Superkevyt Kurko ja kuiva Golden Cap Silver

Superkevyt greippilonkero täydentää vuoden alussa Kurkon valikoimaa. Golden Cap puolestaan tarjoaa uuden kuivan siiderin.

Mediatiedote 19.11.2009 Kuvat: www.sinebrychoff.fi/media Molemmat Sinebrychoffin uutuudet myydään 33 cl tölkissä. Kurko Super Kevyt Greippi löytyy päivittäistavarakaupan valikoimasta tammikuun ensimmäisellä viikolla. Golden Cap Silver –siideriä saa ravintolasta marraskuun viimeiseltä viikolta alkaen ja kaupasta vuoden 2010 alussa. Superkurko maku, supervähän sokeria Kurko Super Kevyt Greippi sisältää vain vähän sokeria. Desilitrassa juomaa onkin kaloreita 25, lähes puolet vähemmän kuin Kurko Greipissä (40 kcal). Mausta ei silti ole tingitty, sillä uutuudessa maistuu greippi yhtä raikkaasti kuin peruslonkerossakin. Kurkon myynti kasvaa edelleen vauhdilla. Lonkerot olivat tammi-elokuussa päivittäistavarakaupan voimakkaimmin kasvava alkoholituoteryhmä, kasvua oli noin 26 %*. Kurko on kasvanut markkinaa vieläkin nopeammin; sen kasvuvauhti samalla ajanjaksolla oli peräti 56 %. Markkinoilta löytyy jo muutamia kevytlonkeroita, mutta toistaiseksi lonkeroiden kasvu on ollut puhtaasti regular-tuotteiden eli sokerimakeutettujen lonkeroiden varassa. Suunta on kuitenkin selvä: keveystrendi on tulossa myös lonkeroihin. Siiderit viitoittavat tietä, niissä kevyttuotteiden osuus on jopa 40 %. Virvoitusjuomissakin kevyitä vaihtoehtoja on jo yli 30 %. *Valvira, myyntivolyymit 1-8/2009 vs. 1-8/2008 Golden Cap Silver — kuiva siideri mustassa pikkutölkissä Golden Cap esitteli huhtikuun alussa uudenlaisen siideriparin, jonka räväkkä mainonta on huomattu. Golden Cap Black ja Red ovat molemmat makeita maustettuja siidereitä. Asiakaspalaute on ollut myönteistä, mutta samalla on toivottu kuivaa makua yhdeksi vaihtoehdoksi. Tammikuun alussa uuden makuparin muodostavat Golden Cap Silver, joka on kuiva maustettu omenasiideri, sekä Golden Cap Black, makea maustettu omenasiideri. Golden Cap Red poistuu valikoimasta. Golden Cap Silver Dry Cider on runsaan omenainen, mutta kuiva siideri, jolle inkivääri antaa pienen taustapuraisun. Nauti jännittävän makuisista siidereistä pillillä tai sellaisenaan suoraan tölkistä. TUOTETIEDOT Kurko Super Kevyt Greippi Ainesosat: Vesi, glukoosisiirappi, hiilidioksidi, greippi- ja giniaromit, appelsiini- ja sitruunamehutiiviste, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumbentsoaatti E211), makeutusaineet (aspartaami E951 ja asesulfaami K E950), stabilointiaine (arabikumi E414). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen. Alkoholi 4,6 til-% 100 ml sisältää Energia 25 kcal/100 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 0,3 g Rasva 0 g Golden Cap Silver Dry Cider Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, omenamehu, sokeri, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), väri kasviuute. Alkoholi 4,7 til-% 100 ml sisältää Energia 45 kcal/180 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 4,1 g Rasva 0 g _____________________________________________________________________ Lisätiedot Markkinointipäällikkö Teemu Tommila, 040 587 0755, teemu.tommila@sff.fi Viestintäpäällikkö Terttu Niuatnen, 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi _____________________________________________________________________ 190-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2008 oli 365 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi