Uusi Skype integroituu Facebookin kanssa

Skype julkisti tänään uuden Skype for Windows -ohjelman.

• Facebookin uutisvirran ja Skypen puhelinluettelon integrointi tekee yhteydenpidosta ihmisten ja verkostojen kanssa helpompaa.
  • Uudistettu ulkoasu tarjoaa uuden kokemuksen puhe- ja videopuheluissa, pikaviestinnässä, näytön ja tiedostojen jakamisessa sekä monissa muissa toiminnoissa tehden niistä helpommin käytettäviä.
  • Skype-käyttäjät voivat nyt kommunikoida yhä useamman perheenjäsenen ja ystävän kanssa uuden videokonferenssitoiminnon avulla. Se on nyt saatavana avoimena betatestiversiona.

Facebook-integrointi tekee Skypestä entistä sosiaalisemman. Ensimmäistä kertaa Skype-käyttäjät voivat pysyä ajantasalla ja olla vuorovaikutuksessa Facebookin uutisvirran kanssa. Tähän sisältyy mm. tilapäivitysten seuranta, kommentointi ja asioista tykkääminen suoraan Skypestä. Vielä parempaa on se, että Facebookin puhelinluettelo Skypessä mahdollistaa yhteydenoton suoraan Facebook-ystävien matkapuhelimiin tai jopa lankapuhelimiin muutamalla klikkauksella. Mikäli Facebook-ystävä on myös Skype-kontakti, niin puhelut tapahtuvat nopeasti ilmaisina Skype-puheluina.

Minuuteissa laskettuna kaikista Skype-puheluista 40 prosenttia oli videopuheluita tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana. Uuden Skype-ohjelman lataajat pääsevät testaamaan useamman kuin kahden henkilön ryhmävideopuheluita veloituksetta. Automaattinen kohdistus puhuvaan henkilöön tekee katselusta dynaamista ja se helpottaa ryhmävideopuhelun seuraamista. Kovasti odotetulla ryhmävideopuhelulla perheet, ystävät ja työtoverit voivat tehdä yhdessä enemmän vaikka ovatkin erossa toisistaan.

Skypen keskittyminen yhä parempaan puhelulaatuun mahdollistaa nyt myös katkenneiden puhelujen automaattisen jatkamisen. Lisäksi äänentoistoa ja videota voi säätää puhelun aikana. Myös ohjeistusta on lisätty ongelmien ratkaisemiseksi ja puhelukokemuksen parantamiseksi.
Uusi Skype Home toimii Skype-kokemuksen keskipisteenä ja se tarjoaa mm. kaikkien kontaktien tilaviestit yhtenäisenä virtana. Opetusohjelma auttaa saamaan kaiken irti Skypestä aina videopuheluista tilaajaksi rekisteröitymiseen asti.
Lisätietoja osoitteesta www.skype.com/go/download

Yhteyshenkilö lisätietoja varten:
Peter Holmberg, Grayling Sweden
peter.holmberg@grayling.com, 0709-50 28 82

Om Skype
Skype on ohjelmisto, jolla koko maailma voi keskustella keskenään. Miljoonat ihmiset ja yritykset käyttävät Skypeä ilmaisiin video- ja äänipuheluihin, pikaviestintään ja tiedostojen jakamiseen muiden Skype-käyttäjien kesken. Skypeä käytetään jatkuvasti myös edullisten puhelujen soittamiseen kiinteisiin ja matkapuhelinnumeroihin. Lataa Skype tietokoneellesi tai matkapuhelimeesi osoitteesta www.skype.com.
Facebook® on Facebook Inc:n omistama rekisteröity tavaramerkki.

Avainsanat: