Sokos Hotelleille palkintosade The World Luxury Hotel Awards -kilpailussa

Sokos Hotellit saivat useita palkintoja hotellialan kansainvälisessä The World Luxury Hotel Awards -kisassa. Tunnustukset alan Oscar-gaalaksikin sanotussa kilpailussa myönnettiin Hämeenlinnan Original Sokos Hotel Vaakunalle, jyväskyläläiselle Solo Sokos Hotel Paviljongille sekä Tallinnan Solo Sokos Hotel Estorialle. Hotellien edustajat vastaanottivat palkinnot 2. joulukuuta Sveitsin St. Moritzissa järjestetyssä gaalassa.

Palkinnot myönnetään sekä maittain, maanosittain että maailmanlaajuisesti. Kisassa palkitaan hotellivieraiden ehdottamia huippuluokan hotelleja, jotka ovat panostaneet niin puitteisiin kuin palvelun tasoon ja osaavat huomioida asiakkaansa yksilöllisesti.

Hämeenlinnalainen Original Sokos Hotel Vaakuna palkittiin ensi kertaa.

Hotellipäällikkö Marika Haavisto iloitsee Suomen paras järvihotelli -tunnustuksesta: ”Viimeisen kolmen vuoden aikana olemme uudistaneet Vanajaveden rannalla sijaitsevan hotellimme kaikki tilat. Viimeisin uudistus on kesällä avautunut Le Blason -ravintola, jonka myötä olemme voineet tarjota entistä laadukkaampia ravintolapalveluita asiakkaillemme.”

”Kun tilat hotellihuoneista kokoustiloihin on saatu uudelle tasolle, välittyy henkilökuntamme innokkuus asiakaspalveluun entistä paremmin; haluamme olla parhaita. Tämä näkyy nyt myös asiakastyytyväisyydessä, joka nousi tänä vuonna erinomaiselle tasolle. Hienoa, että asiakkaiden tyytyväisyys vei Original Sokos Hotel Vaakunan tämän kansainvälisen kisan ehdokkaaksi ja palkinnoille asti.”

Jyväskyläläinen Solo Sokos Hotel Paviljonki vastaanotti peräti kolme palkintoa; Suomen paras kaupunkihotelli, Suomen paras moderni luksushotelli sekä Pohjois-Euroopan paras designhotelli.

Hotellimme tilat ovat ensiluokkaisia, mutta asiakastyytyväisyyden kokemus syntyy ensisijaisesti hyvän palvelun kautta. Meillä asiakaspalveluun suhtaudutaan intohimoisesti – se on suurella sydämellä tehtävää työtä. Henkilökuntamme ymmärtää ja arvostaa sekä oman että kollegoiden tekemän työn merkityksen”, iloitsee hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen. Tiimillämme on uskomaton kyky yllättää asiakkaat joka päivä, on kyse sitten merkkipäivän huomioimisesta tai erityistoiveista”,

Tarina- ja designhotelli Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron paras designhotelli -tunnustuksella.

Kolme vuotta sitten avatun Estoria-hotellin jokainen huone kertoo vieraalleen oman tarinansa Virosta. Tarinoita syventävät maan parhaiden muotoilijoiden suunnittelemat kalusteet ja valaisimet. Design ulottuu hotellissa aamiaistarjoiluun asti: valikoima on suunniteltu yhteistyössä paikallisten ravitsemusasiantuntijoiden kanssa. “Kun kiinnostavat kertomukset yhdistyvät laadukkaaseen muotoiluun ja yksilölliseen palveluun, pystymme tarjoamaan asiakkaillemme ylellisen hotellikokemuksen”, toteaa hotellinjohtaja Klaus Ek.

The World Luxury Hotel Awards -raati arvioi kilpailussa mukana olevia hotelleja niiden innovatiivisuuden, designin, ravintolatarjonnan, palvelun laadun, teknologian hyödyntämisen, työtyytyväisyyden ja kestävän kehityksen pohjalta.

Marika Haavisto, hotellipäällikkö, Original Sokos Hotel Vaakuna, Hämeenlinna, puh. 050 3883 393, marika.haavisto@sok.fi

Hannu Nirkkonen, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Paviljonki, Jyväskylä, puh. 050 3640 249, hannu.nirkkonen@sok.fi

Klaus Ek, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Estoria, puh. +372 5680 9377, klaus.ek@sok.fi

Palkittujen hotellien muut tunnustukset:

Solo Sokos Hotel Estoria

Maailman 10. parhaan hotellin joukossa / Matkailulehti Mondo, lukijaäänestys 2017

Viron TOP 5 -hotellien joukossa / TripAdvisor Viron parhaat hotellit 2017

Tallinnan paras aamiainen / Delfi.maitsed.ee -portaali, 2015

Solo Sokos Hotel Paviljonki, Jyväskylä

Suomen 4. paras hotelli / TripAdvisor Suomen parhaat hotellit, 2016 ja 2017

Luxury City Hotel / Luxury Travel Guide 2017

Sokos Hotel of the Year 2016 / Sokos Hotels

Sokos Hotellien paras asiakastyytyväisyys 2012–2016

Best Luxury Hotel, Finland / World Luxury Hotel Awards 2015

Best Luxury Design Hotel, Finland / World Luxury Hotel Awards 2015

SOKOS HOTELS

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita. Laadukkaan majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia tapahtuma- ja ravintolapalveluita. Sokos Hotels on jakaantunut kolmeen hotellityyppiin; Break-, Original- ja Solo by Sokos Hotelleihin.

Sokos Hotels on Suomen arvostetuin (Markkinointi&Mainonta ja Taloustutkimus / Brändien arvostus 2014-2017), Suomen luotetuin (Valitut Palat / Luotetuin Merkki -tutkimus 2014-2017 ) ja Suomen vastuullisin hotelliketju (Sustainable Brand Index 2015-2017).

www.sokoshotels.fi

Seuraa meitä Facebookissa. http://www.facebook.com/sokoshotels