Sinebrychoff Levin Official Partneriksi

Maailman talouskriisi ei tunnu vaikuttavan kotimaisten hiihtokeskusten suosioon. Investointeja tehdään ja kasvu jatkuu – vaikka hieman hitaampana. Myös markkinointiyhteistyön uskotaan kannattavan pohjoisessa. Ensi vuonna 190 vuotta täyttävä Sinebrychoff on nyt yksi Levin Official Partnereista eli pääyhteistyökumppaneista.

Sinebrychoffilla on Levillä jo noin 30 vuoden yhteinen historia, mutta tänä kautena Pohjoismaiden vanhin panimo on yksi Levin pääyhteistyökumppaneista. Carlsberg-brändi on jatkossa näkyvästi esillä Levin hiihtokeskuksessa ja ravintoloissa. Myös Battery-energiajuoma on entistäkin aktiivisemmin edustettuna.

Maailmaa koetteleva talouden taantuma näkyy hieman myös Suomen matkailussa mutta yrittäjien mukaan kasvu jatkuu yhä, joissain hiihtokeskuksissa odotetaan jopa 10 % kasvua talouden tilanteesta huolimatta.

Levillä avattiin kauden avajaisten yhteydessä uusi Levi-tori hotelleineen, ravintoloineen ja kauppoineen. Alueella on nyt jo seitsemän hotellia, 40 ravintolaa ja 15 000 anniskelupaikkaa. Lisäksi seuraavan viiden vuoden aikana 600 miljoonan euron hotelli-, kylpylä- ja rinneinvestointien uskotaan vielä kannattavan.

”Hieman varovaisuutta varauksissa on ollut havaittavissa mutta peruutuksia ei ole tullut. Ulkomaistenkin vieraiden määrä kasvaa yhä edellisvuodesta, esimerkiksi Tukholmasta on uusi lentoyhteys. Kyllä Lappi vetää - odotamme kasvun jatkuvan”, Levin matkailu Oy:n toimitusjohtaja Jussi Töyrylä kertoo.

”Olemme sponsoroineet talviurheilua ja hiihtokeskuksia pitkään ja uusi yhteistyösopimus Levin kanssa lujittaa Sinebrychoffin ja kotimaisen matkailun sidettä. Aktiiviset ihmiset, yhteisölliset liikuntaelämykset ja kansainväliset tuotteemme sopivat hyvin yhteen. Batteryä myydään jo 35 maassa ja Carlsberg on ollut mukana alppihiihdossa ja muissa talviurheilulajeissa globaalisti mukana parikymmentä vuotta. Me uskomme että hiihtokeskuksiin panostaminen kannattaa näinäkin aikoina”, Sinebrychoffin markkinointijohtaja Tapio Finér toteaa.

Sinebrychoff jatkaa yhteistyötään Suomessa myös mm. Pyhän, Saariselän, Rukan, Tahkon ja Talman hiihtokeskusten kanssa.

Kaksi Batteryn sponsoroimaa urheilijaa, Peetu Piiroinen ja Meri Peltonen, valittiin Vuoden 2008 lumilautailijoiksi Slammer Gaalassa ja Peetu Piiroinen myös Suomen lumilautaliiton tapahtumassa.
______________________________________________________________________________________

Markkinointijohtaja Tapio Finér, Sinebrychoff, (09) 294 99 538, tapio.finer@koff.fi
Viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, 040 830 7176, timo.mikkola@koff.fi

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.koff.fi