Uusi ŠKODA Superb Combi: tilaihme täynnä huipputeknologiaa – toimivuuden ja tunteen vuorovaikutus

›  Škodalle tyypilliseen tapaan: uusi Superb Combi sisältää luokkansa avarimmat sisätilat

›  Muotoilu: täynnä tunnetta, ilmeikäs, tasapainoiset mittasuhteet

›  Simply Clever: enemmän tilaa, mukavuutta, turvallisuutta, liitettävyyttä, ympäristöystävällisyyttä ja ajodynamiikkaa

›  Ensiesittelyssä Frankfurtin Autonäyttelyssä 2015

Mladá Boleslav, 26.5.2015 – ŠKODA vahvistaa asemaansa uudella ŠKODA Superbilla. Vain muutama kuukausi liftback-mallin esittelyn jälkeen uusi ŠKODA Superb Combi saapuu markkinoille syyskuusta alkaen. Innovatiiviseen MQB-teknologiaan perustuva tulokas asettaa uudet standardit luokassaan tilavuudelle, mukavuudelle, turvallisuudelle, liitettävyydelle ja ympäristöystävällisyydelle. Uudessa ŠKODA Superb Combissa sisätilat ja tavaratila ovat luokkansa suurimmat. Tavaratilan kokonaistilavuus on lähes 2 000 litraa. Samaan aikaan Škodan uusi ja ilmeikäs muotoilu on muuntanut uuden sukupolven mallin tunteikkaaksi farmarimalliksi, jossa on dynaamista eleganssia. Onnistuneen kokonaisuuden ansiosta ŠKODA Superb Combi sisältää vuorovaikutuksessa toimivuutta ja tunteellisuutta.

”Olemme jatkojalostaneet uudessa ŠKODA Superb Combissa Superbin nykyisiä vahvuuksia. Ilmeikkäällä, dynaamisella muotoilulla korostamme ja täydennämme Škodan osaamista farmarimallien luokassa”, toteaa teknisestä tuotekehityksestä vastaava Škodan hallituksen jäsen Frank Welsch. ”Estetiikan, huipputeknologian ja erinomaisen käytännöllisyyden yhdistelmän tuomat edut tekevät uudesta Superb Combista erinomaisen auton luokassaan. Houkuttelemme uudella huippumallillamme uusia asiakkaita merkin joukkoon”, sanoo Welsch.

Škodalla on ollut mallistossaan farmariversio huippumallistaan ŠKODA Superbista vuodesta 2009 lähtien. Tähän päivään mennessä ŠKODA on toimittanut yli 200 000 ŠKODA Superb Combia asiakkaille ympäri maailman.

Uusi ŠKODA Superb Combi tarjoaa luokkansa avarimmat sisätilat. MQB-teknologiaan perustuvan auton akseliväli on kasvanut 80 mm 2 841 millimetriin. Samalla raideleveys on kasvanut 1 584 mm:iin edessä ja 1 572 mm:iin takana. Tuloksena sisätilat ovat entistäkin suuremmat. Uutuudessa kuljettajalla ja matkustajalla on 39 mm enemmän kyynärtilaa kuin ennen. Pääntilaa on edessä 995 mm ja takana 1 001 mm – enemmän kuin luokan muissa malleissa. Takana on polvitilaa noin kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi parhaassa kilpailijassa. Kyynärtila takana on kasvanut 70 mm. Myös tavaratilan koko asettaa uuden vertailuarvon: tilaa on 660 litraa eli 27 litraa enemmän kuin edellisessä sukupolvessa. Kun takaistuimet on taitettu alas, tilaihmeen tavaratila on peräti 1 950 litraa. ŠKODA Superb Combin saavuttamat arvot ovat normaalisti saatavissa vasta luokkaa suuremmissa autoissa.

Uusi ja jännittävä muotoilu antaa uudelle ŠKODA Superb Combille voimakkaan ilmeen. Muotoilu on entistä intohimoisempaa, modernimpaa ja tunteikkaampaa. Tuskin mikään muu malli ylemmän keskikokoluokan farmariautojen segmentissä tarjoaa yhtä paljon dynaamista eleganssia kuin Škodan uusi lippulaiva.

MQB-teknologian käytöllä on keskeinen rooli myös muotoilussa: entistä pidempi akseliväli, lyhyempi etuylitys ja suurempi raideleveys tuottavat tasapainoiset mittasuhteet. Niiden myötä auto antaa erittäin dynaamisen ja urheilullisen vaikutelman. Uuden Superb Combin pituuden, pitkän akselivälin, lyhyen etuylityksen ja jyrkässä kulmassa olevan takalasin ansiosta auton siluetti on muuttunut muotoilullisesti itsevarmaksi ja yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Keula ja takaosa ovat ilmeikkäitä ja selvästi erottuvia.

Uudessa ŠKODA Superb Combissa on valtavasti uusia avustusjärjestelmiä, jotka ovat tuttuja ylemmistä ajoneuvoluokista. Ne parantavat turvallisuutta, ympäristöystävällisyyttä ja mukavuutta. Superb liftback-mallin tavoin myös uudessa Superb Combissa on tarjolla dynaaminen alustansäätö (Dynamic Chassis Control, DCC). Uusien EU6-moottoreiden ansiosta uutuus on entistä tehokkaampi ja samalla jopa 30 prosenttia taloudellisempi edeltävään malliin verrattuna. Liitettävyys on saavuttanut uuden tason: infotainment-järjestelmien uusin sukupolvi muodostaa yhteyden älypuhelimiin SmartLinkin kautta. Tarvittaessa nopea Internet-yhteys muuntaa uuden Superb Combin pyörillä varustetuksi ŠKODA-tukiasemaksi.

ŠKODA Superb Combi saa ensiesittelynsä syyskuussa kansainvälisessä Frankfurtin Autonäyttelyssä Saksassa. Uusi malli lanseerataan Suomessa pian tämän jälkeen.