Sokos Hotels lanseeraa yksilöllisyyttä korostavan Solo-konseptin

Solo by Sokos Hotels on uusi, yksilöllisistä profiilihotelleista kehitetty hotellityyppi. Solo-hotellit ovat yksilöllisyyden, kauneuden ja laadun puolella hengetöntä standardikokemusta vastaan. Uudistuksen keskiössä ovat sydämellinen palvelu, persoonalliset hotellit, uniikit ravintolat ja aistikkaat hotellivierailun yksityiskohdat. Solo on ensimmäinen vaihe mittavassa koko Sokos Hotels -ketjua uudistavassa tuotekehitysprosessissa.

– Vakioiduista konsepteista on ylitarjontaa ja siksi yhä useammat etsivät persoonallista kokemusta. Tähän kasvavaan tarpeeseen olemme suunnitelleet Solo-hotellit henkilökohtaisuutta, tunnelmallisuutta ja pieniä aistinautintoja arvostaville matkaajille, kuvailee ketjujohtaja Harri Ojanperä SOK Matkailukaupan ketjuohjauksesta.

Solossa on ketjujohtajan mukaan kyse ennen kaikkea hengestä ja tunnelmasta. Tämä on syntynyt inspiroimalla Solojen henkilökuntaa persoonalliseen vuorovaikutukseen ja kehittämällä joukon aistikkaita yksityiskohtia aamiaisesta aina huoneiden palveluvarustukseen asti.

Sokos Hotels haluaa olla yksilöllinen monille

Sokos Hotels on valikoinut Solo-alabrändiin tähän mennessä kuusi oman paikkakuntansa ikonihotellia, joilla on yksilöllinen persoonansa osana oman alueensa elämää.

Ensimmäinen Solo-hotelli on viime vuoden kesäkuussa avattu Solo Sokos Hotel Paviljonki Jyväskylässä. Maaliskuusta alkaen Solo-alabrändin alle kuuluvat myös Helsingissä Torni ja Aleksanteri ja Tampereella Tammer. Myöhemmin keväällä Solo-perheeseen liittyvät myös Lahden Seurahuone sekä Sokos Hotel Vasilievsky Pietarissa.

– Toimialan kehitysdynamiikka on Suomessa ollut jo vuosia varsin vähäistä, vaikka matkailuelinkeino elää ja saa yhä uusia muotoja. Olemme Suomen johtavana hotellitoimijana ottaneet haasteen vastaan. Haluamme olla yksilöllinen monille jalostamalla monipuolista hotelliverkostoamme yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi, kertoo konsepti- ja kehitysjohtaja Peter Jung SOK Matkailukaupan ketjuohjauksesta.

Solo-palvelussa korostuvat vastuu, vapaus ja läsnäolo

Solo-ideologia perustuu henkilökunnalle annettavan vastuun ja vapauden kasvattamiseen, kun lähtökohtana on asiakas ja hänen tarpeensa.

– Läsnä olevasta asiakaspalvelusta on tullut yhä harvinaisempi ylellisyyshyödyke myös hotellialalla. Solossa jokaisella on oikeus ja vastuu olla ”Le Patron”, vieraistaan huolta pitävä isäntä. Ensimmäisen Solo-hotellimme Paviljongin asiakaspalautteet ovat olleet todella innostavia ja vahvistavat meidän olevan oikealla tiellä, kuvailee Harri Ojanperä.

– Meillä on kanta-asiakas, joka yöpyy täällä aina tullessaan Helsinkiin. Kerroimme, että saamme huoneisiin entistä mukavammat sijauspatjat, mihin hän totesi harmissaan, ettei itse voi kovin hyvin nukkua kyseisellä patjalla. Henkilökuntamme keksi ratkaisun: voimme säästää vanhan patjan ja vaihtaa asiakkaalle sellaisen aina, kun hän tulee vieraaksemme. Kun asiakas kuuli tästä, hän puhkesi vastaanotossa kiitollisena itkuun, Solo Sokos Hotel Aleksanterin Solo Director Martin Andergård konkretisoi Solo-ideologian.

Harri Ojanperä, ketjujohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 0500 421175, harri.ojanpera@sok.fi

Peter Jung, konsepti- ja kehitysjohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 0400 755 845, peter.jung@sok.fi

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 050 66287, outi.vitie@sok.fi

Lehdistömateriaalit, tilojen esittelytiedustelut, haastattelupyynnöt:

Maarit Myrberg, viestintäkonsultti, Mailand Communications Oy, puh. 050 5507599, maarit.myrberg@mailand.fi

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita, kätevästi saman katon alla. Hotellien yhteydessä on kaupunkien parhaat ruoka- ja seurusteluravintolat sekä illanviettopaikat.

Sokos Hotels uudistuu vuoden 2013 aikana. Brändi- ja konseptiuudistuksen esikoinen on Solo by Sokos Hotels. Se on persoonallisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. www.sokoshotels.fi