Smilehousen toimitusjohtajaksi Jaakko Hartikainen

Jaakko Hartikainen on nimitetty verkkokaupan asiantuntija- ja teknologiayritys Smilehousen uudeksi toimitusjohtajaksi. Hartikainen siirtyy tehtävään varatoimitusjohtajan paikalta. Yrityksen perustaja ja pitkäaikainen toimitusjohtaja Tapio Talvisalo jatkaa yhtiössä keskeisenä omistajana ja hallitusammattilaisena.

– Verkkokaupassa menestyminen vaatii yhä enemmän asiantuntemusta ja teknologiaa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että menestyvien yritysten haastaminen tulee jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi. Kun valtaosa suurista suomalaisista verkkokauppaa käyvistä yrityksistä luottaa osaamiseemme, meidän on kyettävä jatkossakin turvaamaan asiakkaillemme tämä kilpailuetu. Se edellyttää, että panostamme aiempaa voimallisemmin palvelujemme ja verkkokauppa-alustamme kehittämiseen, linjaa Jaakko Hartikainen.

Viime vuosina verkkokauppa on kypsynyt merkittäväksi liiketoiminnaksi. Ostokäyttäytymisen muutos ja kiristyvä kansainvälinen kilpailu edellyttävät, että asiakkaita palvellaan monikanavaisesti ja että toimintaa kehitetään jatkuvasti. Pilottihenkiset teknologiaprojektit ovat muuttuneet kriittisiksi liiketoiminnan kehityshankkeiksi.

– Toimialamme elää murrosta, joka edellyttää myös meiltä uudistumista. Jaakko Hartikainen oli luonnollinen valinta toimitusjohtajaksi hakiessamme tehtävään kokonaisvaltaista osaajaa. Hän on toiminut yrityksen johtoryhmässä usean vuoden ajan ja vastannut myynnistä sekä viimeisen vuoden myös operatiivisesta toiminnasta. Jaakko tuntee asiakkaamme, yrityksemme toiminnot sekä sähköisenkaupan liiketoiminnan, taustoittaa Tapio Talvisalo uuden toimitusjohtajan valintaa.

Jaakko Hartikainen on työskennellyt Smilehousessa vuodesta 2005 alkaen, jolloin Smilehouse osti hänen johtamansa Insoniq Oy:n. Smilehousen myyntijohtajana ja varatoimitusjohtajana Jaakko on herättänyt suurta luottamusta niin asiakkaiden ja henkilöstön kuin omistajienkin keskuudessa.

– Olemme etuoikeutetussa asemassa saadessamme työskennellä Suomen johtavien yritysten kanssa ja viedä suomalaista verkkokauppaa eteenpäin. Nyt odotamme sormet syyhyten tulevan syksyn lanseerauksia. Useampi merkittävä toimija avaa verkkokaupan lähikuukausina, kertoo Hartikainen lähitulevaisuuden tapahtumista.

Kuva – Jaakko Hartikainen:

Jaakko Hartikainen
toimitusjohtaja, Smilehouse Oy
jaakko.hartikainen@smilehouse.fi

Smilehouse Oy (www.smilehouse.fi) on Suomen johtava verkkokaupan asiantuntija- ja teknologiayritys, jonka toteuttamia kauppoja ja tilausjärjestelmiä käyttävät miljoonat kuluttajat ja b2b-asiakkaat Suomessa sekä kansainvälisesti. Suomessa Smilehousen asiakkaita ovat kuluttajakaupassa mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, MTV3, Finlayson sekä Sanoma-konserni. B2B-kaupassa Smilehousen osaamista hyödyntävät mm. Tamro, Paperipalveu, Anglo-Nordic ja Orion.

Esa Luoto
Viestintäpäällikkö, Smilehouse Oy