SKF Meet the World -turnauksen tähtipelaajina ovat nuoret vammaisjalkapailloilijat

SKF järjestää Meet the World -jalkapalloturnauksen vappuaattona Pajulahdessa. Turnauksen voittajajoukkueelle on palkintona matka maailman suurimpaan nuorisojalkapalloturnaukseen Gothia Cupiin.

Oy SKF Ab on saanut tänä vuonna kunnian järjestää yhden SKF-konsernin Meet the World -jalkapalloturnauksista Suomessa. Turnaus järjestetään Pajulahdessa 30.4.2016 klo 12.00 alkaen yhteistyössä Suomen Palloliiton ja Suomen Vammaisurheilu ja
-liikunta VAU ry:n kanssa.

Meet the World on paikallinen karsintaturnaus, jonka voittajajoukkue osallistuu SKF:n sponsoroimana Göteborgissa järjestettävään Gothia Cupiin. Voittajajoukkue pelaa Gothia Cupin kehitysvammaisten nuorten Special Olympics -joukkueiden Kim Källström Trophy -turnauksessa.

“Haluamme turnauksemme avulla auttaa erityisesti niitä lapsia ja nuoria, joilla ei muuten ehkä olisi mahdollisuuksia matkustaa Gothia Cupiin. SKF Suomi halusi järjestää turnauksen nuorille vammaisurheilijoille.”, kertoo Oy SKF Ab:n toimitusjohtaja Vesa Alatalo.

Gothia Cup on maailman suurin lasten ja nuorten jalkapalloturnaus ja se järjestetään vuosittain heinäkuussa Ruotsissa. Turnauksen tavoitteena on koota maailman lapset kulttuuriin, ikään, sosiaaliseen asemaan tai kansallisuuteen katsomatta yhteiselle areenalle jalkapallon pariin. Turnaus on järjestetty jo 30 vuoden ajan ja se houkuttelee paikalle vuosittain noin 1500 joukkuetta 70 eri maasta.

“Tämä on lapsille ja nuorille upea mahdollisuus kohdata muiden kulttuurien edustajia kaikille yhteisen jalkapalloharrastuksen parissa. Nuorissa on tulevaisuutemme, siksi myös SKF on toiminnassa mukana. Meet the world on meille tärkeä konsepti ja yhdessä Gothia Cup -kumppanuutemme kanssa kokonaisuus on yksi merkittävimmistä SKF:n yhteiskuntavastuupanostuksista. Olemme tästä hyvin ylpeitä”, kertoo Alatalo.

SKF:n ja Gothia Cupin kumppanuus alkoi vuonna 2006 ja SKF on järjestänyt jo 169 Meet the World -turnausta 39 eri maassa. SKF on mahdollistanut yli 2500 lapsen ja nuoren Gothia Cup -matkan Göteborgiin. Viime vuonna järjestettiin 23 turnausta, joihin osallistui yli 200 joukkuetta. Tänä vuonna Pajulahdessa järjestettävä turnaus on SKF:n ensimmäinen Suomessa järjestämä Meet the World -turnaus.

Lisätietoja aiheesta:

Juho Ristimäki, Markkinointipäällikkö, Oy SKF Ab

+358 40 180 6084, juho.ristimaki@skf.com

SKF on maailman johtava laakerien, tiivisteiden, mekatroniikan, voitelujärjestelmien ja palveluiden tarjoaja. Palvelut sisältävät teknisen tuen, kunnossapidon, käyttövarmuuspalvelut, suunnittelukonsultoinnin sekä koulutuksen. SKF on edustettuna yli 130 maassa ja yhtiöllä noin 17 000 jälleenmyyjää maailmanlaajuisesti. Vuonna 2015 SKF:n myynti oli SEK 70 975 miljoonaa ja henkilöstön lukumäärä oli 46 635.

www.skf.fi

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.