• Sofor/

Are panostaa työturvallisuuteen ja työkykyyn Soforin johtamisjärjestelmällä

Report this content

Are Oy ja Sofor Oy ovat solmineet sopimuksen työkyvyn ja työturvallisuuden johtamisjärjestelmän, TAVA Health & Safetyn, toimituksesta.

”Arella oli tarve tehostaa työturvallisuuden ja työhyvinvoinnin johtamista, päästä reaktiivisesta ennakoivaan toimintatapaan. Halusimme automatisoida työturvallisuuden ja työkyvyn johtamisen prosessit: vaaratilanteiden ja turvallisuushavaintojen tekemisen, niiden käsittelyn sekä raportoinnin. Tämän lisäksi järjestelmä tukee monipuolisesti varhaisen tuen prosessien toteuttamista. Näin voimme keskittyä rutiinien sijasta esimiesten tukemiseen”, kertoo Aren turvallisuuspäällikkö Mikko Tiainen.

Vuonna 2014 Aren tapaturmataajuus on 24,1 kpl / milj, työtuntia. Tavoitteena on alentaa tapaturmataajuutta lyhyellä aikavälillä 15:een. Olemme sitoutuneet Rakennusteollisuuden ”Nolla tapaturmaa 2020” -tavoitteeseen. Valitsimme Soforin toimittamaan järjestelmän, koska halusimme kokeneen, kotimaisen toimittajan, jolla on referenssinä isoja yrityksiä samalta toimialalta, jatkaa Tiainen.

Soforin TAVA® Health & Safety on ratkaisu työkyvyn ja -turvallisuuden johtamiseen. Se parantaa yrityksen tuottavuutta vähentämällä työkyvyttömyydestä aiheutuvia kustannuksia. Järjestelmä kokoaa työterveyden, sairauspoissaolojen, tapaturmien sekä esimiesten tuottamaa työhyvinvoinnin ja -turvallisuuden tietoa yhteen reaaliaikaisesti. Järjestelmä mahdollistaa myös turvallisuushavainnon tekemisen mobiilisti. TAVA® Health & Safety -järjestelmä tarjotaan palveluna Soforin konesalista.

Lisätietoja antavat:

Are Oy

Mikko Tiainen, Turvallisuuspäällikkö, puh 040 300 5784, e-mail: mikko.tiainen@are.fi

Sofor Oy

Jukka Suur-Inkeroinen, Myyntipäällikkö, puh 050 384 3324, e-mail: jukka.suur-inkeroinen@sofor.fi

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet. Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa. Lisätietoa: http://www.are.fi.

Sofor on älykkäästi erilainen IT-palveluyritys. Ydinosaamistamme on liiketoimintaprosessien automatisointi, modernisointi ja mobilisointi. Palvelumme kattavat liikkuvan työn hallinnan, sovellusten ja tiedostojen turvallisen jakamisen sekä synkronoinnin. Tarjoamme suunnittelun, palvelin- ja työasemavirtualisoinnin ratkaisuja. Tämän lisäksi meillä on ratkaisu työkyvyn ja -turvallisuuden johtamiseen sekä kunnossapidon hallintaan. Palveluvalikoimamme kattaa asiakkaan liiketoiminnan tarpeet sovellussuunnittelusta integrointiin, järjestelmien elinkaaren mittaiseen kehitykseen sekä hallinta- ja kapasiteettipalveluihin. Asiakkaamme ovat suuria ja keskisuuria suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä ja julkisyhteisöjä. Sofor on perustettu v. 1991. Liikevaihto 2014 päättyneellä tilikaudella oli 5,8 M€. 60 IT-ammattilaistamme työskentelevät Kauhavalla, Helsingissä, Tampereella ja Vaasassa. Lisätietoa http://www.sofor.fi

Avainsanat: