SIX Telekurs perustaa Sustainability Indexin Pohjoismaissa

SIX Telekurs julkisti tänään SIX STAR-nimisen kestävän indeksin Pohjoismaissa yhteistyössä Ethix SRI Advisorsin kanssa. Uusi indeksi vastaa markkinoiden kysyntään ja taustalla oleva kestävän kehityksen arviointi tarjoaa perustan vuoropuheluun sijoittajien ja yritysten välillä.

Kaiken kaikkiaan analysoitiin 260 yritystä Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Analyysissa otettiin huomioon yritysten ympäristö- ja sosiaalinen vastuu sekä yritysten hallinnoiminen. Analyysiin valittiin SIX-STAR indeksiin ne yritykset, joilla on suurin liikevaihto, ja joista sitten valittiin 25 parasta yritystä jokaista maata kohden ja Pohjoismaissa kokonaisuutena. Harry Matilainen, Senior indeksi- analyytikko SIX Telekursilla, kommentoi: "Kestävän kehityksen indeksin kysyntä on ollut voimakas, ja olemme nyt valmiita tarjoamaan sen asiakkaillemme. Olemme hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön Ethix:in kanssa. Täydennämme toisiamme erikoistaidolla; SIX Telekurs indeksilaskennalla ja Ethix yritysanalyysillä.” Ulrika Hasselgren, Ethix SRI Advisors:in toimitusjohtaja sanoo: "Me uskomme hyvien esimerkkien esiintuomiseen kestävän kehityksen edistämiseksi. Analyysi on kehitetty antamaan lisäarvoa sekä sijoittajille että yrityksille." SIX STAR on kestävän kehityksen indeksiryhmä alhaisella sijoituskustannuksella, joka kokonaisuudessaan tarjoaa hyvän perustan sijoitustuotteille ja sopii myös vertailuindeksinä. SIX STAR koostuu neljän maan indeksistä sekä pohjoismaalaisesta indeksistä. • SIX STAR Nordic Sustainability Index 25 • SIX STAR Denmark Sustainability Index 25 • SIX STAR Finland Sustainability Index 25 • SIX STAR Norway Sustainability Index 25 • SIX STAR Sweden Sustainability Index 25