Sokos Hotelleille lisää Green Key -ympäristötunnuksia

Sokos Hotellit Levillä, Oulussa, Porissa ja Rovaniemellä saavat Green Key -sertifikaatit 16.2.2016. Ketjulla on nyt 19 ympäristöohjelmassa mukanaolevaa hotellia. Green Key on hotellialan maailmanlaajuinen ympäristöohjelma, jonka tavoitteena on edistää kestävää matkailua.

”Hotelliasiakas on tänä päivänä yhä ympäristötietoisempi ja kestävä matkailu edelleen nouseva trendi. Vaikka hotellialalla on oltu jo pitkään edelläkävijöitä ympäristöasioissa, on Green Key -työskentely saanut hotellimme miettimään uusia, innovatiivisia tapoja edistää kestävää matkailua”, sanoo kehityspäällikkö Markus Siitonen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Sokos Hotels -ketjun pohjoisin hotelli, Break Sokos Hotel Levi, on Tunturi-Lapin ensimmäinen kohde, joka saa kansainvälisen Green Key -ympäristösertifikaatin. Levillä, kuten sisarhotellissa Rovaniemen Sokos Hotel Vaakunassakin, on pohdittu paljon ympäristövastuuta suhteessa koko matkakohteeseen.

”Ympäristöasiat hotellissamme olivat jo hakuvaiheessa hyvällä mallilla, toki tarkennuksia tavoitteisiin on tehty. Nyt panostamme matkailijoiden opastamiseen ja otamme aktiiviseen käyttöön Levin alueen ympäristöoppaan matkailijoille. Jaamme asiakkaille tietoa parhaista ulkoilu- ja retkeilymaastoista ja vinkkaamme kulkuvälineiksi kyläpyöriä”, kertoo hotellinjohtaja Sanna Sandgren Break Sokos Hotel Leviltä.

Tämän päivän matkailijat arvostavat hotellien ja matkakohteiden tekemää ympäristötyötä. Levin kaltaisissa kohteissa ympäristön hyvinvoinnin edistämisen merkitys vielä korostuu, onhan luonto matkakohteessa niin merkittävässä roolissa. Break Sokos Hotel Levi tekee uraauurtavaa työtä Lapissa, jossa matkailijamäärät ovat suuria”, sanoo ohjelmapäällikkö Marketta Viljasaari Green Keystä.

Ensimmäiset Sokos Hotellit liittyivät mukaan Green Key -ohjelmaan maaliskuussa 2015. Viimeisen vuoden aikana Sokos Hotelleissa on ideoitu paljon uusia ympäristötekoja, esimerkkeinä lasten ympäristöpassi, hotellialan energiansäästökisa, ympäristönäyttely sekä sähköautojen lainausmahdollisuus.

Green Key -sertifikaatin saavat Vantaalla 16.2.2016 Original Sokos Hotel Vaakuna Pori, Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi, Break Sokos Hotel Levi sekä Break Sokos Hotel Eden Oulussa.

Markus Siitonen, kehityspäällikkö, Sokos Hotels / SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 050 3663 942, markus.siitonen@sok.fi

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita.

Sokos Hotels on Pohjoismaiden laajimman kestävän kehityksen brändi-indeksissä Suomen vastuullisin hotellibrändi (Sustainable Brand Index 2015).

www.sokoshotels.fi

Green Key on yksi maailman johtavista matkailualan ympäristömerkeistä. Sen on saanut jo yli 2 200 majoitusalan yritystä 45 maassa. Green Key -ohjelma on kansainvälisen ympäristökasvatusjärjestön FEE:n (Foundation for Environmental Education) hallinnoima.

Green Key -merkin saanut hotelli sitoutuu vähentämään hotellissa syntyvän jätteen määrää, tehostamaan veden- ja energiankäyttöään sekä kasvattamaan henkilökunnan ja asiakkaiden ympäristötietoisuutta.

www.greenkey.fi

Lainaukset

Break Sokos Hotel Levi tekee uraauurtavaa työtä Lapissa, jossa matkailijamäärät ovat suuria.
Marketta Viljasaari