Stripped Battery – sokeritonta energiaa

Sama hyvä maku ja sama energisoiva ote, nyt ilman sokeria. Stripped Batteryssa on tehoa yhtä paljon kuin muissa Battery-juomissa, mutta kaloreita reilusti vähemmän.

Teksti: www.koff.fi > Ajankohtaista
Kuvat: www.koff.fi/media

Keveys on juomamarkkinoilla kasvava trendi. Uusi sokeroimaton Stripped Battery piristää yhtä tehokkaasti kuin ensimmäinen suomalainen energiajuoma Battery Energy Drink ja viime keväänä lanseerattu Gingered Battery, jonka maussa on häivähdys inkivääriä. Stripped Battery vahvistaa Batteryn asemaa energiajuomien ylivoimaisena markkinajohtajana Suomessa. Battery Energy Drink nousi kategoriansa ykköseksi jo lanseerausvuonnaan 1997.

Kaloreita Stripped Batteryssa on vain kymmenesosa muihin Battery-energiajuomiin verrattuna, mutta muita tehoaineita (kofeiini, tauriini, vitamiinit) yhtä paljon. Makeutusaineet ovat asesulfaami K (E950) ja aspartaami (E951).

100 ml sisältää
 Energia 25 kJ/5 kcal
 Kofeiini 32 mg
 Tauriini 400 mg
 Proteiini 0,4 g
 Hiilihydraatit 0,4 g
 Rasva 0 g
 Niasiini 8,0 mg 44 %*
 Pantoteenihappo 2,0 mg 33 %*
 B6-vitamiini 1,8 mg 90 %*
 B2-vitamiini 0,6 mg 38 %*
 B12-vitamiini 1,0 µg 100 %*
* päivän saantisuosituksesta

Stripped Battery tuli myyntiin tammikuun alussa. Kaikki Battery-energiajuomat pakataan 33 cl kierrätettäviin tölkkeihin, joilla on voimakas yhtenäinen ilme. Stripped Battery on helppo tunnistaa mustasta kannesta ja punaisesta tehosteväristä. Sen raikas maku on parhaimmillaan jääkaappikylmänä.

Viidakon eliksiiriä ja muita luonnon tehoaineita

Battery-energiajuomien teho syntyy kahvi- ja guarana-uutteista sekä tauriinista. Kahvin sisältämä kofeiini stimuloi keskushermostoa ja vähentää väsymyksen tunnetta. Amazonasin sademetsien intiaanit käyttivät guaranapensaan kofeiinipitoisia marjoja fyysiseen ja henkiseen virkistäytymiseen pitkillä metsästysretkillä jo vuosituhansia sitten. Tauriini on luonnollinen aminohappo, joka ohjaa rasvan imeytymistä, suojaa solukalvoja ja edistää aineenvaihduntaa.

Virkistäviä Battery-energiajuomia kannattaa välttää ennen nukkumaanmenoa. Korkean kofeiinipitoisuuden vuoksi Batterya ei suositella lapsille, odottaville äideille eikä kofeiinille herkille henkilöille. Käyttösuositus: enintään 3 tölkillistä päivässä.

Kymmenessä vuodessa kaikkiin maanosiin

Sinebrychoffilainen innovaatio Battery Energy Drink lähti vuonna 1997 rohkeasti valloittamaan Suomea ja vientimarkkinoita. Kymmenessä vuodessa Battery on rantautunut kaikille maailman mantereille, sitä myydään jo 30 maassa.

“Kansainvälisten energiajuomamarkkinoiden arvioidaan tällä vuosikymmenellä lähes kaksinkertaistuvan. Tavoitteemme on tänä vuonna jatkaa Batteryn vahvaa kansainvälistä kasvua nykyisillä markkinoilla, joista tärkeimmät ovat Norja, Venäjä, Baltia ja Australia, sekä avata ovet 5-6 uuteen vientimaahan”, vientijohtaja Pekka Tennilä sanoo.

Hard Work – Hard Play

Autoilijat poimivat huoltamolta Battery-tölkkejä piristäväksi matkaevääksi pitkille taipaleille. He lataavat menoonsa samaa energiaa kuin Formula 1 -kilpakuljettajat Nico Rosberg ja Alex Wurz: Batterysta tuli vuosi sitten Williamsin F1 Teamin virallinen yhteistyökumppani.

“Löysimme F1-maailmasta yhteistyökumppanin, jonka kanssa voimme jatkaa Batteryn menestystarinaa globaalilla areenalla”, markkinointipäällikkö Jori Manninen toteaa.

Battery kirittää suomalaisten lumilautailijoiden B-Unit-joukkuetta ja freestylen MM-joukkuetta huippusuorituksiin. Seuraavat MM-osakilpailut käydään Madonnan rinteillä Italiassa 5.-11. maaliskuuta 2007 (www.hiihtoliitto.fi/freestyle).

_____________________________________________________________

Kysy lisää!
Markkinointipäällikkö Jori Manninen, puh. (09) 2949 9469 tai 0400 826 628
Vientijohtaja Pekka Tennilä, puh. (09) 2949 9363 tai 040 7773776
Valmistuspäällikkö Rauno Sillanpää, puh. (09) 2949 9409 tai 040 511 7712
Sinebrychoffin viestintä, puh (09) 294 991
_____________________________________________________________

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön vuosituotanto on noin 400 miljoonaa litraa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg Breweries A/S -panimokonsernia.
www.batterydrink.com - www.koff.fi
_________________________________________________________________________