Sinebrychoff ja HIFK jatkavat pitkää yhteistyötään - kumppanuus tukee myös juniorikiekkoa

Lokakuussa 195 vuotta täyttävä Sinebrychoff ja Liigan jääkiekkojoukkue Helsingin IFK jatkavat sponsorointiyhteistyötään. Sinebrychoff ja IFK ovat tehneet yhteistyötä jo vuodesta 1985 ensi vuoden ollessa jo kolmaskymmenes vuosi. Samalla Sinebrychoff ja IFK alkavat kehittää nuorisojääkiekkoa yhteisvoimin Coca-Colan kanssa osallistumalla IFK:n junioritoiminnan kehittämishankkeeseen.

”Yhteistyö Sinebrychoffin kanssa alkoi jo kaudella 1985–86 ja se on alusta asti ollut meille merkittävää. Ensi vuonna olemme taivaltaneet yhdessä jo 30 vuotta. Suomalaisessa urheiluelämässä yhteistyömme pitkäjännitteisyys on varmasti vertaansa vailla. Selvää on, että tällainen vahva ja kestävä liitto on meille äärimmäisen tärkeää,” IFK:n toimitusjohtaja Jukka Valtanen sanoo.

”Jääkiekko on suomalaisten lempilaji, ja se tuo katsojia yhteen kokemaan hienoja hetkiä ja vahvoja tunteita yhdessä. Näissä hetkissä haluamme olla mukana. Olen iloinen, että yhteistyömme jatkuu, onhan Koff-oluella juuret Helsingissä ja stadilaisuudessa. Olemme vuosien varrella kehittäneet sponsoriyhteistyötä monin tavoin normaalia monipuolisemmaksi ja tuoneet lisäarvoa joukkueen kannattajille. Olemme mm. mahdollistaneet fanitapaamisia nykyisten ja esim. NHL:ään siirtyneiden pelaajien kanssa. KOFFin nettisivujen joukkueraporttien kautta fanit ovat päässeet kurkistamaan joukkueen tilanteisiin ennen muita. Olemme myös panostaneet runsaasti anniskelutilojen viihtyvyyteen ja tehneet ottelutapahtumista monipuolisempia erilaisten promootioiden ja tapahtumien avulla. Innolla odotan ensi vuotta, jolloin yhteistyömme on tullut kypsään 30-vuoden ikään. Uskon, että viimeistään silloin suomalaiset näkevät yhdessä tekemisen voiman”, kertoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen.

Yhteistyötä IFK:n junioritoiminnan kanssa

Uusitun sopimuksen myötä Sinebrychoff, Coca-Cola ja IFK:n juniorit aloittavat merkittävän yhteistyön nuorisojääkiekon kehittämiseksi oikeassa arvoympäristössä.

IFK on lisännyt merkittävästi panostustaan seuran nuorisotoimintaan. Viime keväänä pelaajauransa lopettanut Ville Peltonen pestattiin junioriorganisaation valmennuspäälliköksi ja seuraan perustettiin erillinen talenttiryhmä, jota valmentavat Peltonen ja entinen NHL-puolustaja Toni Lydman. Juniorien taitovalmentajana jatkaa Niklas Hede ja maalivahtikoordinaattorina Janne Laine.

Coca-Cola tulee mukaan tukemaan IFK:n nuorisotyötä. Tämä yhteistyö täydentää hyvin Coca-Colan yhdessä Valon kanssa Suomessa toteuttamaa mittavaa #MunLiike-ohjelmaa, jonka tavoitteena on nuorten liikunnallisen vapaa-ajanvieton lisääminen.

”Urheileva ja liikkuva nuori voi hyvin. Coca-Cola on merkittävä liikunnan tukija Euroopassa ja on hienoa, että olemme saaneet Coca-Colan mukaan nyt myös IFK:n juniorityöhön”, sanoo valmennuspäällikkö Ville Peltonen.

markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen, Sinebrychoff, puh 040 7700 804, email: kirsi.raikkonen@sff.fi

viestintäjohtaja Théa Natri, Coca-Cola Finland, puh 040 5289 777,email: thea.natri@coca-cola.com

Tänä syksynä 195 vuotta täyttävä Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fiwww.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819  — www.kohtuullisesti.fiwww.koff.fi

Avainsanat: