Reima hakee lisää kasvua verkkokaupasta

Lastenvaatevalmistaja Reima Oy on avannut ensimmäisen verkkokauppansa Suomessa. Samaan aikaan verkkomyyntiä aletaan kehittää Skandinavian markkinoille ja seuraavaksi myös Venäjän ja Keski-Euroopan markkinoille.

Suomalaisille kuluttajille suunnatun verkkokaupan (www.reimashop.fi) avaaminen on ensimmäinen vaihe Smilehousen kanssa toteutettavasta hankkeesta, jossa Reima hakee verkosta tukea markkinaosuutensa kasvattamiseen Euroopan markkinoilla.

– Enää verkkokaupasta ei voi olla poissa. Kun muutama vuosi sitten kuluttajat lähinnä hämmästelivät verkkokauppamme puuttumista, on asiakaspalautteiden sävy sittemmin tiukentunut. Verkkokaupan puuttuminen koetaan huonoksi asiakaspalveluksi, kertoo Reiman myyntijohtaja Kimmo Jahila.

Jahilan mukaan Reima lähtee verkkokauppaan pitkäjänteisellä kehitysasenteella. Verkkokaupan tehtävänä on paitsi kehittää välitöntä myyntiä ja parantaa asiakaspalvelua myös tehdä brändiä tunnetummaksi ja kiinnostavammaksi jälleenmyyjille eri maissa.

– Verkkokaupan tarkoitus on myös ohjata kuluttajia myymälöihin. Jos esimerkiksi tuote loppuu verkkokaupan varastostamme, kerromme asiakkaalle, missä on lähin myymälä, jonka valikoimiin kyseinen tuote kuuluu, Jahila avaa konseptia.

Reiman verkkokaupan kehittäjäkumppanina toimivan Smilehousen tutkimusten mukaan lastenvaatteiden kauppa on ollut yksi voimakkaimmin kasvaneita verkkokaupan tuoteryhmiä viime vuosina.

– Paljon ihmetellään sitä, miten suomalaiset kuluttajat ostavat miljoonilla euroilla ulkomaisista nettikaupoista ja mikseivät suomalaiset verkkokaupat myy kansainvälisesti. Poikkeuksellisen hienoa Reiman kohdalla onkin se, kuinka yritys suuntaa heti myymään verkossa myös Suomesta ulos. Samalla se alkaa tasapainottaa kansallista verkkokaupan vaihtotaseen alijäämää, korostaa Smilehousen avainasiakasjohtaja Mervi Lindqvist.

Tuoteryhmänä lastenvaatteet soveltuvat erityisen hyvin verkkokauppaan, koska lastenvaatteet ostetaan selkeiden kokoskaalojen mukaan. Verkkokaupalla on mahdollista tuoda merkittävää helpotusta lapsiperheiden arkeen ajasta ja paikasta riippumattomalla palvelulla.

Reiman verkkokauppa osoitteessa

Kimmo Jahila
Myyntijohtaja, Reima Oy
kimmo.jahila@reima.com

ja

Mervi Lindqvist
Avainasiakasjohtaja, Smilehouse Oy
mervi.lindqvist@smilehouse.fi

Reima Oy (www.reima.fi) on vuonna 1944 toimintansa aloittanut johtava pohjoismainen lastenvaatevalmistaja, jonka kotipaikka on Kankaanpää. Reiman liikevaihto vuonna 2010 oli 46 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä Suomessa on noin 100 ja ulkomailla noin 20. Yhtiön tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reima Oy:n tuotemerkkejä ovat Reima®, Lassie®, Tutta® ja Progress®.

Smilehouse Oy (www.smilehouse.fi) on Suomen johtava verkkokaupan asiantuntija- ja teknologiayritys. Smilehousen ratkaisuja käyttävät miljoonat kuluttajat ja b2b-asiakkaat Suomessa sekä kansainvälisesti. Ketterä ja liiketoimintalähtöinen tapa toimia ja kehittää Workspace-ohjelmistoa näkyy pitkinä asiakassuhteina alojensa johtavien kauppiaiden, valmistajien sekä tukkuliikkeiden kanssa. Suomessa asiakkaita ovat mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, S-ryhmä, Tamro, Anglo-Nordic, Suunto ja Sanoma-konserni.

Esa Luoto
Viestintäpäällikkö, Smilehouse Oy