ŠKODA ja TWD-Länken yhteistyöhön

• ŠKODA mukana sposoroimassa pyöräilyä jo vuodesta 2004
  • ŠKODA on maailman tunnetuimman pyöräkilpailun Tour  de Francen virallinen autosponsori
  • ŠKODA aloittaa Suomessa yhteistyön TWD-Länken-pyöräilyjoukkueen kanssa
  • Avis-autovuokraamo on myös mukana yhteistyössä TWD-Länkenin kanssa

ŠKODA on sponsoroinut maailmanlaajuisesti pyöräilyä jo vuodesta 2004, josta lähtien se on ollut Tour de Francen virallinen autosponsori. ŠKODA on ollut vuodesta 2005 lähtien myös kansainvälisen pyöräilyliiton UCI:n virallinen yhteistyökumppani. Se on myös useiden Pro Tour –ammattilaistallien yhteistyökumppani ja UCI-yhteistyön myötä ŠKODA on myös maailmanmestaruuskilpailujen virallinen automerkki.

Nyt ŠKODA on tullut mukaan myös suomalaiseen pyöräilyyn aloittamalla yhteistyön maamme kärkipään pyöräilyjoukkueen TWD-Länkenin kanssa, yhteistyössä on mukana myös Avis-autovuokraamo. Jo neljän vuoden ajan TWD-Länken on tehnyt yhteistyötä Helkama Veloxin kanssa. Yhteistyön laajentuminen Helkama-Auton ja tämän tytäryhtiön Helkama Rentin kanssa on osoitus tehdyn työn onnistumisesta.

TWD-Länken on muodostettu vuonna 2001 kristiinankaupunkilaisen If Länkenin ja lahtelaisen CC Tailwindin toimesta. Joukkueen ensisijainen tavoite on edistää nuorten pyöräilijöiden kehitystä ja uraa. Joukkueeseen pyritään valitsemaan kehityskelpoisia ja tavoitehakuisia nuoria ajajia, joille luodaan valmiuksia siirtyä ulkomaisiin seuroihin.

"Škodan historia on alkanut polkupyörien valmistuksella jo vuonna 1895 ja siksi pyöräily on Škodalle luonteva sponsorointikohde. Pyöräily on jo pitkään ollut Euroopassa erittäin suosittu harrastus ja myös kilpaurheilulaji. Nyt se on Suomessakin vahvassa nosteessa ja haluamme olla mukana tukemassa pyöräilyn kehittymistä harrastuksena sekä kilpaurheiluna", sanoo Helkama-Auto Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Jussi Kostiainen.

"Me olemme tyytyväisiä ja ylpeitä, että yhteistyö Škodan ja Avisin kanssa alkaa. ŠKODA–brändi näkyy nyt myös suomalaisessa pyöräilyssä, kun se on näkynyt useita vuosia kansainvälisessä huippupyöräilyssä. Škodan mallisto sopii erinomaisesti niihin tarpeisiin, joita meillä ja pyöräilyjoukkueella yleensä on", kertoo TWD-Länkenin puheen- ja joukkueenjohtaja Esko Lummelampi.

Jussi Kostiainen Helkama-Auto Oy,jussi.kostiainen@helkama-auto.fi, p. 040 525 6562
Kari Aalo Helkama-Auto Oy,kari.aalo@helkama-auto.fi, p. 041 546 6006
Esko Lummelampi TWD-Länken,esko.lummelampi@twd.fi p. 0500 240 029