Suodattamattomia erikoisoluita, appelsiininkuorta ja raikas ranskalainen vehnä

Suomalaisten halu kokeilla erikoisoluita ja uusia maltaisia makuja ei ota laantuakseen: Keväällä Sinebrychoff tuokin markkinoille kaksi kotimaista uutuutta, jotka ovat molemmat suodattamattomia - Karhu Raaka ja KOFF American Lager –oluet. Kansainvälisiltä kumppaneilta Suomeen saapuvat appelsiininkuorella maustettu Brooklyn Naranjito ja odotettu ranskalainen vehnäolut Kronenbourg 1664 Blanc. Kausihanassa on toistamiseen tarjolla Brooklyn Summer Ale.

Karhu Raaka (4,6 % vol) on aromihumaloitu Karhulle ominaisen Saazer-humalan lisäksi Cascade-humalalla. Cascade tuo olueen sopivasti katkeruutta ja sitrusmaisuutta. Karhu Raakaan lisätty vehnä tuo makuun pyöreyttä ja antaa lisäksi komean vaahdon.  Oluttyyli on suodattamaton lager.

KOFF American Lager (4,5 % vol) on amerikkalaistyylinen täysmallasolut, jonka maku on raikkaan sitrusmainen. Perinteistä lageria voimakkaampi humalointi ja suodattamaton mallas tekevät oluesta tasapainoisen. KOFF American Lager seuraa hyvin vastaanotetun viimevuotisen KOFF American Pale Alen jalanjäljillä. Oluttyylinä on kuivahumaloitu hoppy lager, joka on tasapainoisen katkera, ja siinä käytetään Cascade- ja Citra-humalalajikkeita.

”Suomalaiset kuluttajat haluavat kokeilla uusia oluita ja makuja. Erikoisoluet ovat yhä kasvava trendi ja kuluttajat löytävät ja kokeilevat niitä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. KOFF ja Karhu haluavat olla mukana tarjoamassa uusia makuelämyksiä oluen ystäville. Erikoisoluita on tarjolla tänään valtava määrä, ja tuttu tuotemerkki madaltaa kynnystä kokeilla uusia oluttyyppejä”, Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen kertoo.

Kronenbourg 1664 Blanc (4,5 % vol) on raikas ja moderni suodatettu vehnäolut. Oluen hedelmäisessä maussa on häivähdys korianteria ja sitrusta, aromissa voi aistia myös aprikoosia. Oluen valmistuksessa on käytetty Strisselspalt-humalaa Ranskan Alsacesta. Humalointi antaa Blancille sille ominaisen, hienostuneen maun. K1664 Blanc on maailman nopeimmin kasvavia vehnäoluita, myynnissä jo yli 40 maassa.

Brooklyn Naranjito (4,5 % vol) on makealla appelsiininkuorella maustettu pale ale. Appelsiininkuori tuo oluen tuoksuun ja makuun häivähdyksen makeaa sitrusmaisuutta. Olut on pehmeä ja raikkaan tasapainoinen. Brooklyn Naranjito on humaloitu Summit- ja Simcoe-humaloilla. Oluen on kehittänyt panimomestari Garrett Oliver.

Brooklyn Naranjiton lisäksi kesäksi saapuu olutravintoloiden kausihanoihin Brooklyn Summer Ale. Sunny pale ale –tyyppinen olut on yksi Brooklynin suosituimpia kesäisiä oluita: hedelmäinen, helposti juotava ja jenkkihumaloitu neljällä humalalajikkeella: Ahtanum, Willamette, Cascade ja Amarillo.

Uutuusoluet tulevat valikoimaan 20.3. lähtien, paitsi Brooklyn Summer Ale hieman myöhemmin keväällä.

Linkit oluiden tiedotteisiin, kuviin ja ainesosatietoihin:
sinebrychoff.fi/newsroom/karhu-raaka-suodattamaton-uutuus-suomen-suosituimmalta/
sinebrychoff.fi/newsroom/koff-american-lager-jenkkihumaloitu-taeysmallasolut/
sinebrychoff.fi/newsroom/kronenbourg-1664-blanc/
sinebrychoff.fi/newsroom/brooklyn-naranjito-ja-summer-ale/

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email:
timo.mikkola@sff.fi

197-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka — www.kohtuullisesti.fi

Lainaukset

Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen