• Slättö/

Pohjoismainen kiinteistösijoittaja Slättö laajentaa toimintaansa Suomessa hotellisegmenttiin ryhtymällä yhteistyöhön Bob W:n kanssa

Report this content

Slättö jatkaa kasvuaan Suomessa ja laajentaa portfoliotaan hotelleihin. Investointi tehdään yhteistyössä teknologialähtöisen huoneistohotellitoimijan Bob W:n kanssa. Helsingin keskustassa Kasarmikatu 40:ssä sijaitseva hotelli saneerataan kiinnittämällä huomiota vastuullisuuteen.

Teknologian ja kestävän kehityksen yhteensulauttamisella luodaan asiakkaille ainutlaatuinen, laadukkaisiin ja tyylikkäisiin ratkaisuihin perustuva kokemus.

Euroopan ja Pohjoismaiden hotellimarkkinat ovat elpyneet vahvasti pandemian jälkeen, sillä matkustaminen työn, viikonloppulomien ja kesälomien merkeissä ovat lisääntymässä. Pohjoismaat ovat houkutteleva kohde, mutta laadukkaasta ja modernista majoituksesta on pulaa. Tämä asia yhdistettynä mahdollisuuteen parantaa hotellitoimintojen tehokkuutta teknologian avulla tuo lisäarvoa. Slättö pyrkii sijoituksillaan luomaan korkealaatuisia majoitustiloja Pohjoismaiden suurimpiin kaupunkeihin ja alueellisille markkinoille.

Slättön temaattisen sijoitusstrategian mukaisesti tiimi arvioi eri kiinteistösegmenttien markkinaolosuhteita ja toteuttaa kiinnostavimmat teemat. Slättö näkee vahvoja arvonluontimahdollisuuksia muun muassa hotelli- ja yhteisasumishankkeissa, joissa hyödynnetään korkeita suunnittelustandardeja ja teknologialähtöisiä toimintoja.

”Asiantunteville sijoittajille löytyy nykyisillä markkinoilla merkittävää arvoa luovaa potentiaalia hotellialan kiinteistöissä. Slättö pyrkii jatkossakin investoimaan tähän segmenttiin, ja olemme innoissamme alkavasta yhteistyöstä Bob W:n kanssa”, sanoo Slättön hotellisegmentin johtaja Erik Möller.

”Olemme iloisia voidessamme yhdistää voimavaramme Slättön kanssa tämän helsinkiläisen kiinteistön kehittämisessä. Yhdistämällä alueen historiallisen viehätysvoiman sekä muotoilun, laadun ja teknologian, luomme seuraavalle matkailijasukupolvelle ainutlaatuisen kokemuksen”, kertoo Pohjois-Euroopan Bob W:n toimitusjohtaja Emilia Malmi.

Slättön erinomaiset tulokset kiinteistösijoittajana ja Bob W:n menestys innovatiivisissa ja teknologialähtöisissä huoneistohotelliprojekteissa, muodostavat vahvan yhdistelmän Pohjoismaissa.

”Tässä projektissa saneerataan Helsingin keskustan 1980-luvulta peräisin oleva rakennus, mikä tuo lisäarvoa keskusta-alueelle. Tämä on loistava askel toimintamme kasvattamisessa Suomessa”, sanoo Slättön maajohtaja Ilkka Salminen. ”Odotamme innolla yhteistyötä Bob W:n kanssa projektissa, jossa vanha kiinteistö siirtyy nykyaikaan.”

Hotelliin tulee 55 huonetta, ja siinä tullaan hyödyntämään teknologiaa, jolla tarjotaan vieraille laadukas, aidon ja toimivan kodin tuntuinen asumiskokemus.

Kiinteistö saneerataan LEED-ympäristöstandardin mukaisesti. Saneeraustyöt ovat alkaneet ja kiinteistön odotetaan avautuvan yleisölle vuoden 2024 aikana.

Tietoa Slättöstä

Slättö on osakkaidensa omistama, vaihtoehtoisten sijoitusrahastojen hallinnoija, joka keskittyy sijoituksiin pohjoismaisiin kiinteistöihin. Rahastot hallinnoivat yhdessä yli 1,6 miljardin euron varoja. Slättö on perustettu vuonna 2013, jonka jälkeen yritys on perustanut kahdeksan kiinteistörahastoa ja toteuttanut yli 150 transaktiota, joiden kokonaisarvo on yli 3 miljardia euroa. Lue lisää osoitteessa www.slatto.se

Tietoa Bob W:stä

Bob W on teknologialähtöinen lyhytaikaiseen majoitukseen, joka on saanut mainetta hotellialan kokemuksen parantamisessa tarjoamalla älykkäämmän vaihtoehdon tavallisille hotelleille ja perinteisille huoneistohotelleille. Kestävästi toimivat, suunnittelulähtöiset huoneistot tarjoavat yhdenmukaista hotellilaatua sekä huoneistohotellien kätevyyden ja palvelukokemuksen.

Bob W kehittää Euroopan suurimpien pääomasijoittajien, perheyritysten ja muiden yrittäjien tukemana teknologiaa, joka tarjoaa jokaiselle vieraalle paikallisen, kontaktittoman viiden tähden kokemuksen suuressa mittakaavassa. Tällä hetkellä teknologiayhtiöllä on 32 huoneistohotellia yhdeksässä Euroopan maassa, ja toimialue on laajenemassa nopeasti Euroopan mantereella. Bob W.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:

Erik Möller, hotellipäällikkö, Slättö

Puh: +46 70 7733 565