• Skydda/

Skydda Protecting People saa kansainvälistä ylistystä Yhtiö sai täydet kolme palkintoa Red Dot designkilpailussa

Report this content

Ulricehamnissa perustettu yhtiö Skydda Protecting People, Pohjoismaiden suurin henkilönsuojainten toimittaja rakennus- ja teollisuussektorilla, on voittanut kolminkertaisen maailmalla arvostetun palkinnon tuotesuunnittelusta ”Red Dot designkilpailussa”. Palkinto on globaalisti tunnettu laatumerkintä ensiluokkaisesta designista. Tämän vuoden Red Dot kilpailuun osallistui ennätysmäärä tuotteita, joten palkinto oli erittäin tavoiteltu. Skyddan kolme omaa tuotemerkkiä palkittiin: Guiden CPN käsineet, Zeklerin Nordic Line suojalasikokoelma sekä Creston pelastus- ja evakuointivaruste ResQ DD.

Red Dot designkilpailun palkintoa kutsutaan jopa suunnittelijoiden Nobel –palkinnoksi. Tänä vuonna osallistui 4815 kilpailijaa 54 eri maasta. Tunnettu kansainvälinen raati palkitsi Guiden, Zeklerin ja Creston ensiluokkaisesta suunnittelusta.

Korkealuokkaista tuotekehitystä
Skydda on aloittanut vuonna 1976 kehittämään henkilönsuojaimia teollisuus- ja rakennussektorille. Pohjoismaiden markkinajohtaja Skydda on tunnettu korkeasta osaamisestaan ja tehokkaista ratkaisuista turvallisemman työpaikan rakentamiseksi. Merkittävä osa Skyddan tarjoomasta koostuu omasta konseptista ja omista tuotemerkeistä, jotka ovat nykyään tunnettuja noin 30 maassa.

Jokaisen Skyddan tuotemerkin kohdalla keskitytään innovaatioon ja toiminnallisuuteen, joka perustuu Skyddan käyttäjien asettamiin korkeisiin vaatimuksiin.

-       Kansainvälisesti verrattuna me olemme pieni yhtiö, jossa on pienet tiimit, jotka työskentelevät tuotekehityksen parissa, mutta meillä on myös korkea innovaatiotaso, jotta tuomme markkinoille tuotteita, jotka vastaavat EN-standardeja, houkuttelevat lisää asiakkaita sekä tuomme myös uusia trendejä markkinoille, sanoo Mikael Malmgren, Skyddan toimitusjohtaja.

Red Dot-voittajat Guide, Zekler ja Cresto kuuluvat Skyddan neljään omaan tuotemerkkiin.

Voittajat

Guide CPN viiltosuojakäsineet
Guide CPN on kokoelma viiltosuojakäsineitä, jotka suojaavat leikkaus-, viilto-, ja pistohaavoilta EN-standardien mukaisesti. Tämä on Guiden toinen palkinto Red Dot designkilpailussa.

Zekler Nordic Line suojalasit
Zekler Nordic Line on kokoelma suojalaseja, joka sisältää kolme mallia kolmea eri kokoa. Suojalasit on kokojen puolesta suunniteltu sopimaan erilaisille kasvoille ja suojaamaan silmiä paremmin sekä ehkäisemään silmiin kohdistuvia riskejä.

Cresto ResQ DD pelastusvaruste
ResQ DD on pelastus- ja evakuointivaruste muun muassa tuulivoimateollisuuteen. Ainutlaatuinen tekniikka mahdollistaa laskeutumisessa 282 kg painoisen kuorman laskeutumismatkan ollessa jopa 600 metriä. Varuste vastaa EN-vaatimuksia.

-       Tärkeä menestystekijä on, että me teemme yhteistyötä ammattilaiskäyttäjiemme kanssa, jolloin me kuuntelemme markkinoita ja testaamme tuotteitamme kehitysprosessin ajan. Me panostamme toiminnalliseen suunnitteluun ja meidän työtämme on kehuttu kansainvälisesti, kertoo Mikael Malmgren.

Red Dot-palkinnot jaetaan Saksassa 7. heinäkuuta Oopperatalolla Aalto-Theatressa Essensissä. Kesän ajan Guiden, Zeklerin ja Creston tuotteet ovat esillä erikoisnäyttelyssä Red Dotin designmuseossa muiden palkittujen tuotteiden kanssa. Voittajat siirretään sen jälkeen pysyvään näyttelyyn, joka on voimassa vuoden. Kyseessä on maailman suurin näyttely nykyaikaisesta designista.

Lisätiedoista voit olla yhteydessä:
Mikael Malmgren, TJ Skydda Protecting People Europe AB
mikael.malmgren@skydda.se