SM-viikko sykähdytti Tampereella

Report this content

Historian ensimmäinen SM-viikko on saatu erittäin onnistuneesti päätökseen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. 12.-14.2.2016 järjestetty monilajitapahtuma yhdisti 22 eri lajia ja 1500 urheilijaa. Urheilijat, yleisö ja järjestäjät huokuivat yhdessä tekemisen intoa ja saivat aikaiseksi mahtavan tapahtuman.

Koska tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa, kaikki oli uutta. SM-viikko täytti kuitenkin kaikki tavoitteet ja yhdessä tekemisen ilo oli aidosti esillä, iso kiitos niistä kuuluu mukaan lähteneille lajeille.

– Tapahtuma ylitti kaikki ennakko-odotukset. Parasta on ollut tunnelma ja henki lajien kesken. Katsojista on aistinut ja kuullut sen, miten hienoa on nähdä näin monta erilaista lajia samana viikonloppuna, kiteyttää Valon ja Olympiakomitean tapahtumayksikön johtaja Riia Martinoja.

SM-viikko huipentui useaan Suomen ennätykseen

Mukana SM-viikolla oli 22 lajia, joista viidessätoista kilpailtiin Suomen mestaruuksista.

Viikonloppu huipentui sunnuntaihin, jossa upeiden suomenmestaruustaistelujen lisäksi rikottiin useita Suomen ennätyksiä kahvakuulassa. Ehkäpä hienoin kaikista oli Minna Silvennoisen SE-suoritus 24 kilon tempauksessa: 101 toistoa alle 58 kiloisten painoluokassa. Silvennoinen paransi ennätystään jopa 40 toistomäärällä, mikä on upea suoritus.

– Minulla oli kolmiportaiset tavoitteet tälle päivälle, ja pääsin sinne ylimpään, aivan mahtavaa. Uskoin, että tällainen olisi mahdollista, mutta en ajatellut, että se tapahtuisi tänään. Voittooni vaikutti varmasti se, että en ollenkaan katsonut, mitä muut tekevät, vaan keskityin pelkästään omaan suoritukseen. Olen erittäin tyytyväinen.

– Tavoitteenani oli lyödä isoveljeni tempaustulos, 84 toistoa, missä onnistuin, naureskelee Silvennoinen.

SM-mitaleja jaettiin sunnuntaina myös biljardissa, dartsissa, jousiammunnassa, ratagolfissa, taekwondossa, tikanheitossa, trial-pyöräilyssä, shakissa ja vammaisurheilijoiden keilailussa. Lauantaina Suomen mestaruuksia ratkottiin nuorten judossa, taekwondossa, kriketissä, miekkailussa, taidossa sekä x-trialissa.

SM-viikon tulossivulle pääset tämän linkin kautta: http://www.sport.fi/sm-viikko/tulokset. Sivulta on suorat linkit eri lajien tulospalveluihin.

Liitteenä julkaisuvapaita kuvia. Kuvakrediitti: Pekka Salonen / EMG

Lisää kuvia ja tunnelmia SM-viikon Facebook-sivuilta: https://www.facebook.com/smviikko/

SM-viikko sosiaalisessa mediassa:

hashtag #SMviikko