Syksyn uutuussiidereissä suodattamatonta omenaa ja kuivaa päärynää

Sinebrychoffin syksyn uutuussiiderit Golden Cap Cloudy Apple ja Crowmoor Dry Pear tuovat mieleen syksyn ja sadonkorjuuajan. Aurinkolonkero Kurko Playa sen sijaan viipyilee kesätunnelmissa vielä syksylläkin.

Golden Capin uutuudessa suodattamatonta omenamehua Jos pidät vastapoimitun omenan mausta ja raikkaudesta, syksyn Golden Cap –uutuussiideriä kannattaa maistaa. Golden Cap Cloudy Apple on kuiva omenasiideri, jonka sisältämästä omenamehusta osa on suodattamatonta, mikä tuo makuun ja tuoksuun tuoreutta, runsasta omenaisuutta ja tekee siideristä erityisen raikkaan. Siideristä löytyy myös hapokkuutta ja pieni sitrusmainen vivahde. Koostumukseltaan se on hieman samea. Cloudy Apple on makeutettu sokerilla. Uutuus on kaupoissa ja ravintoloissa sopivasti sadonkorjuuaikaan, syyskuun alussa. Päivittäistavarakaupoissa se myydään Golden Capin omassa 0,825 litran kierrätysmuovipullossa, ravintoloissa 0,33 litran lasipullossa. Golden Cap vuodesta 1962 Ensimmäinen suomalainen siiderikokeilu tehtiin jo 1952 Helsingin olympialaisten aikaan, kun Marli valmisti ulkomaisen virvoitusjuoman Coca-Colan rinnalle erän suomalaista olympiajuomaa, siideriä. Suomalaisen siiderin historian lasketaan kuitenkin varsinaisesti alkavan vasta vuonna 1962, kun Marli lanseerasi Alkon myyntiin Cider-nimisen omenasiiderin. Tuote sai vuonna 1969 nimen Golden Cap. Resepti pysyi samana, mutta alkoholipitoisuus vaihteli alkuvuosina, korkeimmillaan se oli jopa 8. Golden Cap ehti ensimmäisenä siiderinä myös ravintoloiden hanamyyntiin. Tämä tapahtui keväällä 1993. Sinebrychoff aloitti Golden Cap –siidereiden myynnin ja jakelun 1992, ja vuoden 1997 alussa siideriä alettiin valmistaa Keravan panimolla. Crowmoor Dry Pear — päärynää kuivana Kuudessa vuodessa Crowmoor on kuivilla premium-omenasiidereillään onnistunut hurmaamaan suomalaiskuluttajat. Syyskuun alussa on tulossa jotain uutta — kuiva englantilaistyyppinen päärynäsiideri. Kuivalla päärynäsiiderillä on pitkät perinteet Englannissa, mutta suomalaisessa siiderikategoriassa se on uusi tuttavuus. Crowmoor Dry Pear on sokerilla makeutettu kuiva, hieman hapokas päärynäsiideri, jonka maussa voi aistia aavistuksen tallimaisuutta. Tunnistat uutuuden Crowmoor-omenasiidereiden joukosta pakkauksen puun oksiston väristä, joka on päärynäsiiderillä vihreä, omenasiidereillä harmaa tai ruskea. Uutuus myydään päivittäistavarakaupoissa 0,5 litran tölkissä. Kurko jatkaa kesätunnelmissa vielä syksylläkin Kurko on elänyt terassitunnelmissa koko vuoden. Kurko Pintti avasi tv-mainonnallaan terassikauden jo tammikuussa, Turbo Karpalo viritti huhtikuussa kesäterassit ja Kurko Playa huipentaa syyskuussa koko terassikauden. Etelänmatkanmakuinen Kurko Playa on uusi makuelämys lonkerovalikoimaan. Käymisteitse valmistetun lonkeron maku on vahvasti hedelmäinen ja väri auringonkeltainen. Lonkerot ovat edelleen päivittäistavarakaupan nopeimmin kasvava alkoholituoteryhmä. Suosituin maku ja lonkeromyynnin kivijalka on perusgreippi, mutta myös makulonkerot ovat pitäneet pintansa. Kurko Playan kuluttajapakkaus on 33 cl tölkki-6-pack. Jakelu alkaa 24.8. TUOTETIEDOT Golden Cap Cloudy Apple Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, omenamehutiiviste, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), sitruuna- ja omenauute, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), sitruunamehutiiviste, aromit, stabilointiaine (johanneksenleipäpuujauhe E410). Omenamehupitoisuus 44 %, josta suodattamatonta mehua 6,2 %. Alkoholi 4,7 til-% 100 ml sisältää Energia 50 kcal/200 kJ Proteiini 0,1 g Hiilihydraatit 5,5 g Rasva 0 g Crowmoor Dry Pear Ainesosat: Vesi, hedelmäviini, päärynämehu, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), aromit, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223), väri (sokerikulööri E150d). Alkoholi 4,7 til-% 100 ml sisältää Energia 45 kcal/190 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 4,6 g Rasva 0 g Kurko Playa Ainesosat: Vesi, glukoosisiirappi, sokeri, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), aromit, väri (saflori- ja sitruunauute), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumbentsoaatti E211), makeutusaineet (asesulfaami K E950 ja aspartaami E951), stabilointiaine (arabikumi E414). Sisältää sokeria, makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen. Alkoholi 4,7 til-% 100 ml sisältää Energia 50 kcal/210 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 5,8 g Rasva 0 g _______________________________________________________________ Lisätiedot: Sinebrychoffin viestintä, puh (09) 294 991, info@sff.fi _______________________________________________________________ 190-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on 365 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. Sinebrychoff on Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. www.sinebrychoff.fi