Suomen olutmestari Mirva Kylmäkorpi teki oman oluen

Suomen Olutmestariksi 2013 valittu Mirva Kylmäkorpi suunnitteli täysmaltaisen Sinebrychoff Olutmestarin 777 IPA -oluen yhdessä Sinebrychoffin panimon Heikki Vuokon kanssa. Olutta myydään laajan valikoiman olutravintoloissa kautta maan. Jakelu alkaa 18.3. HOK-Elannon Oluthuoneissa ja huhtikuussa 130 muussakin olutravintolassa. Kuluttajien toivoma jenkkityylinen Indian Pale Ale -olut on hanatuotteena kevään ja kesän 2013 aikana.

Suomen Olutmestari -kilpailu järjestettiin nyt viidennen kerran. Voittaja pääsi ensimmäistä kertaa kilpailun historiassa luomaan oman, aivan uuden oluen yhdessä Sinebrychoffin ammattilaisten kanssa.

Suomen Olutmestari 2013, baarimestari Mirva Kylmäkorpi Helsingistä on tehnyt ravintola-alan töitä neljä vuotta. Tällä hetkellä Mirva opiskelee pienpanimo-oluiden ja tilaviinien valmistamista ja työskentelee Gallows Bird -ravintolassa Espoossa. Mirvalle on tärkeää, että hän saa tarjoilla asiakkaalle täydellisen olutelämyksen.

Olut on hedelmäinen Indian Pale Ale, jossa maltaisen toffeemainen aromi yhdistyy kesäisen sitrusmaiseen humalointiin. Olut on kuiva, maukas ja helposti juotava.  Maltaina on käytetty pilsnermallasta sekä tummaa ja vaaleaa karamellimallasta. Aromaattisen sitrusmainen humalointi on tehty sekä runsaana aromihumalointina että kuivahumalointina amerikkalaisista Cascade- ja Citra-humalalajikkeista. Tuotteen nimen kolme seiskaa tulevat alkoholiprosentista (5,7 til-%), väristä (17 EBC) ja katkeroista (57 EBU).

Olut tulee HOK-Elannon Oluthuone-ravintoloihin 18.3. alkaen ja huhtikuussa 130 muuhun olutravintolaan kautta maan.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, 040 830 7176, timo.mikkola@sff.fi
Kuvat: www.sinebrychoff.fi -> Media -> Kuvapankki -> Henkilöt

SUOMEN OLUTMESTARI on Sinebrychoffin järjestämä ravintola-ammattilaisten kilpailu, joka järjestettiin viime syksynä suomalaisen oluen päivänä 13.10. jo viidennen kerran. Kisaan voivat osallistua oluttarjoilun ammattilaiset kaikista suomalaisista ravintoloista. Olutmestariksi päästäkseen ravintola-ammattilaisen tulee hallita sekä oluttietous että erilaisten oluttyyppien tarjoilu. Olutmestari osaa myös suositella oluita sekä nautiskeluun että ruoan kanssa. Lisäksi hänellä on oma ja persoonallinen tyylinsä. Seuraava Olutmestari valitaan lokakuussa 2013.

TUOTETIEDOT

Sinebrychoff Olutmestarin 777 IPA
Ainesosat: Vesi, ohramallas, humala.
Oluttyyppi                Indian Pale Ale
Alkoholi                    5,7 til-%
Kantavierre              13,5 %Plato
Väri                           17 EBC
Katkerot                    57 EBU

100 ml sisältää
Energia                    210 kJ/50 kcal
Proteiini                    0,4 g
Hiilihydraatit            3,8 g
Rasva                       0 g
Pakkaus                  30 litran astia

Ruokasuositus: rasvaiset kalat, porsaanliha, kana, padat, itämäinen ruoka.

193-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2011 oli 375 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fi — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruokawww.kohtuullisesti.fi