Sokos Hotels lähtee tukemaan para-alppihiihtäjä Santeri Kiiveriä

Hotelliketju kannustaa nuorta urheilijaa tämän matkalla vuoden 2018 paralympialaisiin

Sokos Hotels -ketju ja para-alppihiihtäjä Santeri Kiiveri, 17, ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Sokos Hotels ryhtyy tukemaan lappeenrantalaista alppihiihtäjää tämän valmistautuessa Etelä-Koreassa maaliskuussa 2018 pidettäviin talviparalympialaisiin.

Santeri Kiiverin ura alppilajien parissa alkoi seitsemän vuotta sitten. Hän nousi nopeasti yhdeksi Suomen lupaavimmista para-alppinisteista. Kaudella 2016–2017 Kiiveri voitti Euroopan cupin kokonaiskilpailun ja on para-maailmancupin pujottelun yhteispisteissä neljäs. Kuusamon lukiossa ja Rukan alppikoulussa opiskeleva Kiiveri odottaa juuri nyt Pyeongchangin paralympiajoukkueen julkistusta.

Sokos Hotels haluaa tukea nuoren urheilijan harjoittelua ja kisauraa lajissa, joka on valtavirran ulkopuolella. Ketju tekee yhteistyötä jo ennestään useiden joukkueurheilun lajiliittojen, kuten Suomen Salibandyliiton, Suomen Lentopalloliiton ja Suomen Jääkiekkoliiton kanssa.

”Suomen vastuullisimpana hotelliketjuna haluamme tehdä suomalaista paraurheilua tunnetuksi sekä tukea nuorta urheilijaa hänen valmistautuessaan tärkeään kilpailuun. Kiiveri on lahjakas ja positiivinen nuori mies, jonka kunnianhimo ulottuu myös urheilun ulkopuolelle. Lisäksi hän on nuoresta iästään huolimatta jo hotelliasumisen ammattilainen”, sanoo Sokos Hotellien markkinointipäällikkö Minna Eliasson.

”Alppihiihto on suomalaista talviurheilua parhaimmillaan. Break by Sokos Hotels -hotelleja on monissa talvikauden keskeisissä vapaa-ajankohteissa, kuten Levillä ja Tahkolla, joten yhteistyö Santerin kanssa on luontevaa siinäkin mielessä”, Eliasson jatkaa.

Aktiiviselle kilpaurheilijalle erilaiset majoituspaikat ovatkin vuoden varrella tarpeen, joten yhteistyö hotelliketjun kanssa tuntuu mieleiseltä Kiiverille. ”Sokos Hotellit ympäri Suomen ovat tulleet tutuiksi kisa- ja harjoitusmatkoilla koko perheellemme. Paitsi, että huoneet ovat aina hyväkuntoisia, arvostan Sokos Hotellien tekemää vastuullisuustyötä ja sitä, että hotellit tarjoavat myös esteettömiä hotellihuoneita”, Santeri Kiiveri toteaa.

Yhteistyöhön kuuluu muun muassa erilaista sisältöyhteistyötä. Urheilijan kisa- ja harjoitusmatkojen tunnelmia voi seurata Sokos Hotellien ja Kiiverin omilla sosiaalisen median tileillä tulevan syksyn ja talven aikana.

Lisätietoja: Minna Eliasson, markkinointipäällikkö, Sokos Hotels, minna.eliasson@sok.fi, puh. 050 388 3856

Sokos Hotels on Suomen suurin hotelliketju, joka valittiin vuonna 2017 Suomen vastuullisimmaksi hotellitoimijaksi jo kolmatta vuotta peräkkäin pohjoismaisessa Sustainable Brand Index -arvioinnissa. Kyseinen arviointi on Pohjoismaiden laajin kestävän kehityksen brändi-indeksi. Sokos Hotels on valittu myös Suomen luotetuimmaksi ja arvostetuimmaksi hotelliketjuksi. www.sokoshotels.fi

Santeri Kiiveri on 17-vuotias para-alppihiihtäjä, jonka lajit ovat pujottelu, suurpujottelu, super-g ja syöksylasku. Kuusamon lukiossa opiskeleva Kiiveri kuuluu para-alppihiihdon maajoukkueeseen. Kuluvalla kaudella hän kisaa para-alpin maailmancupissa (World Para Alpine Skiing World Cup) ja tähtää vuoden 2018 talviparalympialaisiin.

www.facebook.com/Santerikiiveri18

Seuraa meitä Facebookissa. http://www.facebook.com/sokoshotels