Skaala avaa ikkunatehtaan Pietarissa

Report this content

Skaala vahvistaa asemiaan Venäjän ikkunamarkkinoilla avaamalla tehtaan Pietarissa Venäjällä. Investointi on neljä miljoonaa euroa ja se käsittää täysmittaisen ikkunatehtaan. Hankkeen rahoitukseen on osallistunut Finnfund. Avajaisjuhlassa tänään Pietarissa Suomen valtion tervehdyksen tuo puheenvuorollaan kansliapäällikkö Erkki Virtanen ja Venäjän puolelta vastaavasti Pietarin kuvernööri Marat Melsoviсh Oganesyan.

”Tehtaan avaaminen on osa Skaalan pitkän tähtäimen strategiaa.  Venäjän markkinapotentiaalin hyödyntäminen vaatii monestakin eri syystä etabloitumista myös valmistuksen osalta, pelkästään myyntiyhtiön kautta toimiminen ei riitä. Näemme tämänhetkisestä taloudellisen ympäristön epävarmuustekijöistä huolimatta toimintaedellytysten jatkuvan Venäjän markkinassa ja kysynnän kasvavan korkealaatuisissa ja energiatehokkaissa tuotteissa.”, sanoo Skaala-konsernin toimitusjohtaja Markku Hautanen.

Tehdas sijaitsee logistisesti hyvällä paikalla kehätien varressa Zvezdan teollisuuspuistossa. Tuotanto kattaa useita puu-alumiini-ikkunan rakennevaihtoehtoja erilaisiin käyttötarpeisiin. Valmistuvat tuotteet toimitetaan Venäjän markkinoille, missä Skaalalla on jo kattava myyntiverkosto. Tehtaan volyymi on 50 000 ikkunayksikköä vuodessa ja ensimmäisessä vaiheessa se työllistää n. 30 henkilöä.  Skaalan Venäjän liiketoimintoja johtaa Jouni Niinikoski.

Lisätietoja:

Jyrki Jaskari
Kehitysjohtaja; Skaala Oy
Mobile. +358 50 576 778
Web:www.skaala.com

Jouni Niinikoski
Toimitusjohtaja, OOO Skaala Venäjä
Mobile. +7 960 283-70-30
E-mail: jouni.niinikoski@skaala.com

Skaala on vuonna 1956 perustettu, Pohjoismaiden suurimpiin kuuluva ikkuna-, ovi- ja lasiratkaisuihin erikoistunut palvelutoimittaja.

Skaala on suomalainen perheyritys, jossa vahva puusepänteollisuuden perinne ja osaaminen yhdistyvät moderneihin tuotantomenetelmiin ja edelläkävijän tuoteratkaisuihin. Skaala tunnetaan etenkin energiatehokkaasta tuoteperheestä ja kokonaisvaltaisesta palvelukonseptistaan. Vahvan kotimarkkinaosuuden lisäksi Skaalan tuotteita viedään pääasiassa Ruotsiin, Iso-Britanniaan ja Venäjälle. Viennissä Skaala toimii omien maayhtiöiden kautta.

Skaalan liikevaihto vuonna 2014 oli noin 95 M€ ja yritys työllistää 550 henkilöä. Päätoimipaikka on Kauhavalla, Etelä-Pohjanmaalla. Skaala on palkittu useilla tuotekehitykseen, laatuun, energiatehokkuuteen ja kestävään kehitykseen liittyvillä palkinnoilla.

Kuvapankki: www.skaala.com