Siideriuutuuksissa kuivempaa viinien makumaailmaa ja mausteisuutta

Somersby-siiderin perheeseen tulee keväällä 2017 kaksi uutuusmakua; Somersby Orchard Selection Secco ja Sparkling Rosé. Lisäksi Somersby lanseeraa Suomessa alkoholittoman version tutusta omenasiideristään. Golden Cap tuo markkinoille mausteisen Golden Cap Spicy Melon and Berry – siiderin.

Nimiensä mukaisesti Somersbyn uutuuksia on inspiroinut viinien makumaailma – puolikuivan valkoviinin ja roséviinin raikkaat maut. Uutuudet ovat kuivempia kuin Somersby-siiderit yleensä. Raikkaina ja kevyinä juomina Somersby Orchard Selection -siiderit ovat mainio vaihtoehto viinille.

Orchard Selection –siidereissä on vähemmän makeutta ja kaloreita ja ne sopivat moneen tilanteeseen – aperitiiviksi, alkumaljaksi, kevyiden kesäruokien kaveriksi. Siideri nautitaan viinilasista viilennettynä hyvässä seurassa tai kierrätyslasipullosta.

Orchard Selection –uutuuksien lisäksi Somersby Apple Cider –omenasiideri on tarjolla nyt myös alkoholittomana versiona. 0,0 % saa raikkaan makunsa punaisista omenista. Alkoholittomien oluiden ja siidereiden kysyntä on kasvussa, esimerkiksi Alkoissa alkoholittoman oluen myynti kasvoi 2015 jopa kaksinkertaiseksi. Sama trendi on näkyvissä siiderikategoriassa.

”Nykypäivän kuluttajat ovat terveystietoisempia kuin aikaisemmin, ja haluavat alkoholijuomilta makua ja laatua - ja lisäksi alkoholittomia vaihtoehtoja. Kaikki Somersby-siiderit saavat makunsa vain luonnollisista aromeista”, kertoo siiderien tuotepäällikkö Anna Lehtinen Sinebrychoffilta.

Somersby on Carlsbergin kansainvälinen siideribrändi, mutta sen uutuusmaut kehitetään kaikki Suomessa Sinebrychoffilla. Somersby-perheeseen kuuluvat 2017 uutuuksien lisäksi Apple Cider, Pear Cider, Blackberry, Blueberry ja Apple Blend.

Suomen ensimmäinen siideri, Golden Cap, tuo markkinoille uuden mausteisen Golden Cap Spicy Melon and Berry - siiderin, joka saa makunsa melonista, mansikasta ja tulisesta rosépippurista. Mausteisuus on uusi trendi siidereissä, joissa uutuusmaut ovat olleet useimmiten melko makeita. Mansikka on tuttu makutrendi, mutta melonia ja mausteisuutta ei ole ennen maistettu suomalaisissa siidereissä.

”Suomessa myytävistä siidereistä noin puolet on maustettuja siidereitä. Vaikka samaan aikaan myös kuivien omenasiiderien suosio kasvaa, pohjoismaiset kuluttajat odottavat säännöllisesti uusia makuja”, Lehtinen kertoo.

Golden Cap -tuoteperheeseen kuuluvat 2017 uutuuden lisäksi Green Apple Light, Pineapple Light, Perry ja talvisesonkina Winter Apple.

Siideriuutuudet tulevat myyntiin 20.3. lähtien.

Linkit siiderien tiedotteisiin, kuviin ja ainesosatietoihin:
sinebrychoff.fi/newsroom/somersby-orchard-selection-ja-0/
sinebrychoff.fi/newsroom/golden-cap-spicy-melon-and-berry/

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email:
timo.mikkola@sff.fi

197-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka — www.kohtuullisesti.fi

Lainaukset

siiderien tuotepäällikkö Anna Lehtinen Sinebrychoffilta