KOTISIIVOUKSIIN ERIKOISTUNUT SIVINA KASVAA RAJUSTI

Report this content

Sivina Kotisiivous voitti juuri ratkenneen Espoon kaupungin tarjouskilpailun sotainvalidien kotisiivouksien hoitamisesta, mikä tietää Sivinalle jopa 200 uutta asiakasta Espoon seudulla. Vuoden alussa Sivina laajensi toimintaansa myös Turkuun ja maaliskuun alussa avataan uusi toimipiste Tampereelle.

Sivina Kotisiivous voitti Espoon kaupungin tarjouskilpailun alueen sotainvalidien kotisiivouksien hoitamisesta seuraavan kahden vuoden aikana. Sopimuksessa on myös kahden vuoden lisäoptio. Valintakriteereinä olivat laatu, toimintatapa ja -varmuus, joustavuus, ammattitaito, hinta sekä palvelujen alueellinen saatavuus. ”Meidän valttimme oli varmasti laaja alueellinen toiminta, hiottu toimintatapa, omien siivousvälineiden käyttö ja se, että pääsemme autoilla helposti paikkaan kuin paikkaan” toteaa toimitusjohtaja Pasi Pietilä. Yhteistyö lähtee käyntiin maaliskuun alussa. Sopimus tuo Sivinalle jopa 200 uutta asiakasta, jolloin kokonaisasiakas-määrä nousee noin 700 asiakkaaseen ja työntekijämäärä yli neljänkymmenen. Kotisiivouspalvelun kysynnän lisäys on näkynyt selkeästi ammattimaisesti toimivan Sivinan kasvuluvuissa. Nyt viidellä toimipisteellä (Helsinki (2), Espoo, Turku ja Tampere) toimivan Sivinan liikevaihto kasvoi viime vuonna 76 % ja tänä vuonna odotetaan liikevaihdon tuplaantumista. Alan vanhimpana, ketjumaisesti toimivana yrityksenä, Sivina on kasvanut etenkin uusien toimipisteiden myötä. Tämän vuoden alussa Sivina aloitti Turussa ja maaliskuun alussa yritys starttaa myös Tampereella, jossa uskotaan olevan reipasta kysyntää Sivinan palveluille. Tampereen toimipisteen palveluesimies on jo valittu ja muut rekrytoinnit ovat käynnissä. Toimitusjohtaja, DI, MBA Pasi Pietilä, uskoo asiakkaita riittävän: ”Ensimmäiset asiakkaat ovat jo olemassa ja kevätsiivousten avulla toiminta saadaan kunnolla käyntiin niin Tampereella kuin Turussakin”, Pietilä toteaa. ”Kotisiivousasiakkaatkin haluavat tänä päivänä toimia ammattilaisten kanssa. Ison yrityksen kautta asiakkaan on helpompi löytää ammattimainen siivooja, johon voi luottaa ja palautteen työstä voi antaa suoraan toimistolle. Meillä työ tehdään parityönä, joten siivous sujuu rivakasti ja asiakasta ei rasiteta liikaa”. Siivousala on muodostunut pysyväksi liiketoiminnaksi ja ketjut ovat tätä päivää. Sivinan perustaja, tj. Pasi Pietilä toimi aikaisemmin it-konsulttina Nyt hän on ollut useamman vuoden päätoimisena yrittäjänä. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Pasi Pietilä, puh 0500-620 672 MLP -Maailmanluokan Palvelut Oy. Perustettu 1997. Aputoiminimenä Sivina. Toimitusjohtaja Pietilä sai yritysideansa opiskellessaan Englannissa ja toi sen Suomeen, kun kotityön verovähennysoikeus avasi kotimaiset markkinat. www.sivina.fi