Sokos Hotel Ilveksen Iloinen Itsenäisyysjuhla osa virallista Suomi 100 -juhlavuotta

Veteraanit jälleen 5.12. vietettävän juhlan kunniavieraina

Tänä vuonna Original Sokos Hotel Ilveksen Iloista Itsenäisyysjuhlaa vietetään osana Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Tilaisuutta tähdittävät Mikko Leppilampi Bandin ohella kotimaiset huippuartistit Pete Parkkonen, Antti Tuisku, Johanna Pakonen ja Vallu Lukka. Juhlaa vietetään 5.12. hotellin kaikissa ravintoloissa sekä Ballroomissa. Satavuotias Suomi näkyy illan juhlamenussa muun muassa ahventerriinin, kotimaisten marjojen sekä poron ulkofileen muodossa.

”Olemme ylpeitä siitä, että Ilveksessä jo 27. kertaa vietettävä juhla otettiin mukaan viralliseen Suomi 100 -ohjelmistoon, jossa on mukana 5 000 eri hanketta viidellä eri mantereella. Valtioneuvostolle lähettämässämme hakemuksessa painotimme, että kyseessä on tamperelaisille tärkeä tilaisuus, joka tarjoaa kaikille kaupunkilaisille mahdollisuuden juhlia yhdessä. Ilveksen Itsenäisyys on nimensä mukaisesti ennen kaikkea iloinen juhla, etkot ennen varsinaista 6.12. vietettävää virallisempaa juhlapäivää”, kertoo Original Sokos Hotel Ilveksen hotellinjohtaja Irmeli Puolanne.

”Itse olen mukana järjestämässä juhlia nyt 17. kerran. On ollut upeaa nähdä, miten alun perin hiljaista ravintolasesonkia täydentämään suunniteltu tapahtuma on kasvanut koko talon täyttäväksi isoksi kansanjuhlaksi. Tänä vuonna hotellihuoneet varattiin loppuun jo toukokuussa. Juhlalla on myös huomattava työllistävä vaikutus Tampereen kauneus-, kampaamo- ja kuljetusalan yrityksille”, Puolanne iloitsee.

Arvokkuutta juhlaan tuo sotaveteraanien läsnäolo. ”Sotiemme veteraanit ovat kunniavieraitamme, jotka nauttivat illallista juhlasalissa istuen ja kadettien avustamana. Luovutamme osan pääsylipputuloista Tampereen Sotaveteraanien Huoltoyhdistykselle, joka käyttää rahat tamperelaisten veteraanien virkistystoimintaan. Tämä on perinne, joka on ollut saajiensa arvostama ja koko henkilökunnallemme tärkeä asia jo vuosia”, sanoo hotellinjohtaja Puolanne.

Huippuartistien tähdittämä juhlailta täydentyy illallisella, jota on saatavilla kaikissa Original Sokos Hotel Ilveksen ravintoloissa ennakkotilauksesta.

Keittiömestari Jarmo Kajander inspiroitui illan menuta luodessaan juhlavuodesta ja modernista suomalaisuudesta. Talossa tarjoillaan juhlavieraille laaja kattaus kotimaisista raaka-aineista valmistettuja annoksia sekä lähiruokaa. ”Kunnioitamme perinteitä, mutta tuomme esiin suomalaisuutta modernilla twistillä”, keittiömestari Kajander sanoo. ”Paistettu taimen tarjoillaan korvasienipuuron kanssa ja taikinoitu peura karpalohillokkeen kera. Lakka yhdistetään jälkiruoassa kauraan ja Metsuri-juusto puolukkahunajaan”, Kajander kertoo.

Ilveksen Iloinen Itsenäisyys, 5.12. alkaen kello 18.

Pukukoodi tumma puku / juhlapuku.

Liput alkaen 38,50 e: www.lippu.fi sekä Hotelli Ilveksen vastaanotosta.

Lisätietoja: Irmeli Puolanne, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Ilves, puh. 0400 859 278, irmeli.puolanne@sok.fi

Original Sokos Hotel Ilves on valovoimainen maamerkki Tampereen keskustassa, Koskikeskuksen vierellä. Hotellin kantavana teemana on sen pitkästä historiasta juurensa juontava tamperelaisuus. Ilveksessä on 336 huonetta, sauna- ja spa-osasto, kuntosali, neljä erilaista ravintolaa, Ballroom sekä 11 erikokoista kokoustilaa. Upeat näköalasviitit ja -sauna tarjoavat vierailleen uniikkeja elämyksiä.

www.sokoshotels.fi/fi/tampere/sokoshotelilves

Seuraa meitä Facebookissa. http://www.facebook.com/sokoshotels

Original Sokos Hotel Ilveksessä vietetään perinteistä itsenäisyyspäiväjuhlaa tänä vuonna jo 27. kerran. Ilveksen Iloinen Itsenäisyys on osa virallista Suomi 100 -juhlintaa. Illan aikana esiintyvät mm. Mikko Leppilampi Band, Peter Parkkonen, Antti Tuisku ja Johanna Pakonen. Original Sokos Hotel Ilves, Tampere, 5.12.