Kuiva lonkero, kiitos!

Suomalaiset ovat nauttineet lonkeroa pian 60 vuotta. Alkosta ja anniskelusta tuttu Sinebrychoff Long Drink avaa uuden luvun lonkerohistoriassa ja tuo markkinoiden ensimmäisen kuivan greippilonkeron myös päivittäistavarakauppaan. Kuivalla linjalla ovat myös uutuussiideri Golden Cap Dry ja kuohuviinijuoma Golden Cap Sparkly Brut.

Sinebrychoff Dry Grapefruit Long Drink on katajainen ja rapea lonkero, jossa tuntuu lonkeron tuttu puraisu, mutta astetta kuivempana. Uutuus on myynnissä päivittäistavarakaupassa 4,7 prosentin vahvuisena 50 cl yksittäistölkissä ja kuuden pikkutölkin monipakkauksena. Vahvempi 5,5-prosenttinen kuiva lonkero myydään ravintoloissa 33 cl läpinäkyvässä kertalasipullossa.

Koko Sinebrychoff Long Drink -brändi uudistuu samalla kokonaisvaltaisesti: tuotteet saavat uuden graafisen ilmeen ja pakkaukset. Musta etiketti nostaa kuivan vaihtoehdon hyvin esille ja erottaa sen muista lonkeroista.

Kuivien juomien osuus on kasvanut viime vuosina monissa juomaryhmissä. Siidereissä kuivat vaihtoehdot ovat viimeisten kolmen vuoden aikana nostaneet osuuttaan 33 prosentista 48 prosenttiin (Miriad Tracking toukokuu 2011). Lonkerossa kuiva ominaisuus on jotain uutta, ja kiinnostaa varmasti kuluttajia.

Markkinoiden ensimmäinen kuiva lonkero päivittäistavarakaupassa ja ravintoloissa 12.12.2012 alkaen.

Golden Cap Dry – uusi kuiva maku

Golden Capin uutuus haastaa kuivat kotimaiset siiderit myös päivittäistavarakaupassa.

Golden Cap Dry Apple -siiderin maussa omenan raikkaus yhdistyy kuivan siiderin hapokkuuteen. Sokerimakeutetussa uutuudessa energiaa on vain 35 kcal desissä, vain 5 kcal enemmän kuin kevytsiidereissä. Tuotteen tunnistaa mustasävyisestä etiketistä ja kullanvärisistä omenoista sekä kaulaetiketin Dry-sanasta. Myynnissä päivittäistavarakaupassa ja ravintoloissa 45 cl kierrätysmuovipullossa ja 33 cl lasipullossa.

Kupliva, kuiva Sparkly Brut

Sinebrychoffin kehittämä kuohuviinijuoma Golden Cap Sparkly on tarjonnut viime keväästä alkaen kaksi puolikuivaa makuvaihtoehtoa. Nyt on kuivien juomien ystäville tarjolla jotain uutta.

Golden Cap Sparkly Brut on rypälemehulla raikastettu kuiva kuohuviinijuoma. Uutuus myydään päivittäistavarakaupassa 4,5 prosentin vahvuisena 50 cl tölkissä. Ravintoloissa Sparkly Brutin saa 5,5-prosentin vahvuisena kahden desin piccolo-pullossa.

Golden Cap Sparkly on Suomessa täysin uudenlainen kuohuviinijuoma, joka saa makunsa ja kuplivan raikkautensa aidosta kuohuviinistä. Sinebrychoffin kehittämän tuotteen kuohuviini tulee Moselin jokilaakson suurilta viinitiloilta. Valikoimassa on nyt kolme makua: puolikuiva Golden Cap Sparkly Blanc, puolikuiva mansikanmakuinen Sparkly Fraise ja kuiva Sparkly Brut.

Uutuus tulee päivittäistavarakauppaan vaiheittain marras-joulukuussa. Piccolo-pullo ehti ravintoloihin jo lokakuun alussa, sopivasti pikkujoulukauteen.

Kuohuviinien kulutus on edelleen vahvassa kasvussa: Kuohuviini + 5,8 % ja samppanja + 45,4 % (Tuoteryhmien volyymikehitys 1-12/2010 vs 1-12/2009, Valvira).

TUOTETIEDOT

Sinebrychoff Dry Grapefruit Long Drink 4,7 %
Ainesosat: Vesi, glukoosisiirappi, sokeri, hiilidioksidi, rypälemehutiiviste, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen greippiaromi, luontaiset aromit, säilöntäaine (kaliumsorbaatti).
Alkoholi 4,7 til-%
Energia 50 kcal/220 kJ
Hiilihydraatit 5,9 g
Pakkaukset 50 cl tölkki ja 33 cl tlk 6-pack

Sinebrychoff Dry Grapefruit Long Drink 5,5 %
Ainesosat: Vesi, alkoholi, sokeri, hiilidioksidi, rypälemehutiiviste, luontainen greippiaromi, luontaiset aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), säilöntäaine (kaliumsorbaatti).
Alkoholi 5,5 til-%
Energia 55 kcal/230 kJ
Hiilihydraatit 5,9 g
Pakkaus 33 cl kertalasipullo

Golden Cap Dry Apple Cider
Ainesosat: vesi, hedelmäviini, sokeri, omenamehutiiviste, aromit, happamuudensäätöaineet (omena- ja sitruunahappo), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumdisulfiitti), väri (sokerikulööri).
Alkoholi 4,7 til-%
Energia 35 kcal/150 kJ
Hiilihydraatit 2,7 g
Pakkaukset 33 cl lasipullo ja 45 cl kierrätysmuovipullo

Golden Cap Sparkly Brut 4,5 %
Ainesosat: Vesi, kuohuviini, rypälemehu, sokeri, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen aromi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumdisulfiitti).
Alkoholi 4,5 til-%
Energia 40 kcal/170 kJ
Hiilihydraatit 4,3 g

Golden Cap Sparkly Brut 5,5 %
Ainesosat: Kuohuviini, vesi, rypälemehu, sokeri, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen aromi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumdisulfiitti).
Alkoholi 5,5 til-%
Energia 50 kcal/200 kJ
Hiilihydraatit 4,5 g

Markkinointipäällikkö Salla Eklund, 040 593 2664, salla.eklund@sff.fi