Punavuoren helmi on nyt Solo Sokos Hotel Aleksanteri

Punavuoren tunnelmaa henkivä Sokos Hotel Aleksanteri on nyt osa Sokos Hotellien uutta Solo-ketjua. Tärkein osa uudenlaista hotellikokemusta on sydämellinen patron-henkinen palvelu, joka toteuttaa asiakkaiden yksilöllisiä toiveita. Uudistuksen myötä Aleksanteriin avautuu persoonallinen Olipa kerran -kortteliravintola, jossa asiakkaat saavat luvan kera kirjoittaa ja piirtää tarinoitaan seinille.

Solo by Sokos Hotels on uusi, yksilöllisistä profiilihotelleista kehitetty hotellityyppi. Solo-hotellit Aleksanterin tavoin ovat kauneuden, yksilöllisyyden ja laadun puolella hengetöntä standardikokemusta vastaan.

– Solossa on ennen kaikkea kyse hengestä ja tunnelmasta. Olemme inspiroineet väkeämme persoonalliseen vuorovaikutukseen ja kehittäneet joukon aistikkaita yksityiskohtia aamiaisesta huonevarustukseen. Solon hengessä olemme rohkeasti omintakeinen ja yksilöllinen paikka, hotellinjohtaja Martin Andergård kuvailee.

Hotellinjohtaja lupaa laittaa myös itsensä likoon uudella tavalla. Andergårdin saattaa jatkossa tavata aulan baarissa soittamassa musiikkia tai isännöimässä stand up -esitystä.

Aleksanteri uskoo vahvasti persoonallisten yksityiskohtiensa vetovoimaan. Kauniiden ullakkohuoneiden, burleskitaiteen, Remu Aaltosen rokkihuoneen ja skandinaavisen designin lisäksi hotelliin suunnitellaan koko ajan lisää ihasteltavaa asiakkaille. Esimerkiksi suosittu helsinkiläinen bloggaaja Skiglarinorppa on kutsuttu suunnittelemaan hotelliin huone paljon matkustavan ihmisen näkökulmasta.

Olipa kerran -kortteliravintola Punavuoren uusi kohtaamispaikka

Näkyvä osa uudistusta on Fransmannin tilalle avattu Olipa kerran -kortteliravintola. Lähiruokaan painottuva menu muuntuu vuodenaikojen ja asiakkaiden toiveiden mukaan.

– Aleksanterin ihmisiä yhdistää rakkaus ruokaan, ja näytämme tämän uudessa ravintolassamme. Tarkkaan valikoituja raaka-aineita noudamme aamuisin esimerkiksi itse Hietalahden kauppahallista, kertoo ravintolapäällikkö Jussi Haataja.

Nimensä mukaisesti ravintolassa asiakasta rohkaistaan kirjoittamaan omia tarinoita muiden vieraiden iloksi. Ravintolan seinien tarinanäyttämöt on tuottanut burleskitaiteilija Bettie Blackheart. Myös levyjen soittaminen oman seurueen ja muiden ravintola-asiakkaiden viihdyttämiseksi on sallittua.

Sokos Hotellien historian suurin konseptiuudistus

Solo-alabrändin alle kuuluvat Aleksanterin lisäksi Torni Helsingissä, Paviljonki Jyväskylässä ja Tammer Tampereella. Myöhemmin keväällä Solo-perheeseen liittyvät myös Sokos Hotel Lahden Seurahuone ja Sokos Hotel Vasilievsky Pietarissa.

Solo on ensimmäinen vaihe Sokos Hotellien mittavassa, koko ketjun uudistavassa tuotekehitysprosessissa.

– Yhä useammat asiakkaat etsivät persoonallista hotellikokemusta ja yksilöllisiä tarpeitaan palvelevia paikkoja. Siksi olemme suunnitelleet tähän kasvavaan tarpeeseen erilaisia hotellityyppejä, kertoo SOK Matkailukaupan ketjuohjauksen markkinointijohtaja Outi Vitie.

Vitien mukaan ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Tavoitteena on olla yksilöllinen monille. Seuraavaksi lanseerausvuoroon tulevat Break-hotellit, jotka tarjoavat asiakkailleen elämäniloisen hengähdyspaikan.

Martin Andergård, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Aleksanteri,

puh. 050 388 3350, martin.andergard@sok.fi

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus,

puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi

Lisätiedot, tilojen esittelyt, koeyöpymiset, haastattelupyynnöt:

Maarit Myrberg, viestintäkonsultti, Mailand Communications,

puh. 050 550 7599, maarit.myrberg@mailand.fi

Tanja Holmberg, asiakkuusjohtaja, Mailand Communications

Puh. 050 327 8923, tanja.holmberg@mailand.fi

Solo Sokos Hotel Aleksanteri

Aleksanteri sijaitsee Helsingin Design District -alueella Bulevardin päässä ydinkeskustasta. Aleksanteri on tyylipuhdas Solo, rohkeasti yksilöllinen ja täynnä persoonallisia yksityiskohtia. Hotellin 151 huoneessa on edustettuna aikakausien klassikkoja ja skandinaavista designia – elämänmakuisena erikoisuutena Remu Aaltosen suunnittelema Rock’n’Rose-huone. Uusi, keväällä 2013 avattu ruokaravintola Olipa kerran muuntuu kävijöidensä mukaan, täällä luodaan elämyksiä itse vaikka tarinoita kirjoittaen.

www.facebook.com/sokoshotelaleksanteri ja www.olipakerranravintola.fi

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Sokos Hotels uudistuu vuoden 2013 aikana. Brändi- ja konseptiuudistuksen esikoinen on Solo by Sokos Hotels. Se on persoonal-lisista Sokos Hotels -klassikoista  koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Seuraavana on vuorossa Break by Sokos Hotels, ketjun elämäniloisin hotellityyppi.

www.sokoshotels.fi ja www.facebook.com/sokoshotels