Uusi ŠKODA AUTO DigiLab India ja ohjelmistokehitys­keskukset Škodan johtaman INDIA 2.0 -projektin tukena

Mladá Boleslav, Gurugram ja Pune 30. tammikuuta 2020. ŠKODA AUTO on avannut neljännen ŠKODA AUTO DigiLab -yksikön Intian Punessa. ŠKODA AUTO DigiLab India (www.skodaautodigilab.co.in) tukee ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limitedin ydinliiketoimintaa kehittämällä digitaalisia ratkaisuja ja mobiiliratkaisuja. Lisäksi Volkswagen IT Services India Private Limited on perustanut erityisen ohjelmistokehityskeskuksen, jolla on toimipisteet Gurugamissa ja Punessa tukemaan ŠKODA AUTON IT-tarpeita kansainvälisesti ja kehittämään digitaalisia ratkaisuja. Näiden kahden uuden yksikön kehittämät palvelut, sisällöt ja mobiiliratkaisut hyödyntävät Volkswagen-konsernin kaikkia automerkkejä Intian markkinoilla. Digilab ja ohjelmistokehityskeskus liittyvät INDIA 2.0 -projektiin, joka on ŠKODA AUTON johtama markkinastrategiaohjelma koko Volkswagen-konsernille Intiassa.

ŠKODA AUTON pääjohtaja Bernhard Maier: "ŠKODA AUTO DigiLab India merkitsee globaalin verkostomme systemaattista laajentamista. Intia lukeutuu digitalisaation innovaatiovoimiin. Väestön keski-ikä vuonna 2025 tulee olemaan vain 29 vuotta. Suurin osa Intian asiakkaistamme on kasvanut älypuhelimien kanssa, ja he odottavat saavansa tarkasti räätälöityjä palveluja ja toimintoja, jotka toimivat saumattomasti yhdessä auton kanssa. Juuri niihin pyrimme ŠKODA AUTO DigiLab Indialla yhteistyössä paikallisten high-tech-yritysten kanssa. "

ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limitedin toimitusjohtaja Gurpratap Boparai: "ŠKODA AUTO DigiLab Indian sekä Gurugramin ja Punen ohjelmistokehitysyksikköjen uusilla digitaalisilla palveluilla ja mobiiliratkaisuilla me haluamme luoda asiakkaillemme monipuolisen digitaalisen ekosysteemin. ŠKODA AUTON laajentuvan globaalin innovaatioverkoston muiden yksiköiden lailla ŠKODA AUTO DigiLab India kehittää myös mobiiliratkaisuja ja -palveluja – pyrkien aina tuottamaan asiakkaille lisäarvoa. ŠKODA AUTO DigiLab India tukee myös ŠKODA AUTON ydinliiketoimintaa maailmanlaajuisesti uudella tekniikalla ja digitaalisilla ratkaisuilla."

Uudet IT-yksiköt hyötyvät Intian niemimaan pätevästä digitaaliosaamisesta
ŠKODA AUTO DigiLab India -tiimi yhdistää voimansa intialaisten teknologiayritysten ja lupaavien start-up-yritysten kanssa. Näin edistetään paikallista osaamista, kehitetään lahjakkuuksien hyödyntämistä ja liitetään teollinen toiminta paikallisiin start-upeihin, mikä vahvistaa Intian asemaa kansainvälisellä IT-sektorilla.

ŠKODA AUTO DigiLab Indian tavoite on hyödyntää Intian valtavaa potentiaalia kansainvälisenä ohjelmistojen ja teknologioiden markkinajohtajana. Digitalisaation kehitysprojekteilla ja Intian markkinoille räätälöidyillä ratkaisuilla ŠKODA AUTO DigiLab India tukee Volkswagen-konsernin ydinliiketoimintaa Intian markkinoilla. Mahdollisuuksien mukaan myös Škodan muut markkina-alueet pääsevät hyötymään Intian DigiLabin työstä. Tämän vuoksi ŠKODA AUTO DigiLab India tekee tiivistä yhteistyötä Tšekissä, Israelissa ja Kiinassa sijaitsevien, Škodan muiden innovaatiokeskusten kanssa.

Uuden ohjelmistokehityskeskuksen yksiköt sijaitsevat Gurugramissa ja Punessa. Ohjelmistokehityskeskus on osa Volkswagen IT Services India Private Limitediä, ja myös se hyödyntää Intiassa tarjolla olevaa IT-osaamisen suurta potentiaalia tukiessaan ŠKODA AUTON ja Volkswagen-konsernin toimintoja. Ohjelmistokehityskeskus kehittää ohjelmistosovelluksia ja digitaalisia ratkaisuja, joiden tavoite on tarjota intialaisille autonostajille monipuolinen asiakaskokemus. Ohjelmistokehityskeskus palvelee kaikkia Volkswagen-konsernin Intiassa edustettuja automerkkejä.

Digitalisaatio oleellinen osa ŠKODA AUTON johtamaa INDIA 2.0 -projektia
Punessa sijaitseva ŠKODA AUTO DigiLab on oleellinen osa Škodan johtamaa INDIA 2.0 -projektia, johon Volkswagen-konserni on vahvistanut investoivansa noin miljardi euroa. ŠKODA on perustanut innovaatiokeskuksia tärkeimmille markkina-alueille ja high-tech-keskuksiin. Nykyisestä neljästä keskuksesta ensimmäinen oli Prahassa vuoden 2017 alussa avattu ŠKODA AUTO DigiLab. Sen seuraksi syntyi DigiLab-yksikkö tammikuussa 2018 Israelin      IT-osaamisen keskittymäalueelle Tel Aviviin, kun ŠKODA AUTO DigiLab ja Škodan paikallinen maahantuoja Champion Motors perustivat yhteisyrityksen. Huhtikuussa 2019 kolmantena mukaan liittyi Kiinan yksikkö, jossa siitä alkaen on testattu Kiinan markkinoille tarkoitettuja digitaalisia prototyyppejä ja mobiilipalveluja. Näiden IT-toimialan ketteräliikkeisten start-up-yritysten työllä ŠKODA kestävästi vahvistaa osaamistaan sekä innovaatioiden kehittämisessä että digitalisaatiossa.