Porin panimolle uusi pakkauslinja

Sinebrychoffin voimakas investointiohjelma jatkuu: Porin panimolle uusi pakkauslinja Sinebrychoffin Porin panimon kehittäminen jatkuu suunnitellun mukaisesti. Tänään tehtaalla otettiin käyttöön uusi monipakkaus- eli multipack-linja. Linja mahdollistaa 6 ja 12 pullon ryhmäpakkaukset. Uuden pakkauslinjan teho on noin 50 000 pulloa/h. Investoinnin kokonaisarvo on noin 3,3 miljoonaa euroa ( 20 milj.mk). Nyt toteutettu investointi on osa Sinebrychoffin Porin panimon pitkän aikavälin investointiohjelmaa. Investointi vahvistaa panimon asemaa oleellisena osana Sinebrychoffin integroitua tuotantotoimintaa. Korien lisäksi monipakkauksia - 90-luvun loppupuolella alkanut kehitys on muuttanut juoma-alan pakkausrakennetta huomattavasti, valottaa tekninen johtaja Kimmo Jääskeläinen. Kuluttajaystävälliset monipakkaukset ovat kasvattaneet osuuttaan erityisen voimakkaasti vähittäiskaupassa, jossa niiden osuus tällä hetkellä oluissa on jo noin 50 %. Monipakkaukset pakataan vähittäismyyntiä varten kennolevyille, jotka toimivat samalla tyhjien pullojen keräysalustoina pullojen palautuessa panimolle täytettäväksi uudelleen. Kuljetusta varten kennolevyt pakataan puolilavoille ja nämä edelleen emolavalle. Monipakkausten kuljetusvälineenä voi toimia myös omilla pyörillä varustettu Dolly- vaunu, jolle kennolevypino siirretään jo panimon jakelukeskuksessa asiakaskohtaisen keräilyn yhteydessä. Sinebrychoffin Porin panimo toimittaa jatkossa monipakkaukset Länsi-Suomen alueelle. Porin panimo kehityksen kärjessä - Porin panimomme on 90-luvulla käynyt läpi laajan, suunnitelmallisen investointiohjelman, kertoo panimon paikallinen tuotantopäällikkö Ilkka Vanhatalo. Sen lisäksi olemme vuosittain toteuttaneet 3-5 miljoonan markan uudistusohjelmat. Sinebrychoff on siten järjestelmällisesti kehittänyt Porin tehdastaan oleellisena ja osaavana osana yhtiötä. Tämän ansiosta Porin panimo on kehityksen kärkeä oleva tehdas ja yhdessä Keravan tuotantolaitoksen kanssa olemme maan johtava panimo, kiteyttää Vanhatalo. Investointi tukee ympäristöpäämääriä Nyt Poriin toteutettu investointi tehostaa edelleen Sinebrychoffin tuotantorakennetta. Se myös vähentää panimoiden välisten kuljetusten määrää ja siten kuljetusten aiheuttamia päästöjä. - Näin toteutamme myös ISO 14001-ympäristöjärjestelmämme päämääriä, painottaa tekninen johtaja Jääskeläinen. Investointiprojekti sujui erinomaisesti. Kiitos lankeaa Jääskeläisen mukaan sekä Porin panimon erittäin ammattitaitoiselle henkilökunnalle että laitteiston suomalaiselle päätoimittajalle Nekomat-Belosille. - Sinebrychoff on kasvattanut markkinaosuuttaan voimakkaasti viimeisen 10 vuoden aikana. Syitä kasvuun ovat olleet muiden muassa 90-luvun alusta lähtien yhtiössä toteutettujen rakennemuutosten aikaansaamat tehokkaat ja varmat tuotanto- ja logistiikkatoiminnot, innovatiivisuus tuotekehityksessä, markkinointi sekä aktiivinen myynti, Jääskeläinen perustelee. Lisätiedot: Kimmo Jääskeläinen puh. 09 294 991 tai 0400 601 691 Ilkka Vanhatalo puh. 02 622 66 00 tai 0400 864 642 Kuvat sähköisenä: www.koff.fi/kuvapankki (Oy Sinebrychoff Ab/Porin monipakkauslinja 1-4) ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00460/wkr0002.pdf