Helsingin sydämessä elävä klassikko on nyt Solo Sokos Hotel Torni

Helsinkiläinen ikonihotelli Sokos Hotel Torni on nyt osa Sokos Hotellien uutta Solo-ketjua. Tärkein osa uudenlaista hotellikokemusta on sydämellinen patron-henkinen palvelu, joka toteuttaa asiakkaiden yksilöllisiä toiveita. Jatkossa uudistuneen Tornin kuulumisia voi seurata hotellin omassa blogissa.

Solo by Sokos Hotels on uusi, yksilöllisistä profiilihotelleista kehitetty hotellityyppi. Solo-hotellit Tornin tavoin ovat kauneuden, yksilöllisyyden ja laadun puolella hengetöntä standardikokemusta vastaan.

Uudenlaisen hotellikokemuksen ydin on henkilökunnan inspiroiminen persoonalliseen vuorovaikutukseen ja aistikkaiden yksityiskohtien kehittäminen aamiaisesta huonevarustukseen.

– Tornin ainutlaatuinen tunnelma syntyy yksilöllisestä palvelusta, korkeasta laadusta, upeasta näköalasta ja suomalaisista taideteoksista. Solon hengessä olemme rohkeasti yksilöllinen paikka, hotellinjohtaja Päivi Holmberg kuvailee.

Torni uskoo vahvasti persoonallisten yksityiskohtiensa vetovoimaan. Tassuammeet, kaakeliuunit, design-kalusteet sekä art deco- ja jugend-vaikutteet tekevät hotellista itsestään taideteoksen. Hotellin ylimmistä kerroksista avautuu Helsingin yksi kuuluisimmista näköaloista, sillä Torni kuuluu kaupungin korkeimpiin rakennuksiin.

Tornin tuhat ja yksi tarinaa blogissa

Näkyvä osa uudistusta on toukokuussa starttaava Tornin blogi http://hotellitorni.blogspot.fi, jossa seurataan hotellin elämää henkilökunnan näkökulmasta.

– Vuosikymmenten ajan vieraamme ovat rakastuneet Tornin ainutlaatuiseen luonteeseen ja persoonaan. Tämän takana on koko loistava tiimimme. Blogissa voi seurata miten uniikki hotellikokemus syntyy intohimoisella työllä, Holmberg kertoo.

Sokos Hotellien historian suurin konseptiuudistus

Solo-alabrändin alle kuuluvat Tornin lisäksi Aleksanteri Helsingissä, Paviljonki Jyväskylässä, Tammer Tampereella ja Lahden Seurahuone Lahdessa. Myöhemmin Solo-perheeseen liittyy myös Sokos Hotel Vasilievsky Pietarissa.

Solo on ensimmäinen vaihe Sokos Hotellien mittavassa, koko ketjun uudistavassa tuotekehitysprosessissa. Ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Tavoitteena on olla yksilöllinen monille.

Päivi Holmberg, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Torni

puh. 040 539 1489, paivi.holmberg@sok.fi

Lisätiedot, tilojen esittelyt, koeyöpymiset, haastattelupyynnöt:

Maarit Myrberg, viestintäkonsultti, Mailand Communications,

puh. 050 550 7599, maarit.myrberg@mailand.fi

Kuvia:

Solo Sokos Hotel Torni

Solo Sokos Hotel Torni on kaupungin sydämessä elävä klassikko, joka on yksi Helsingin vanhimmista yhtäjaksoisesti toimineista hotelleista. Tornin ainutlaatuinen tunnelma syntyy yksilöllisestä palvelusta, pienistä yksityiskohdista, kokonaisvaltaisesta taide-elämyksestä ja tuhansista tarinoista. Hotellin 152 huonetta edustavat artdeco- ja jugend-tyylejä ja persoonalliset kokous- ja juhlatilat ovat erilaisten tilaisuuksien suosikkipaikkoja. Ravintola Torni, Ateljee Bar, American Barja irlantilaishenkinen O’Malleys ovat kaikki omaa tunnelmaansa huokuvia kaupunkilaisten kohtaamispaikkoja. Solo-ideologian mukaisesti Torni on paljon muutakin kuin rakennus ja osoite: sillä on ainutlaatuinen luonne ja persoona.

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Sokos Hotels uudistuu vuoden 2013 aikana. Brändi- ja konseptiuudistuksen esikoinen on Solo by Sokos Hotels. Se on persoonal-lisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Seuraavana on vuorossa Break by Sokos Hotels, ketjun elämäniloisin hotellityyppi.

www.sokoshotels.fi ja www.facebook.com/sokoshotels