Sinebrychoff Bocuse d’Orin yhteistyökumppaniksi

Bocuse d’Or on kokkien maailmanmestaruuskilpailu ja Sinebrychoff on ensimmäistä kertaa mukana Bocuse d’Orin yhteistyökumppanina. Tavoitteena on saada olut suomalaisten ruokapöytään niin arkena kuin juhlana ja lisätä suomalaisen oluen kiinnostavuutta myös ulkomailla.

Suomi on ollut mukana Bocuse d’Orissa 12 kertaa. Suomen edustajaksi kokkien maailmanmestaruuskilpailuihin 2015-2017 valittiin Eero Vottonen, joka on työskennellyt monissa Suomen huippuravintoloissa kuten Olossa ja G.W.Sundmansilla.

Sinebrychoffin oluista mukana ovat Karhu ja Sinebrychoff Porter sekä vesistä The Coca-Cola Companyn BonAqua, jota Sinebrychoff valmistaa. Yhteistyön tavoitteena on hakea uusia lähettiläitä oluelle ja saada kotimainen olut suomalaisten ruokapöytään niin arkena kuin juhlana. Matala-alkoholipitoisena juomana se viestii myös kohtuutta. Oluella on Suomelle myös vientipotentiaalia – onhan se tehty Pohjolan puhtaista raaka-aineista. Sinebrychoffin Porteria on viety jo pitkään maailmalle; Karhun vienti Kiinaan alkoi viime vuoden lopulla.

”ELO-säätiö tekee työtä kasvattaakseen suomalaisen ruoka- ja juomakulttuurin tunnettuutta Suomessa ja maailmalla. Kotimaisista raaka-aineista valmistetut juomat sopivat Bocuse d’Or Team Finlandin teemaan täydellisesti. Monipuolinen yhteistyö lisää olut- ja ruokakulttuurimme kiinnostavuutta, ” toteaa ELO-säätiön johtaja Seija Kurunmäki.

”Lähes 200-vuotiseen historiamme aikana olemme valmistaneet satoja erilaisia oluita suomalaisille kuluttajille. Olemme jo parikymmentä vuotta tehneet yhteistyötä Horeca-alan oppilaitosten kanssa, luennoineet oluesta ja sen yhdistämisestä ruokaan sekä kouluttaneet satojen ravintola-alan ammattilaisten lisäksi niin päivittäistavarakaupan ja median edustajia kuin kuluttajiakin. Lisäksi haluamme joka vuotisen Suomen Olutmestari-kilpailun kautta nostaa oluen ja sen tarjoilun arvostusta,” kertoo Sinebrychoffin olutasiantuntija Anikó Lehtinen.

Bocuse d’Or kilpailu pidetään Budapestissa 2016 ja yhteistyö jatkuu, mikäli Eero Vottonen on niiden 11 joukkueen mukana, jotka jatkavat Lyoniin 2017.

Sinebrychoff, viestintäpäällikkö Laura Hinkkanen, p. 050 397 3810, laura.hinkkanen@sff.fi

196-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi.

ELO-säätiö eli Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö vastaa Bocuse d’Or -kilpailun järjestämisestä Suomessa. Säätiön tavoitteena edistää suomalaisen ruokakulttuurin tunnettuutta myös maailmalla.
www.elo-saatio.fi

Bocuse d’Or on kokkien maailmanmestaruuskilpailu. Kilpailua on järjestetty vuodesta 1987. Suomi on ollut mukana 12 kertaa. Suomen edustaja kaudella 2015-2017 kilpailussa on kokenut Eero Vottonen ja tuomarina Pekka Terävä.
www.bocusedor.fi