Tokmannin verkkokauppa Toknet.fi aukeaa marraskuun alussa

Suomen halpahintakaupan markkinajohtaja, Tokmanni-konserni, investoi monikanavaisuuteen ja avaa kaikkien myymäläketjujensa asiakkaita palvelevan verkkokaupan. Smilehousen kanssa rakennettu verkkokauppa aukeaa marraskuun alussa osoitteessa www.toknet.fi.

Tokmanni-konsernin lehtijakelussa on joka viikko 1,8 miljoonaa (86 %) kaikista Suomen kotitalouksista. Marraskuusta alkaen lehdessä mainostettavien kampanjatuotteiden ja tuhansien muiden käyttötavaroiden hankkiminen onnistuu uudesta verkkokaupasta.

– Monikanavaisuus on se juttu, joka nyt ohjaa kaupanalan kehittymistä. Verkkokaupan myötä asiakkaamme kohtaavat meidät ja tarjontamme useammin sekä palvelevammin, kertoo Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Tokmanni-konserniin kuuluu seitsemän tunnettua halpakauppaketjua: Tokmanni, Tarjoustalo, Robinhood, Maxi-Makasiini ja Maxi Kodintukku, Vapaa Valinta sekä Säästöpörssi. Monikanavaisuuden hengessä Toknet-verkkokaupan asiakkaiden käyttöön valjastetaan 61 myymälää eri ketjuista ympäri Suomea. Näistä myymälöistä asiakkaat voivat noutaa verkko-ostoksensa ilman toimituskuluja.

Smilehousen vuotuisen verkkokauppatutkimuksen mukaan yli 80 % niistäkin kuluttajista, jotka ostaessaan haluavat myymäläpalvelua, asioi verkkokaupassa jossain vaiheessa ostoprosessiaan. Verkkokaupoissa tehdään paitsi ostoksia myös hintavertailuja, tarjonnan kartoittamista ja tuotteisiin tutustumista.

– Hyvä asiointikokemus verkossa näkyy positiivisesti myös myymälöiden myynnissä. Siksi verkkokaupat ovat enemmän kuin vain kauppoja verkossa, taustoittaa Smilehousen johtava konsultti Jaakko Hallavo verkkokauppojen merkitystä.

Ensimmäisessä vaiheessa Toknet.fi:n valikoima koostuu tuotteista, jotka liittyvät harrastuksiin, kauneuteen ja terveyteen, kodinelektroniikkaan, korjaamiseen ja rakentamiseen sekä kodin hoitamiseen ja sisustamiseen.

– Tulevana keväänä laajennamme valikoimaa myös vaatteisiin ja asusteisiin, raottaa Väänänen Toknetin tulevaisuutta.

Tokmannin verkkokauppa toteutettiin Smilehousen kehittämällä teknologialla ja integroitiin tiiviisti Tokmannin taustajärjestelmiin.

Tokmanni-konsernin verkkokauppa toimii osoitteessa

Heikki Väänänen

Toimitusjohtaja, Tokmanni-konserni

heikki.vaananen@tokmanni.fi

ja

Jaakko Hallavo
Johtava konsultti, Smilehouse Oy
jaakko.hallavo@smilehouse.fi

Tokmanni-konserni (www.tokmanni-konserni.fi) on valtakunnallinen halpahintaketju, johon kuuluu 142 myymälää seitsemän eri liikemerkin alla; Tokmanni, Tarjoustalo, Vapaa Valinta, Robinhood, Säästöpörssi, Maxi-Makasiini ja Maxi Kodintukku. Konsernin liikeideana on myydä laajalla valikoimalla laadukkaita tuotteita edullisesti. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto kasvoi 32 M€ ja oli 634 M€. Konsernin myymälöissä kävi yli 50 miljoonaa asiakasta.

Smilehouse Oy (www.smilehouse.fi) on Suomen johtava verkkokaupan asiantuntija- ja teknologiayritys, jonka toteuttamia kauppoja ja tilausjärjestelmiä käyttävät miljoonat kuluttajat ja b2b-asiakkaat Suomessa sekä kansainvälisesti. Suomessa Smilehousen asiakkaita ovat kuluttajakaupassa mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, MTV3, Finlayson sekä Sanoma-konserni. B2B-kaupassa Smilehousen osaamista hyödyntävät mm. Tamro, Paperipalvelu, Anglo-Nordic ja Orion.

Esa Luoto
Viestintäpäällikkö, Smilehouse Oy