitu reilulla kädellä Citra- ja Mosaic -lajikkeilla. Sen jälki- ja kuivahumalointi antaa oluelle pitkän ja raikkaan hedelmäisen aromin, jota on tasapainotettu tavanomaista korkeammalla katkeropitoisuudella”, kertoo KOFF APAn isä, Heikki Vuokko Sinebrychoffilta.

”KOFF APA on olut, jonka olen aina halunnut tehdä. Pidän itse paljon näistä jenkkihumaloista: niissä on greippimäinen aromi, jossa on aavistus mustaherukkaa. Tällaisten humalamäärien käsitteleminen vaatii käsityötä, vaikka puhummekin suhteellisen suurista volyymeista. Citra- ja Mosaic -humalat ovat suosittuja, joten niiden saatavuus oli haaste. Ja varasimmekin humalat hyvissä ajoin. KOFF APAssa emme tehneet kompromisseja, emme sen kehittämisessä emmekä valmistamisessa,” jatkaa Heikki Vuokko.

”Pale ale on tutkitusti kasvava oluttyyppi Suomessa, ja KOFF tuo markkinoille reilusti jenkkityylisen American pale alen. KOFF APA sai erinomaiset arvostelut sokkomakutestissä. Kuluttajat pitivät olutta raikkaana ja laadukkaana. * Meillä on vahva usko siihen, että tämän kesän suosikkiolut on KOFF APA”, sanoo Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson.

American pale ale on sukua Englannissa syntyneille IPA- ja pale ale -oluille. Tämä pintahiivaolut kehitettiin 1970-luvun lopulla Amerikassa ja sille tyypillistä on sitruunainen humalointi. Muita Sinebrychoffin pintahiivaoluita ovat muun muassa Sinebrychoffin palkittu Porter sekä Brewmasters’ Collectionin IPA ja Red Ale ja kevään uutuus Belgian Wheat.

KOFF APA sopii raikkautensa vuoksi loistavasti nautiskeluolueksi, mutta toimii erinomaisesti myös grilliruuan, hampurilaisten ja äyriäisten seurassa tai tulisen ruuan kaverina.

*Lähde: Ale-sokkomakutesti, RI 1/2016

Brewmasters’ Collection tuo markkinoille uuden ja raikkaan belgialaistyyppisen vehnäoluen

BMC Belgian Wheat on kevyt ja hedelmäinen, oljenvaalea vehnäolut, jonka maussa on hennosti raikasta sitruunaisuutta. Se on parhaimmillaan nautittuna kylmänä sitruunalohkon kera. BMC Belgian Wheat on mielenkiintoinen vaihtoehto lager-oluille: Brewmasters’ Collectionin vehnäolut on kesäinen ja raikas. Muiden Brewmasters’ Collection -oluiden tavoin myös Belgian Wheat on helposti lähestyttävä vaihtoehto matkalla erikoisoluiden maailmaan.

Brewmasters’ Collection -oluet ovat Carlsberg-konsernin panimomestareiden kehittämiä oluita, joissa kunnioitetaan alkuperäisreseptejä, pitkiä panimoperinteitä ja käytetään vain laadukkaita raaka-aineita. Suomesta näiden oluiden kehittelyssä ovat olleet mukana Sinebrychoffin panimomestarit Saara Pöyri ja Tapio Kangas-Heiska.

BMC Belgian Wheat sopii salaattien, kana- ja kalaruokien, japanilaisen ruoan, Aasian makujen sekä kirpeän jälkiruuan seuraan.

Muista myös muut valikoimassa olevat Brewmasters’ Collection -oluet: California Steam Beer, Irish Red Ale ja India Pale Ale.

Tuotteiden jakelu alkaa 7.3.2016

TUOTETIEDOT:

KOFF AMERICAN PALE ALE
Ainekset: Vesi, ohramallas, humala, hiiva. Oluttyyppi: American Pale Ale
Alkoholi:  Alc. 4,5 % Vol.
Kantavierre             10,50 %
Väri         18 EBC
Katkero    35 EBU
Ravintosisältö per 100 ml:
energia    160 kJ/40 kcal
rasva       0 g
josta tyydyttynyttä  0 g
hiilihydraatit           2,7 g
josta sokereita        0 g
proteiini  suola       0 g

BREWMASTERS COLLECTION BELGIAN WHEAT
Ainesosat: Vesi, vehnämallas, ohramallas, humala, hiiva, korianteri, appelsiinikuori. Oluttyyppi: Belgialainen suodattamaton vehnäolut
Alkoholi:  Alc. 4,6 % Vol.
Kantavierre             11 %
Väri         9 EBC
Katkero    13 EBU
Ravintosisältö per 100 ml:
energia    170 kJ/40 kcal
rasva       0 g
josta tyydyttynyttä  0 g
hiilihydraatit           3,0 g
josta sokereita        0 g
proteiini  suola       0 g

Oluiden kehityspäällikkö Heikki Vuokko, 040 487 0880, heikki.vuokko@sff.fi
Markkinointipäällikkö Johan Jakobsson, 050 345 8656, johan.jakobsson@sff.fi