Moomin Light -valaisinmalliston maailmanvalloitus joukkorahoituksella

Report this content

Suomalainen SnowLight -yhtiö hakee joukkorahoitusta ruotsalaisen FundedByMe-yhtiön kautta puolentoista vuoden ajan pohjustettuun ja kehitettyyn Moomin Light -valaisinmalliston laajentamiseen ja myynnin kasvattamiseen Euroopassa ja erityisesti Aasian markkinoilla.

Moomin Light -mallisto luotiin vuonna 2014 Tove Janssonin 100-vuotisjuhlan kunniaksi. Mallisto on konseptoitu yhteistyössä Harri Koskisen kanssa ja sarjaan kuuluu kolme valaisinta, Muumipeikko, Niiskuneiti ja Hattivatti, joita on saatavilla koossa S (30 cm) ja M (50 cm). Muumipeikosta on olemassa lisäksi koko L (105 cm). Valaisimille on myönnetty Avainlippu -tunnus.

Korkealaatuinen designvalaisinsarja on valmistettu kokonaan Suomessa kunnioittaen Tove Janssonin tinkimätöntä design-näkemystä. Huolellinen tuotanto mahdollistaa valaisinten pehmeän, mattapintaisen viimeistelyn. Valaisimista on haluttu tehdä aikaa ja käyttöä kestäviä esineitä, jotka seuraavat omistajiaan elämänvaiheesta ja kodista toiseen. Veistokselliset valaisimet on suunniteltu ilahduttamaan ja kaunistamaan erilaisia tiloja sekä sellaisenaan että valaistuna.

Yhtiö kerää joukkorahoituksella sijoittajia voidakseen vastata kovaan kysyntään niin Euroopassa kuin Aasiassa. Yhtiö aikoo myös täydentää tuoteperhettä mm. Pikku-Myy -hahmolla ja lanseeraa piakkoin myös pakkasen kestävän ulkovalaisinmalliston, johon kuuluu jättikokoinen (105cm) Muumipeikko ja Hattivatti.

Joukkorahoituksen ja laajentamishankkeen edistämiseksi SnowLight Oy:n hallitukseen on lupautunut nimekkkäitä kaupan ja design-alan osaajia, joilla on kansainvälistä kokemusta. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi on kutsuttu Marina Vahtola, Minna Bedretdin (o.s. Pendolin) ja Niclas Ahlström. Hallituksen puheenjohtajaksi on nimitetty Vilma Torstila, joka edustaa pääomistajaa ja jolla on vankka tausta sekä designin, markkinoinnin, liiketoiminnan kehittämisen että rahoituksen saralta.

‘’Tämä on ainutlaatuinen hanke, jolla on erinomaiset mahdollisuudet menestyä kansainvälisillä markkinoilla. Suomi tarvitsee juuri nyt kansainvälisesti menestyviä konsepteja – on hienoa olla mukana rakentamassa tätä menestystarinaa huippuammattilaisten kanssa’’, toteaa Marina Vahtola, joka tuntee kansainvälisen brändäämisen ja konseptoinnin salat ja kaupan alan läpikotaisin. Marina Vahtola on ollut mm. Suomen ja Viron Bauhausin toimitusjohtaja sekä johtavissa tehtävissä Anttila-ryhmässä ja Silja Linella. Minna Bedretdinillä on näyttävä ja pitkä kansainvälinen ura high-end premium-tuotteiden myynnin ja markkinoinnin johdon tehtävissä mm. Vitralla, Artekissa, Finlaysonilla ja Grünsteinilla. Niclas Ahlström on kokenut yrittäjä ja enkelisijoittaja, joka on aiemmin myös tehnyt töitä kansainvälisten brändien parissa mm. Harrod’s:lla ja Fazerilla. Kaikilla hallituksen jäsenillä on alan toimijoihin mittavat kansainväliset ja kotimaiset kontaktit, joita on tarkoitus hyödyntää yhtiön tavoitteiden toteuttamisessa.

Moomin Lights -tuotteissa tulkitaan Tove Janssonin rakastettuja hahmoja uudella pohjoismaisen raikkaalla ja modernilla tyylillä, joka ruokkii globaalia vahvaa kysyntää premium design -valaisinten saralla. Tähän potentiaaliin tarkoitusta varten yhtiöitetty SnowLight-yhtiö pyrkii vastaamaan myös jatkossa keskittymällä brändipohjaisiin laadukkaiden ja hauskojen valaisintuotteiden ja -ratkaisujen konseptointiin ja myymiseen.

SnowLight toivoo Muumi-fanien osallistumista kampanjaan, jolla he pääsevät vauhdittamaan suomalaisen huippuosaamisen maailmanlaajuista näkyvyyttä! Tähän tunnelmaan pääsee hyvin käsiksi katsomalla seuraavasta linkistä löytyvää videota http://www.moominlights.com/#/

Lisätietoja antavat:

Susanna Mannila, toimitusjohtaja, SnowLight Oy puh. 040 7651 595 / susanna@moominlights.com
Niclas Ahlström, maajohtaja, FundedByMe, puh. 0400 389 859 / niclas.ahlstrom@fundedbyme.com

Myyntipaikat ja -hinnat

Valaisinsarja on saatavilla valikoiduissa myyntipisteissä, jotka ilmoitetaan www.moominlights.com -sivulla.
Valaisimien OVH-hinnat ovat 169€ (S), 299€ (M) ja 899€ (L).

Muita tietoja:

Moomin Lights -joukkorahoituskampanjaan voi tutustua www.fundedbyme.com -sivustolla.

Avainsanat:

Pikafaktat

SnowLight Oy hakee joukkorahoitusta ruotsalaisen FundedByMe-yhtiön kautta Moomin Light -valaisinmalliston laajentamiseen ja myynnin kasvattamiseen Euroopassa ja erityisesti Aasian markkinoilla.

Lainaukset

Tämä on ainutlaatuinen hanke, jolla on erinomaiset mahdollisuudet menestyä kansainvälisillä markkinoilla. Suomi tarvitsee juuri nyt kansainvälisesti menestyviä konsepteja – on hienoa olla mukana rakentamassa tätä menestystarinaa huippuammattilaisten kanssa.
Marina Vahtola, hallituksen jäsen, SnowLight Oy