Uudet kookkaat kierrätysmuovipullot kaupan hyllyille syksyllä

Syyskuu tuo Sinebrychoffin valikoimaan isoja uutuuspakkauksia. Kurko Greippi lanseerataan 1,25 litran King Size -pullossa. Myös Perhekalja vaihtaa pakkauksensa 1,25 litran kierrätysmuovipulloon. Samalla sen nimi vaihtuu Perinnekaljaksi.

Lonkeroiden myynti kasvaa edelleen, ja greippilonkeroiden suosio on yhä vankkaa.
TNS Radar Research teki maaliskuussa PT-kaupan lonkeroiden sokko- ja mielikuvatestin Helsingissä ja Espoossa. Perusgreippiryhmän voitti kirkkaasti Kurko Greippi (*. Kurko King Size tarjoaa siis syksyllä uuden 1,25 litran koon lisäksi testatusti maan parasta greippilonkeroa.

Kurkon keväällä käynnistyneessä tv-mainonnassa suomalaiset urosyksilöt maistelevat mielijuomaansa ja toteavat: ”Tässä maistuu tiukka matsi, eikä yhtään joogaa”. Tiukka mainonta jatkuu syyskuussa, silloin King Size -teemalla.

*) TNS Radar Suomi, 3-2008

Perinnekaljaa yleisön pyynnöstä isossa pullossa

”Perhekalja on kuulunut Sinebrychoffin valikoimaan 1970-luvulta lähtien. Perhekaljalla on oma vakiintunut kuluttajakuntansa, joka on usein kysellyt isomman pullon perään. Nyt vastaamme kysyntään ja tuomme markkinoille uuden 1,25 litran kierrätysmuovipullon. Olemme myös aika ajoin saaneet palautetta tuotenimestä, joka joidenkin mielestä on antanut väärän mielikuvan kohderyhmästä; Perhekaljahan ei ole tarkoitettu alaikäisille, koska se sisältää hiukan alkoholia. Emme halua luoda tällaista mielikuvaa, ja olemme siksi pullon koon lisäksi päättäneet muuttaa Perhekaljan nimen Perinnekaljaksi”, markkinointijohtaja Tapio Finér toteaa.

Puolen litran pullo poistuu valikoimasta. Alaikäisille Perinnekaljaa ei suositella, sillä se sisältää valmistusmenetelmänsä takia pieniä määriä alkoholia (2,2 til-%).

Markkinointijohtaja Tapio Finér, puh. (09) 2949 9538, gsm 040 540 2006
Sinebrychoffin viestintä, puh (09) 294 991, info@koff.fi

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.koff.fi