Peik ja Rasmus ovat uudet Koffari Park Rangerit

Haluamme kehittää Sinebrychoffin puistoa entistä viihtyisämmäksi paikaksi. Koffari Park Rangerit, Peik Lajunen ja Rasmus Rajasalo, aloittavat työnsä toukokuun lopussa. Työparin päätehtävänä on puiston siisteyden edistäminen ja käyttäjien viihtyvyyden lisääminen erilaisten aktiviteettien, pelien, kirjavaihdon sekä yhteisen tekemisen avulla.  Lisäksi Peik ja Rasmus toimivat Aseman Lapset ry:n Walkers-toiminnassa.

Kyseessä on kolmas kesä, kun Sinebrychoff järjestää Ranger-toimintaa puistossa. 2011 toimintaa kokeiltiin Aalto-yliopiston pilottina, ja 2012 kesän puistoa elävöittivät Veera ja Vivi. Viime vuoden työstä tuli pelkästään hyvää palautetta niin kaupunkilaisilta kuin vierailijoiltakin.

”Tämä on unelmien kesätyö. Saamme toteuttaa itseämme ja järjestää itse kaikkea vesisodasta puistokeikkoihin”, web-graafikon töitä ennen kesäpestiään tehnyt Peik sanoo.

”Ylipäätään on hienoa, kun kesällä saa olla ulkona. Minulle tämä on eka duuni, missä ei tuoda ruohonleikkuria ja lapiota ohjeineen. On vastuuta ja vapautta”, japanin opiskelija Rasmus kertoo.

Rangerien tukikohtana toimii puiston ravintola Fanny – baari ja keittiö. Fannyn ravintoloitsijan Kim Heiniön mukaan on itsestään selvää, että vastuu yhteisten alueiden viihtyvyydestä kuuluu meille kaikille. Tästä ovat yhtä mieltä niin kaupungin edustajat kuin sinebrychoffilaisetkin.

”Yhtiömme perustaja Nikolai Sinebrychoff antoi helsinkiläisille Sinebrychoffin puiston vuonna 1836.  Puisto on vuodesta 1965 ollut Helsingin kaupungin. Moni meistä on kokenut siellä ikimuistoisia kesäkonsertteja ja piknikkejä. Peikin ja Rasmuksen avulla toivomme puiston olevan koko kesän kaupunkilaisten keidas, johon kaikenikäiset voivat tulla viettämään aikaa. Tänä kesänä löysimme lisäksi mahdollisuuden yhdistää tukemme Aseman Lasten Walkers-tominnalle ja Park Rangerit: Peik ja Rasmus tekevät tilanteen mukaan töitä myös nuorten hyvinvoinnin eteen Walkersin puitteissa ,” sanoo Sinebrychoffin viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström.

Sinebrychoff on tehnyt yhteistyötä Aseman Lasten kanssa jo vuodesta 2005. Tuella on koulutettu yli 500 vapaaehtoistyöntekijää.

Edellisvuosien tapaan jokainen puiston käyttäjä, joka auttaa viihtyvyyden parantamisessa esimerkiksi roskia keräämällä, saa oman Koffari Park Ranger –t-paidan.

Rangerit tekevät työtään tunnetuksi myös sosiaalisessa mediassa. Käy tykkäämässä!

www.facebook.com/koffinpuisto
www.sinebrychoff.fi
www.fanny.fi

Kehitetään sekä puiston viihtyvyyttä että Rangersien työnkuvaa yhdessä. Hauskaa kesää ja aurinkoista Koffaria!

Park Ranger –kuvia löydät: www.sinebrychoff.fi -> Media ->Kuvapankki->Ajankohtaista

Lisätiedot ja yhteydenottopyynnöt:
viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström / marja-liisa.weckstrom@sff.fi / 040 727 6730
viestintäpäällikkö Timo Mikkola / timo.mikkola@sff.fi / 040 830 7176

Sinebrychoff on Pohjoismaiden vanhin panimo, jonka tarina alkoi Hietalahdessa vuonna 1819. Nikolai Sinebrychoffin anomus viereisen kallioalueen muuttamiseksi puistoksi hyväksyttiin 1836. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.